5 ηρωικά μοντέλα, που έσωσαν τις μητρικές εταιρείες τους

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
5 ηρωικά μοντέλα, που έσωσαν τις μητρικές εταιρείες τους
Το μέλλον των Fiat, BMW, Peugeot, VW και Cadillac έφτασε να κρέμεται από μία κλωστή και οι γνωστές μάρκες θα είχαν εξαφανιστεί, αν δεν τις είχαν σώσει πέντε εμβληματικά μοντέλα!

Η Volkswagen παλεύει σήμερα με την Toyota για την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη των αυτοκινητοβιομηχανιών. Η Peugeot αποτελεί τον στυλοβάτη του ομίλου PSA και πρόσφατα εξαγόρασε την Opel. Η BMW μονομαχεί με τη Mercedes για την κορυφή μεταξύ των premium εταιρειών αυτοκινήτων. Η Fiat πρόσθεσε στη «συλλογή» της την αμερικανική Chrysler, μαζί με τη Jeep, ενώ και η Cadillac έχει ανακτήσει τη λάμψη του παρελθόντος. Και οι πέντε μάρκες βρέθηκαν ωστόσο κάποια στιγμή στα πρόθυρα της πτώχευσης και κινδύνευσαν σοβαρά να εξαφανιστούν από τον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ή να απορροφηθούν από τους ανταγωνιστές τους. Ωστόσο απέφυγαν το μοιραίο χάρη σε ορισμένα κομβικά μοντέλα, που έσπασαν ταμεία και κατάφεραν να διασώσουν τις μητρικές εταιρείες τους.

Δείτε με χρονική σειρά σε ποια μοντέλα χρωστούν σήμερα την ύπαρξή τους οι VW, Fiat, Peugeot, BMW και Cadillac.

Τζακ ποτ στις λανθασμένες επιλογές έκανε τη δεκαετία του 90 η Fiat λανσάροντας μία σειρά εμπορικά αποτυχημένων μοντέλων, όπως τα Bravo, Brava και Tempra, με τα οποία άδειασαν σταδιακά τα ταμεία της. Λίγο πριν το μοιραίο, ανασκουμπώθηκαν οι Ιταλοί και γνώρισαν μία πρώτη επιτυχία το 2003 με την αναγέννηση του Panda. Ωστόσο, το μεγάλο μπαμ έγινε το 2007 με το νέο Fiat 500, που παραμένει ακόμη και σήμερα ο εγγυητής της ύπαρξης της ιταλικής μάρκας. Μάλιστα, η Fiat δημιούργησε γύρω από το τρίθυρο 500 μία οικογένεια μοντέλων, όπως το SUV 500X και το πολυχρηστικό 500L, με τα οποία απευθύνεται πλέον σε μία ευρύτερη κατηγορία αγοραστών.

Στις αρχές της δεκαετίας του 90, άρχισαν να φεύγουν ομαδικά οι πελάτες από την Cadillac, την οποία δεν είχε φροντίσει να ανανεώσει έγκαιρα η μητρική General Motors. Οι Γερμανοί και οι Ιάπωνες έγιναν κυρίαρχοι στις κατηγορίες πολυτελείας και η γκάμα της Cadillac απαρτιζόταν από μοντέλα άλλων εταιρειών της GM, απλά με διαφορετικό σχεδιασμό. Αυτό έδιωξε τους παλαιότερους πελάτες της και δεν έφερε νέους, οπότε η Cadillac κινδύνευε με εξαφάνιση. Ευτυχώς για την εταιρεία, έγινε την ύστατη ώρα το λανσάρισμα της CTS, ενός μοντέλου με χαρακτήρα, ιδιαίτερο design και πολυτελές εσωτερικό και έτσι έσωσε η Cadillac την…παρτίδα, τουλάχιστον στις ΗΠΑ όπου έχει σήμερα ισχυρή παρουσία.

Τη δεκαετία του 70 πρωτοστάτησε η Peugeot στη δημιουργία του ομίλου PSA, που εξελίχθηκε σύντομα σε φιάσκο. Η Citroen ήταν ημιθανής, η Simca – Talbot είχε παραδώσει το πνεύμα και η ίδια η Peugeot είδε τις πωλήσεις της να συρρικνώνονται κατά το ένα τρίτο. Τελευταία ελπίδα της μάρκας με σήμα το λιοντάρι ήταν ο διάδοχος του 104, που λανσαρίστηκε ως Peugeot 205 και γνώρισε από την πρώτη στιγμή ανεπανάληπτη επιτυχία. Το 205 ξεπέρασε τον αρχικό στόχο των 1.700 ημερήσιων πωλήσεων με 2.700 πωλήσεις ανά 24ωρο, ενώ από το 1984 κατέκτησε και τις καρδιές του νεανικού κοινού με γρήγορο 205 GTI. Η παραγωγή του 205 ολοκληρώθηκε τελικά το 1998, έχοντας προλάβει να αναστηλώσει το γόητρο, αλλά και τα οικονομικά, της γαλλικής μάρκας.

Ο σωτήρας της VW ήταν ένας κλώνος του επιτυχημένου Audi 80. Η Volkswagen ποντάριζε επί χρόνια στον θρυλικό Σκαραβαίο και επέμενε στην ξεπερασμένη συνταγή με την τοποθέτηση του κινητήρα πίσω και στα υπόλοιπα μοντέλα της. Ετσι απέτυχε οικτρά το μοντέλο 411, που λανσαρίστηκε το 1968, ενώ και το ίδιο συνέβη το 1970 και με το Κ 70, που προερχόταν από την NSU, αν και σε αυτό ήταν ο κινητήρας μπροστά. Τότε αποφάσισαν να προχωρήσουν  άμεσα οι άνθρωποι της VW στην εξέλιξη του Golf και να καλύψουν το χρονικό κενό μέχρι το λανσάρισμά του με μία παραλλαγή του Αudi 80 του 1972. Το συγκεκριμένο μοντέλο είχε εξελιχθεί από τους μηχανικούς της Mercedes, στην οποία ανήκε προηγουμένως η Audi και κυκλοφόρησε το 1973 ως Passat, ώστε να γεφυρώσει η VW το κενό μέχρι το λανσάρισμα του Golf πρώτης γενιάς το 1974. Στη σωτηρία της VW συνέβαλε καθοριστικά και το λανσάρισμα του Polo το 1975, που δεν ήταν άλλο από το Audi 50 με ελαφρά διαφορετικό ντιζάιν.

Τη δεκαετία του 50 απαρτιζόταν η γκάμα της BMW από το μικροσκοπικό και παρωχημένο πλέον Isetta και από την ξεπερασμένη λιμουζίνα πολυτελείας 501. Η οικονομική κατάσταση της βαυαρικής μάρκας ήταν τόσο άθλια, ώστε παραλίγο να την «καταπιεί» το 1959 η μεγάλη της αντίπαλος, η Mercedes. Ακριβώς την ύστατη στιγμή λανσάρισε η BMW το μικρό μοντελάκι 700 με μήκος μόλις 3,5 μέτρων, στο οποίο μεταπήδησε το αγοραστικό κοινό της Isetta. Χάρη στην επιτυχία του 700, μπόρεσε να χρηματοδοτήσει η BMW την εξέλιξη του προγόνου της σειράς 5, με τον οποίο καθιερώθηκε στον χάρτη της αυτοκίνησης και απέκτησε την ταυτότητα, που τη συνοδεύει ακόμη και σήμερα.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:55

Παρέμβαση ΥΠΑΑΤ για γεωργούς που δεν έλαβαν τη βασική ενίσχυση λόγω Κτηματολογίου

20:40

ΗΠΑ: Δεν μπορούμε να επιβάλουμε την ειρήνη στην Ουκρανία

20:26

Χρονιά - ρεκόρ για τη ByteDance: Οδεύει προς κέρδη 50 δισ. δολαρίων το 2025

20:13

Νέα παραβίαση τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο: Εμπλοκή με ελληνικά F-16

20:00

Θεσσαλονίκη: Εγκρίθηκε το Τεχνικό Πρόγραμμα - 131 έργα με προϋπολογισμό άνω των 69 εκατ. ευρώ

19:49

Ρούμπιο για ουκρανικό: Έχουμε πρόοδο αλλά ακόμη υπάρχει δρόμος μπροστά μας

19:38

Σύνοδος κορυφής ΕΕ: Οι «νικητές» και οι «χαμένοι» - Πολιτικό κόστος και συμβιβασμοί

19:34

Intralot: Aλλάζει επωνυμία σε Bally’s Intralot - Εγκρίθηκε το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών

19:27

Κέρδη στις ευρωαγορές - Αναστάτωση στον κλάδο αθλητικών ειδών από την Nike

19:26

Κάτω από το 5% το ποσοστό της Fidelity σε Eurobank - Στο 32,67% η Fairfax

19:13

Hellenic Train: Αλλαγές και καταργήσεις δρομολογίων λεωφορείων, λόγω των μπλόκων

19:01

Φοντάνα ντι Τρέβι: Εισιτήριο 2 ευρώ από 1η Φεβρουαρίου

18:48

ΥΠΑΑΤ: Αναστολή των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος των πληγέντων κτηνοτρόφων

18:36

Ταμείο Ανάκαμψης: Εγκρίθηκε εν μέρει το 5ο αίτημα της Κύπρου για δόση 70,5 εκατ. ευρώ

18:24

Ρωσία: Μείωση επιτοκίων κατά 50 μονάδες βάσης - Στο 16%

18:21

Η Ουκρανία αρχίζει νέο γύρο συνομιλιών με τις ΗΠΑ, δήλωσε ο Ουκρανός διαπραγματευτής

18:10

ΧΑ: Το τέταρτο υψηλότερο κλείσιμο για τον ΓΔ εντός του 2025

18:06

Στην συνεδρίαση της G7 ως πρόεδρος του Eurogroup για πρώτη φορά ο Πιερρακάκης

18:03

Ρώσος δημοσιογράφος έκανε πρόταση γάμου σε απευθείας μετάδοση, κατά την ετήσια συνέντευξη του Πούτιν

17:52

Πούτιν: Δεν ξεκινήσαμε εμείς τον πόλεμο - Απάντηση στην ουκρανική επίθεση στο τάνκερ

17:41

Η κυβέρνηση Τραμπ ετοιμάζεται να δημοσιοποιήσει όλα τα αρχεία της υπόθεσης 'Επστιν

17:35

Ο Πολωνός ΥΠΕΞ «απονέμει» το Βραβείο Λένιν στον Όρμπαν

17:19

Μετρό: Ενίσχυση δρομολογίων λόγω ανοιχτών καταστημάτων - Ποιες ημέρες

17:05

Δύο σύγχρονα ρυμουλκά από ONEX και MEGATUGS - Τι είπαν Κικίλιας, Γκιλφόιλ

17:00

Τα καλύτερα δώρα τεχνολογίας για τα Χριστούγεννα 2025 είναι Huawei

16:50

Μάχη για να σωθεί το πρόσημο της εβδομάδας στη Wall Street

16:43

Γαλλία: Πρόστιμο 10.000 ευρώ στην Shein για κάθε παράβαση

16:38

Τα παιδιά είναι το μέλλον: Ασφάλεια, Design, Λειτουργικότητα - Το τρίπτυχο επιτυχίας της CYBEX

16:24

Γουίλιαμς (Fed): Δεν βλέπω ανάγκη για περαιτέρω προσαρμογή των επιτοκίων

16:13

Καύσιμα: Οι χώρες με τις φθηνότερες τιμές στον κόσμο και πώς συγκρίνονται με την Ελλάδα

gazzetta
gazzetta reader insider insider