5 ηρωικά μοντέλα, που έσωσαν τις μητρικές εταιρείες τους

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
5 ηρωικά μοντέλα, που έσωσαν τις μητρικές εταιρείες τους
Το μέλλον των Fiat, BMW, Peugeot, VW και Cadillac έφτασε να κρέμεται από μία κλωστή και οι γνωστές μάρκες θα είχαν εξαφανιστεί, αν δεν τις είχαν σώσει πέντε εμβληματικά μοντέλα!

Η Volkswagen παλεύει σήμερα με την Toyota για την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη των αυτοκινητοβιομηχανιών. Η Peugeot αποτελεί τον στυλοβάτη του ομίλου PSA και πρόσφατα εξαγόρασε την Opel. Η BMW μονομαχεί με τη Mercedes για την κορυφή μεταξύ των premium εταιρειών αυτοκινήτων. Η Fiat πρόσθεσε στη «συλλογή» της την αμερικανική Chrysler, μαζί με τη Jeep, ενώ και η Cadillac έχει ανακτήσει τη λάμψη του παρελθόντος. Και οι πέντε μάρκες βρέθηκαν ωστόσο κάποια στιγμή στα πρόθυρα της πτώχευσης και κινδύνευσαν σοβαρά να εξαφανιστούν από τον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ή να απορροφηθούν από τους ανταγωνιστές τους. Ωστόσο απέφυγαν το μοιραίο χάρη σε ορισμένα κομβικά μοντέλα, που έσπασαν ταμεία και κατάφεραν να διασώσουν τις μητρικές εταιρείες τους.

Δείτε με χρονική σειρά σε ποια μοντέλα χρωστούν σήμερα την ύπαρξή τους οι VW, Fiat, Peugeot, BMW και Cadillac.

Τζακ ποτ στις λανθασμένες επιλογές έκανε τη δεκαετία του 90 η Fiat λανσάροντας μία σειρά εμπορικά αποτυχημένων μοντέλων, όπως τα Bravo, Brava και Tempra, με τα οποία άδειασαν σταδιακά τα ταμεία της. Λίγο πριν το μοιραίο, ανασκουμπώθηκαν οι Ιταλοί και γνώρισαν μία πρώτη επιτυχία το 2003 με την αναγέννηση του Panda. Ωστόσο, το μεγάλο μπαμ έγινε το 2007 με το νέο Fiat 500, που παραμένει ακόμη και σήμερα ο εγγυητής της ύπαρξης της ιταλικής μάρκας. Μάλιστα, η Fiat δημιούργησε γύρω από το τρίθυρο 500 μία οικογένεια μοντέλων, όπως το SUV 500X και το πολυχρηστικό 500L, με τα οποία απευθύνεται πλέον σε μία ευρύτερη κατηγορία αγοραστών.

Στις αρχές της δεκαετίας του 90, άρχισαν να φεύγουν ομαδικά οι πελάτες από την Cadillac, την οποία δεν είχε φροντίσει να ανανεώσει έγκαιρα η μητρική General Motors. Οι Γερμανοί και οι Ιάπωνες έγιναν κυρίαρχοι στις κατηγορίες πολυτελείας και η γκάμα της Cadillac απαρτιζόταν από μοντέλα άλλων εταιρειών της GM, απλά με διαφορετικό σχεδιασμό. Αυτό έδιωξε τους παλαιότερους πελάτες της και δεν έφερε νέους, οπότε η Cadillac κινδύνευε με εξαφάνιση. Ευτυχώς για την εταιρεία, έγινε την ύστατη ώρα το λανσάρισμα της CTS, ενός μοντέλου με χαρακτήρα, ιδιαίτερο design και πολυτελές εσωτερικό και έτσι έσωσε η Cadillac την…παρτίδα, τουλάχιστον στις ΗΠΑ όπου έχει σήμερα ισχυρή παρουσία.

Τη δεκαετία του 70 πρωτοστάτησε η Peugeot στη δημιουργία του ομίλου PSA, που εξελίχθηκε σύντομα σε φιάσκο. Η Citroen ήταν ημιθανής, η Simca – Talbot είχε παραδώσει το πνεύμα και η ίδια η Peugeot είδε τις πωλήσεις της να συρρικνώνονται κατά το ένα τρίτο. Τελευταία ελπίδα της μάρκας με σήμα το λιοντάρι ήταν ο διάδοχος του 104, που λανσαρίστηκε ως Peugeot 205 και γνώρισε από την πρώτη στιγμή ανεπανάληπτη επιτυχία. Το 205 ξεπέρασε τον αρχικό στόχο των 1.700 ημερήσιων πωλήσεων με 2.700 πωλήσεις ανά 24ωρο, ενώ από το 1984 κατέκτησε και τις καρδιές του νεανικού κοινού με γρήγορο 205 GTI. Η παραγωγή του 205 ολοκληρώθηκε τελικά το 1998, έχοντας προλάβει να αναστηλώσει το γόητρο, αλλά και τα οικονομικά, της γαλλικής μάρκας.

Ο σωτήρας της VW ήταν ένας κλώνος του επιτυχημένου Audi 80. Η Volkswagen ποντάριζε επί χρόνια στον θρυλικό Σκαραβαίο και επέμενε στην ξεπερασμένη συνταγή με την τοποθέτηση του κινητήρα πίσω και στα υπόλοιπα μοντέλα της. Ετσι απέτυχε οικτρά το μοντέλο 411, που λανσαρίστηκε το 1968, ενώ και το ίδιο συνέβη το 1970 και με το Κ 70, που προερχόταν από την NSU, αν και σε αυτό ήταν ο κινητήρας μπροστά. Τότε αποφάσισαν να προχωρήσουν  άμεσα οι άνθρωποι της VW στην εξέλιξη του Golf και να καλύψουν το χρονικό κενό μέχρι το λανσάρισμά του με μία παραλλαγή του Αudi 80 του 1972. Το συγκεκριμένο μοντέλο είχε εξελιχθεί από τους μηχανικούς της Mercedes, στην οποία ανήκε προηγουμένως η Audi και κυκλοφόρησε το 1973 ως Passat, ώστε να γεφυρώσει η VW το κενό μέχρι το λανσάρισμα του Golf πρώτης γενιάς το 1974. Στη σωτηρία της VW συνέβαλε καθοριστικά και το λανσάρισμα του Polo το 1975, που δεν ήταν άλλο από το Audi 50 με ελαφρά διαφορετικό ντιζάιν.

Τη δεκαετία του 50 απαρτιζόταν η γκάμα της BMW από το μικροσκοπικό και παρωχημένο πλέον Isetta και από την ξεπερασμένη λιμουζίνα πολυτελείας 501. Η οικονομική κατάσταση της βαυαρικής μάρκας ήταν τόσο άθλια, ώστε παραλίγο να την «καταπιεί» το 1959 η μεγάλη της αντίπαλος, η Mercedes. Ακριβώς την ύστατη στιγμή λανσάρισε η BMW το μικρό μοντελάκι 700 με μήκος μόλις 3,5 μέτρων, στο οποίο μεταπήδησε το αγοραστικό κοινό της Isetta. Χάρη στην επιτυχία του 700, μπόρεσε να χρηματοδοτήσει η BMW την εξέλιξη του προγόνου της σειράς 5, με τον οποίο καθιερώθηκε στον χάρτη της αυτοκίνησης και απέκτησε την ταυτότητα, που τη συνοδεύει ακόμη και σήμερα.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:00

Μπαράζ συλλήψεων και βαριά πρόστιμα για την τηλεοπτική πειρατεία

15:00

Υπ. Εργασίας: Τι αλλάζει στο ΕΡΓΑΝΗ με τη νέα πλατφόρμα - Σε πλήρη λειτουργία από τον Φεβρουάριο

14:52

ΗΠΑ: Μετά την νέα εθνική στρατηγική έρχεται αναδιάρθρωση της ηγεσίας των ενόπλων δυνάμεων

14:45

Κανόνας 3 δευτερολέπτων: Πώς να ετοιμάσεις τη βαλίτσα των διακοπών στο «άψε σβήσε»

14:43

Οι πιο φιλικές χώρες της Ευρώπης: Η θέση της Ελλάδας - Έκπληξη στην κορυφή

14:43

My market: Μεγάλος διαγωνισμός «Μαζί, για τα καρότσια της χρονιάς» με δώρα που ξεπερνούν τις 85.000€!

14:41

ΥΠΑΑΤ: Επιπλέον πληρωμές 487,9 εκατ. από ΟΠΕΚΕΠΕ και ΕΛΓΑ

14:37

EFA Group: Προχωρά σε ΑΜΚ 80 εκατ. με νέους επενδυτές Motor Oil και EOS Capital Partners

14:36

Νέος CEO στην Kraft Heinz από Πρωτοχρονιά: Ποιος αναλαμβάνει - Ο ρόλος του

14:36

Κοντογεώργης για μπλόκα: Ελπίζουμε να υπάρξει διάλογος και εκτόνωση μέσα στην εβδομάδα

14:24

Φυσικές καταστροφές: Οι οικονομικές ζημιές μειώθηκαν σχεδόν κατά ένα τρίτο το 2025

14:16

Μητσοτάκης: Στον ΟΠΕΚΕΠΕ δίνουμε μια από τις τελευταίες μάχες με την παλιά Ελλάδα

14:06

Digital economy forum 2025: Οι τεχνολογικές τάσεις που θα αλλάξουν τις επιχειρήσεις τα επόμενα 30 χρόνια

14:04

Αστεροσκοπείο: Τι είναι οι «κοσμικοί άνεμοι» που βρέθηκαν γύρω από μαύρες τρύπες - Βίντεο

14:03

Σουηδία: Μόνο μισή ώρα ηλιοφάνειας έχει καταγραφεί τον Δεκέμβριο στη Στοκχόλμη

13:59

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ελεύθεροι δύο από τους επτά κατηγορούμενους από την Κρήτη

13:58

Το BBC λέει ότι θα αντιπαλέψει την αγωγή του Τραμπ για δυσφήμηση

13:55

Γαλλία: Δρόμοι και σιδηροδρομικός άξονας αποκλεισμένοι από οργισμένους αγρότες

13:49

Κεφαλογιάννης: «Τιμούμε το παρελθόν - Υπηρετούμε το παρόν - Προστατεύουμε το μέλλον»

13:45

Tap & Go: Ανέπαφες πληρωμές με κάρτες Mastercard για μετακινήσεις σε όλα τα ΚΤΕΛ

13:42

Γιατί Σύνοδοι Κορυφής όπως αυτή, οδηγούν συνήθως σε αποτέλεσμα;

13:38

Τσιόδρας: Η ενεργειακή διασύνδεση θα συμβάλει αποφασιστικά στη μείωση των τιμών του ρεύματος

13:34

Πιερρακάκης: Η Ελλάδα μπορεί να αλλάξει πιο γρήγορα απ' όσο πιστεύαμε

13:18

Νίκος Γκάλης: Η πρώτη σειρά υπογεγραμμένων συλλεκτικών αντικειμένων του!

13:13

Σε προπολεμικό χαμηλό η τιμή του ρωσικού πετρελαίου - Χάνει τα 60 δολάρια το Brent

13:10

Ουκρανία: Η Ευρώπη συστήνει διεθνή επιτροπή για την παροχή αποζημιώσεων από τη Ρωσία

13:04

Jefferies: Ευκαιρία για τις ελληνικές τράπεζες η αγορά REPO

13:01

PMI Ευρωζώνης: Πάνω από τις 50 μονάδες ο δείκτης όλο το 2025 - Πρώτη φορά από το 2019

12:59

Σούπερ μάρκετ: Στο 1,06% ο πληθωρισμός στο κλείσιμο του 2025 - Πού αυξήθηκαν οι τιμές και πού μειώθηκαν

12:52

Δημοσκόπηση GPO: Πόσοι ζητούν πρόωρες εκλογές

gazzetta
gazzetta reader insider insider