Τα 3 έργα που θα αλλάξουν τον Πειραιά

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα 3 έργα που θα αλλάξουν τον Πειραιά

Νέα μορφή αναμένεται να πάρει ο Πειραιάς μέσα στους επόμενους μήνες καθώς η ανάπλαση του Μικρολίμανου σε συνδυασμό με την επέκταση του μετρό και του τραμ θα μετατρέψουν το λιμάνι σε συγκοινωνιακό κέντρο.

Η πόλη σύντομα θα αλλάξει μορφή βελτιώνοντας σημαντικά την καθημερινότητα χιλιάδων αλλά και των τουριστών που επισκέπτονται κατά χιλιάδες τον Πειραιά κάθε χρόνο.

Η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό πόλο έλξης επενδύσεων, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς .

Άλλωστε το λιμάνι του Πειραιά φέτος βρίσκεται στην 37η θέση της λίστας με τα 100 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου της Lloyd’s List. Ο Πειραιάς πλέον είναι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και το έβδομο μεγαλύτερο της Ευρώπης.

Στις αρχές του 2019 αναμένεται να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια του τραμ προς τον Πειραιά. 

Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά προκηρύχθηκε το 2009 και ανάδοχος ήταν η τεχνική εταιρεία «ΘΕΜΕΛΗ». Τα έργα ξεκίνησαν το 2013 και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έπρεπε να ολοκληρωθούν σε 25 μήνες, δηλαδή ως τα τέλη του 2015.

Η επέκταση του τραμ περιλαμβάνει την κατασκευή μονής κυκλικής γραμμής από το ΣΕΦ μέχρι το κέντρο του Πειραιά και την Ακτή Ποσειδώνος και από εκεί μέσω της Εθνικής Αντιστάσεως και της Ομ.Σκυλίτση θα επιστέφει στο ΣΕΦ.

Από το τέρμα της γραμμής στην Ακτή Ποσειδώνος, σε απόσταση 200 μέτρων βρίσκεται ο σταθμός Μετρό και Προαστιακός Πειραιάς ενώ οι επιβάτες του Τραμ θα έχουν και απευθείας πρόσβαση στο Λιμάνι του Πειραιά
 

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η επέκταση του Μετρό προς το Πειραιά καθώς σε λιγότερο από 8 μήνες, τον Ιούνιο του 2019  παραδίδονται οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

Αντίστοιχα, η παράδοση των υπόλοιπων τριών σταθμών («Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο») εκτιμάται έως τον Ιούνιο του 2021, κάτι το οποίο σημαίνει ότι, σε ένα χρόνο από σήμερα, η Γραμμή 3, που θα συνδέει το αεροδρόμιο με το Σύνταγμα και τον Πειραιά, θα φτάνει μέχρι την Νίκαια.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται, με το Μετρό, σε 45 λεπτά.

Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
 

Σε έναν ελκυστικό διεθνή προορισμό αναμένεται να μετατραπεί το Μικρολίμανο, ένα έργο πνοής, όχι μόνο για τους κατοίκους του Πειραιά αλλά και του λεκανοπεδίου.

Το έργο, για το οποίο έδωσε το πράσινο φως προ διμήνου το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης αφορά την ανάπλαση 15.600 τ.μ. στο Μικρολίμανο, το οποίο θα μετατραπεί σε χώρο πρασίνου και ελεύθερης πρόσβασης, με απομάκρυνση των τραπεζοκαθισμάτων που έχουν καταλάβει το χώρο.

Στον σχεδιασµό των έργων περιλαµβάνεται η απελευθέρωση του παραλιακού μετώπου από τραπεζοκαθίσματα -τα µαγαζιά θα έρθουν πιο πίσω, τα τραπεζάκια στο επάνω µέρος- και την κατασκευή δρόμου ήπιας κυκλοφορίας για κίνηση πεζών δίπλα στη θάλασσα. Επιπλέον θα περιλαμβάνει δρόμους ήπιας κυκλοφορίας με μεγάλα πεζοδρόμια, ελεύθερους κοινόχρηστους χώρους περιπάτου και αναψυχής με δενδροφύτευση, αλλά και διάφορες παρεμβάσεις ανάπλασης σε συγκεκριμένες οδούς και περιοχές όπως η Ναυάρχου Βότση και τα προσφυγικά.

Η ανάγκη βελτίωσης της εικόνας αλλά κυρίως και της καθημερινότητας των πολιτών του Πειραιά και των τουριστών που συρρέουν κατά χιλιάδες κάθε χρόνο, ώθησε τις αρχές να κινηθούν άμεσα για την λήψη των αποφάσεων.

Τα έργα ανάπλασης ήταν κάτι που ζητούσαν εδώ και χρόνια, τόσο οι κάτοικοι της περιοχής, όσο και η δημοτική αρχή, αφού . η ανάγκη βελτίωσης της εικόνας αλλά κυρίως και της καθημερινότητας των πολιτών του Πειραιά και των τουριστών που συρρέουν κατά χιλιάδες κάθε χρόνο, κρίθηκε επιτακτική.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:29

ΑΑΔΕ - ΣΕΚ: Στην Αθήνα η διεθνής συνάντηση ΑP SMOKE της EUROPOL

15:24

Σάρδη (Energean): Σε πλήρη ανάπτυξη το project αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο, πρόβλημα η γραφειοκρατία

15:21

Αυγενάκης: Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα αποκτήσει Ενιαίο Φορέα Διαχείρισης Υδάτων

15:12

Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Ενισχύεται η θέση της Ελλάδας μέσω των διεθνών διασυνδέσεων

15:06

ΕΒΕΑ - κατώτατος: Αναγκαία η αύξηση, απαιτούνται όμως παρεμβάσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας

15:04

Κατώτατος μισθός: Η εξειδίκευση από την υπουργό Εργασίας, Δόμνα Μιχαηλίδου - Δείτε live

15:02

Η οδοντιατρική περίθαλψη κύριο θύμα της οικονομικής κρίσης - Απογοητευτικά τα στοιχεία

14:56

Ανδρουλάκης: «Ο πυρήνας της διαφθοράς βρίσκεται στο Μαξίμου» - Τη Δευτέρα στον Άρειο Πάγο για τις συνομιλίες τη νύχτα του δυστυχήματος

14:55

Ιntralot: Στα 129,5 εκατ. τα EBITDA το 2023 με ετήσια αύξηση 5,4%

14:52

Τουσκ: Ο πόλεμος δεν είναι πλέον έννοια του παρελθόντος

14:47

«Τουρισμός για όλους»: Έως 8 Απριλίου η υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα

14:44

ΥΠΑ: Αυξημένη κατά 15,7% η επιβατική κίνηση τον Φεβρουάριο

14:38

ΗΠΑ: Σε σύμπνοια με τις προβλέψεις ο «αγαπημένος» δείκτης της Fed για τον πληθωρισμό

14:28

Σδούκου: Εντός Απριλίου οι πρώτες αποφάσεις για τις ΑΠΕ

14:23

Εκτοξεύτηκαν τα καθαρά κέρδη της Huawei το 2023 με άνοδο 144%

14:17

Προσωρινή διακοπή λειτουργίας του σταθμού του μετρό «Αγία Βαρβάρα» το Σάββατοκύριακο

14:07

Nusinersen: Δυνητικό Όφελος σε Βρέφη και Μικρά Παιδιά με μη Καλυπτόμενες Κλινικές Ανάγκες μετά τη Γονιδιακή Θεραπεία

14:06

Χατζηθεοδοσίου: Ναι στην αύξηση του κατώτατου αλλά χωρίς ελάφρυνση βαρών των ΜμΕ ο λογαριασμός δεν βγαίνει

13:45

ΣΥΡΙΖΑ: Αδιανόητη η ευκολία με την οποία ψεύδεται ο Καραμανλής

13:33

Κορκίδης: Η αύξηση του κατώτατου μισθού διατηρεί τη «ροπή κατανάλωσης» στην αγορά

13:28

Η Ουκρανία χρειάζεται λιγότερα στρατεύματα σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις

13:26

ΓΣΕΕ: Κατώτατος μισθός αναντίστοιχος των αναγκών των εργαζομένων

13:24

Η Sony Pictures Television Ανακοινώνει Σπουδαία Συμφωνία με την ΕΡΤ για την Προβολή Αγαπημένου Κινηματογραφικού και Τηλεοπτικού Περιεχομένου

13:19

Το 1% των πλουσιότερων Αμερικανών κατέχει πάνω από 44 τρισ. δολάρια - «Άλμα» 50% μετά την πανδημία

13:17

NED CLUB: «Το ευρωπαϊκό κενό και οι προκλήσεις της συμμετοχής των γυναικών σε υψηλές διοικητικές θέσεις»

13:16

Μαρινάκης: Πονεμένοι άνθρωποι μπήκαν «ασπίδα» στην πολιτική χυδαιότητα της αριστεράς

13:09

Πτώση 4,3% στις τιμές παραγωγού στη βιομηχανία τον Φεβρουάριο

13:02

Η Pepco εγκαινίασε το 30ό κατάστημά της στην Ελλάδα

12:58

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 2,3% του τζίρου στο λιανικό εμπόριο τον Ιανουάριο - Πτώση 8,9% στον όγκο πωλήσεων

12:50

Avramar: Έπεσαν οι υπογραφές για την ενδιάμεση χρηματοδότηση των 20 εκατ. ευρώ – Τα επόμενα βήματα

gazzetta
gazzetta reader insider insider