Τα 3 έργα που θα αλλάξουν τον Πειραιά

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 3 έργα που θα αλλάξουν τον Πειραιά

Νέα μορφή αναμένεται να πάρει ο Πειραιάς μέσα στους επόμενους μήνες καθώς η ανάπλαση του Μικρολίμανου σε συνδυασμό με την επέκταση του μετρό και του τραμ θα μετατρέψουν το λιμάνι σε συγκοινωνιακό κέντρο.

Η πόλη σύντομα θα αλλάξει μορφή βελτιώνοντας σημαντικά την καθημερινότητα χιλιάδων αλλά και των τουριστών που επισκέπτονται κατά χιλιάδες τον Πειραιά κάθε χρόνο.

Η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό πόλο έλξης επενδύσεων, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς .

Άλλωστε το λιμάνι του Πειραιά φέτος βρίσκεται στην 37η θέση της λίστας με τα 100 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου της Lloyd’s List. Ο Πειραιάς πλέον είναι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και το έβδομο μεγαλύτερο της Ευρώπης.

Στις αρχές του 2019 αναμένεται να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια του τραμ προς τον Πειραιά. 

Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά προκηρύχθηκε το 2009 και ανάδοχος ήταν η τεχνική εταιρεία «ΘΕΜΕΛΗ». Τα έργα ξεκίνησαν το 2013 και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έπρεπε να ολοκληρωθούν σε 25 μήνες, δηλαδή ως τα τέλη του 2015.

Η επέκταση του τραμ περιλαμβάνει την κατασκευή μονής κυκλικής γραμμής από το ΣΕΦ μέχρι το κέντρο του Πειραιά και την Ακτή Ποσειδώνος και από εκεί μέσω της Εθνικής Αντιστάσεως και της Ομ.Σκυλίτση θα επιστέφει στο ΣΕΦ.

Από το τέρμα της γραμμής στην Ακτή Ποσειδώνος, σε απόσταση 200 μέτρων βρίσκεται ο σταθμός Μετρό και Προαστιακός Πειραιάς ενώ οι επιβάτες του Τραμ θα έχουν και απευθείας πρόσβαση στο Λιμάνι του Πειραιά
 

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η επέκταση του Μετρό προς το Πειραιά καθώς σε λιγότερο από 8 μήνες, τον Ιούνιο του 2019  παραδίδονται οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

Αντίστοιχα, η παράδοση των υπόλοιπων τριών σταθμών («Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο») εκτιμάται έως τον Ιούνιο του 2021, κάτι το οποίο σημαίνει ότι, σε ένα χρόνο από σήμερα, η Γραμμή 3, που θα συνδέει το αεροδρόμιο με το Σύνταγμα και τον Πειραιά, θα φτάνει μέχρι την Νίκαια.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται, με το Μετρό, σε 45 λεπτά.

Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
 

Σε έναν ελκυστικό διεθνή προορισμό αναμένεται να μετατραπεί το Μικρολίμανο, ένα έργο πνοής, όχι μόνο για τους κατοίκους του Πειραιά αλλά και του λεκανοπεδίου.

Το έργο, για το οποίο έδωσε το πράσινο φως προ διμήνου το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης αφορά την ανάπλαση 15.600 τ.μ. στο Μικρολίμανο, το οποίο θα μετατραπεί σε χώρο πρασίνου και ελεύθερης πρόσβασης, με απομάκρυνση των τραπεζοκαθισμάτων που έχουν καταλάβει το χώρο.

Στον σχεδιασµό των έργων περιλαµβάνεται η απελευθέρωση του παραλιακού μετώπου από τραπεζοκαθίσματα -τα µαγαζιά θα έρθουν πιο πίσω, τα τραπεζάκια στο επάνω µέρος- και την κατασκευή δρόμου ήπιας κυκλοφορίας για κίνηση πεζών δίπλα στη θάλασσα. Επιπλέον θα περιλαμβάνει δρόμους ήπιας κυκλοφορίας με μεγάλα πεζοδρόμια, ελεύθερους κοινόχρηστους χώρους περιπάτου και αναψυχής με δενδροφύτευση, αλλά και διάφορες παρεμβάσεις ανάπλασης σε συγκεκριμένες οδούς και περιοχές όπως η Ναυάρχου Βότση και τα προσφυγικά.

Η ανάγκη βελτίωσης της εικόνας αλλά κυρίως και της καθημερινότητας των πολιτών του Πειραιά και των τουριστών που συρρέουν κατά χιλιάδες κάθε χρόνο, ώθησε τις αρχές να κινηθούν άμεσα για την λήψη των αποφάσεων.

Τα έργα ανάπλασης ήταν κάτι που ζητούσαν εδώ και χρόνια, τόσο οι κάτοικοι της περιοχής, όσο και η δημοτική αρχή, αφού . η ανάγκη βελτίωσης της εικόνας αλλά κυρίως και της καθημερινότητας των πολιτών του Πειραιά και των τουριστών που συρρέουν κατά χιλιάδες κάθε χρόνο, κρίθηκε επιτακτική.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:20

Commerzbank: Τι περιμένουμε σήμερα από τη Fed, εκτός από τα επιτόκια

10:08

Ισραήλ: Ο Νετανιάχου προειδοποίησε τη Χαμάς να μην βλάψει τους ομήρους που κρατά

10:03

Βρετανία: Αμετάβλητος ο πληθωρισμός τον Αύγουστο - Στο 3,8%

09:51

Πιερρακάκης: Θέλουμε οι νέοι να δημιουργήσουν, να εργαστούν και να ζήσουν στην Ελλάδα

09:30

Περού: 1.400 τουρίστες απομακρύνονται από το Μάτσου Πίτσου εξαιτίας κινητοποίησης

09:16

Συμμαχία OneDealer - Service Now: Το νέο ψηφιακό στοίχημα του Ν. Βαρδινογιάννη

09:15

Η Ιαπωνία δεν θα αναγνωρίσει κράτος της Παλαιστίνης «προς το παρόν»

09:15

Πού επενδύουν οι νέοι Έλληνες

09:12

Axios: Το Ισραήλ συζητά με τη Συρία πρόταση για νέα διμερή συμφωνία ασφαλείας

09:06

Γάζα: Το Ισραήλ ανακοίνωσε τη δημιουργία προσωρινού περάσματος για απομάκρυνση των κατοίκων

08:55

Συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ υπό τον πρωθυπουργό

08:50

Μείωση κατά 15% του προϋπολογισμού του ΟΗΕ πρότεινε ο Γκουτέρες

08:47

Η GSK επενδύει 30 δισ. δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες για έρευνα και ανάπτυξη

08:42

ΑΑΔΕ: Οι ελεγκτές-τουρίστες βρήκαν φοροδιαφυγή σε ημερόπλοια στην Κω

08:21

Αισιοδοξία πενταετίας για τη Ferrari

08:10

ΑΠΣΙ Πίνδος: Τι περιλαμβάνουν οι επενδύσεις 70 εκατ. ευρώ ως το 2030 - Καμία αύξηση στην τιμή του κοτόπουλου

08:04

Κλίμα: Ποιες χώρες «κολλάνε» στους στόχους για το 2040, η στάση της Ελλάδας

08:03

Στο Λονδίνο ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ

07:56

Τον Οκτώβριο η πρώτη «μάχη» για τις ΣΔΙΤ μονάδες ανακύκλωσης 110 εκατ. σε Κω, Κάλυμνο

07:46

Υπερταμείο: Επενδυτικό focus σε στρατηγικές υποδομές - Στην ατζέντα λιμάνια, μαρίνες, αεροδρόμια, logistics, υδάτινοι πόροι

07:41

Εκεί στο Νότο ο Λοβέρδος - Ο Μητσοτάκης, ο ΟΠΕΚΕΠΕ και το βαθύ κράτος

07:35

Βιομηχανία: Κλειδώνουν μέτρα για το ενεργειακό κόστος - Το επικρατέστερο σενάριο

07:32

Dashboard - myEFKA: Όλη η ασφαλιστική ιστορία με λίγα κλικ - Ψηφιακό από το 2026 όλο το «χαρτοβασίλειο» του ΕΦΚΑ

07:23

Τα ντεσού του big deal Credia - HSBC Malta

07:21

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σε επενδύσεις και δανεισμό τα 500 εκατ. του ομολογιακού - Η ηγετική θέση τις υποδομές

07:15

Εφορία: «Ραβασάκια» με φόρους σε «ξεχασιάρηδες» - Ποιοι βρίσκονται πρώτοι στη λίστα

07:11

Η επιτυχία της Credia Bank - Τα ερωτήματα της DB - Διπλά μέτρα και σταθμά

23:55

Βραζιλία: Ο πρώην πρόεδρος Μπολσονάρου διακομίστηκε σε νοσοκομείο

23:45

Για πρώτη φορά σε Γερμανία και Γαλλία ο Πολωνός πρόεδρος για θέματα ασφάλειας και τη Mercosur

23:30

Λιθουανία: Μαθήματα συναρμολόγησης, προγραμματισμού και χειρισμού drones για παιδιά άνω των 10 ετών

gazzetta
gazzetta reader insider insider