Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:55

Τουρκία: Συνάντηση του επικεφαλής της ΜΙΤ με αντιπροσωπεία της Χαμάς

23:40

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αύριο Κυριακή λόγω της διεξαγωγής του «Athens Santa Run 2025»

23:20

ΟΗΕ: Παρατείνει για έναν χρόνο την εντολή της ειρηνευτικής δύναμης στη ΛΔ Κονγκό

23:00

Ο Ρούμπιο ζητεί ανθρωπιστική κατάπαυση του πυρός στο Σουδάν

22:40

Στο μικροσκόπιο των επιστημόνων οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε εγκύους και βρέφη

22:20

Ο Τραμπ ονόμασε αξιωματικό των πεζοναυτών επικεφαλής της SOUTHCOM

22:00

Ρούμπιο: Εξασφαλίστηκαν δεσμεύσεις για την ανάπτυξη 7.500 ανδρών από διάφορες χώρες στην Αϊτή

21:40

Πακιστάν: Σε κάθειρξη 17 ετών καταδικάστηκε ο πρώην πρωθυπουργός Ίμραν Χαν

21:20

Ουκρανία: Έπληξε εξέδρα πετρελαίου και πολεμικό πλοίο της Ρωσίας στην Κασπία

21:00

Προειδοποίηση Λούλα: Μια αμερικανική επέμβαση στη Βενεζουέλα θα μπορούσε να είναι καταστροφική

20:42

Αλυσιδωτές επιπτώσεις στην αγορά και τον τουρισμό από τις αγροτικές κινητοποιήσεις

20:39

Έφτασε στο Μαϊάμι ο απεσταλμένος της Ρωσίας Ντμίτριεφ για τη συνάντηση με Γουίτκοφ και Κούσνερ

20:25

Επίσκεψη του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στην Ιερουσαλήμ τη Δευτέρα

20:10

Ουκρανία: Πυρκαγιά στον μεγαλύτερο τερματικό σταθμό φυτικών ελαίων της Οδησσού

19:45

Σε εφαρμογή ο αποκλεισμός Τραμπ: Δεύτερη κατάσχεση δεξαμενόπλοιου στα ανοικτά της Βενεζουέλας

19:30

Τριπλός «πονοκέφαλος» στο Βερολίνο

19:11

Ζελένσκι: Η Ρωσία προσπαθεί να αποκόψει την πρόσβαση της Ουκρανίας στη Μαύρη Θάλασσα

18:45

Καλαφάτης: Τα επόμενα χρόνια η Βόρεια Ελλάδα θα έχει ένα εντελώς διαφορετικό ενεργειακό τοπίο

18:20

NBC News: Ο Νετανιάχου σχεδιάζει να ενημερώσει τον Τραμπ για πιθανά νέα πλήγματα εναντίον του Ιράν

17:59

Παπασταύρου: «Νευρώνας» η Βόρεια Ελλάδα στη νέα ενεργειακή αρχιτεκτονική

17:46

ΗΠΑ: Ο πρώτος άνθρωπος σε αναπηρικό αμαξίδιο ταξίδεψε στο διάστημα

17:22

Ζελένσκι: Οι ΗΠΑ πρότειναν νέα μορφή συνομιλιών για τον τερματισμό του πολέμου

16:52

DW: Χωρίς προϋπολογισμό και πάλι η Γαλλία

16:35

Παιχνίδι στο κινητό «εκπαιδεύει» πολίτες στην προστασία του περιβάλλοντος και «τροφοδοτεί» το AI

16:16

Ολοκληρώθηκαν πληρωμές 22,16 εκατ. για το μεταφορικό ισοδύναμο - Κικίλιας: Στηρίζουμε τη νησιωτικότητα

16:00

Αέριο: Ενισχύεται ο Κάθετος Διάδρομος – Μεγαλύτερη ευελιξία για την «αρτηρία» Ελλάδας-Ουκρανίας

15:46

Τούρκος ΥΠΑΜ: Δεν μας απειλούν οι συμφωνίες Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ - Να μην έχουν προσδοκίες

15:26

Μαρινάκης: Σεβαστό κάθε λογικό αίτημα των αγροτών, αλλά και αυτό των πολιτών να μην ταλαιπωρούνται

15:09

Τρεις λόγοι για τους οποίους λαχταράς γλυκά το πρωί

14:51

Μιχαηλίδου: Οι νέοι στο επίκεντρο της Ελλάδας του αύριο

gazzetta
gazzetta reader insider insider