Δεν έπεισαν οι εκπτώσεις της Black Friday

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Δεν έπεισαν οι εκπτώσεις της Black Friday
Mόνο ένας στους τρεις καταναλωτές δήλωσε ικανοποιημένος από τα ποσοστά έκπτωσης.

Τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών καθώς και το πόσο ικανοποιημένοι έμειναν από τη φετινή Black Friday αποκαλύπτει έρευνα του Εργαστηρίου «Αγορά» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

"Ο προγραμματισμός από τους πολίτες της χώρας των αγορών ήταν και το πιο εντυπωσιακό" εκ των αποτελεσμάτων που έφτασαν στα αρχεία του Εργαστηρίου για ανάλυση σημειώνει η Δρ. Μαρίνα Ψιλούτσικου, research associate του Εργαστηρίου στον ραδιοφωνικό σταθμό, "Πρακτορείο 104,9 FM".

"Λίγες ημέρες πριν από τη Black Friday είχαμε ζητήσει από τους ερωτώμενους να προβλέψουν πόσα χρήματα θα ξοδέψουν και τι θα αγοράσουν τι συγκεκριμένη ημέρα. Στην περίπτωση των ανδρών είχαν προβλέψει να αγοράσουν (σ.σ κατά μέσο όρο) πράγματα αξίας 287 ευρώ και στην απολογιστική έρευνα ξόδεψαν 289 ο καθένας, ενώ οι γυναίκες είχαν προβλέψει 173 και ξόδεψαν 172", εξήγησε η ερευνήτρια.

Το 63% των καταναλωτών είχαν, όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, την πρόθεση να αγοράσουν συγκεκριμένα προϊόντα σε χαμηλότερη τιμή, περίπου οι μισοί περίμεναν να αναζητήσουν ευκαιρίες, ενώ μόλις το 19,4% δεν είχαν καμία προγραμματισμένη αγορά. 'Ενας στους δύο (ποσοστό 46,8%) ξόδεψαν τελικά περίπου όσα είχαν προϋπολογίσει.

Παράλληλα μόνο ένας στους τρεις δήλωσε ικανοποιημένος από τα ποσοστά έκπτωσης και o σημαντικότερος λόγος για όσους δεν πραγματοποίησαν αγορές αναδεικνύεται, σε ποσοστό 51%, η έλλειψη αρκετά καλών προσφορών.

Ποια προϊόντα προτίμησαν

Τα είδη ένδυσης και υπόδησης κυριάρχησαν άλλη μία χρονιά στις επιλογές των αγοραστών. Σύμφωνα με την κ. Ψιλούτσικου στις γυναίκες η συγκεκριμένη κατηγορία είναι η δημοφιλέστερη με ποσοστό 70% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στους άνδρες φτάνει το 56%. Στη δεύτερη θέση για τις γυναίκες βρέθηκαν τα είδη περιποίησης και τα καλλυντικά και για τους άνδρες τα ηλεκτρονικά.

"Αξιοσημείωτο είναι πάντως πως υπάρχει ένα 10% των ανδρών που αγόρασε καλλυντικά και είδη προσωπικής περιποίησης, ένα ποσοστό που δεν υπήρχε, δεν έβγαινε στις προηγούμενες έρευνες το 2018 και το 2017 και έτσι μας κινεί το ενδιαφέρον και το παρακολουθούμε", συμπλήρωσε η κ.Ψιλούτσικου.

Σε γενικές γραμμές πάντως, οι καταναλωτές θέλησαν να καλύψουν ανάγκες που είχαν και μόλις το 1,6% των καταναλωτών εστίασε στα είδη πολυτελείας.

Απογοητευτικές τελικά ήταν οι επιδόσεις του τομέα των υπηρεσιών, σύμφωνα με την ερευνήτρια. Η κατηγορία αυτή είναι όπως λέει "αρκετά χαμηλά, στο 4%" για φέτος, ποσοστό που ενδεχομένως σημαίνει πως ακόμη και ευφυείς ή ελαφρά χιουμοριστικές διαφημίσεις, που ξεκινούσαν από... τις εκπτώσεις στις σημειώσεις φροντιστηρίων για σπουδαστές και φοιτητές και έφταναν σε εκπτώσεις στις αμοιβές δικηγορικών υπηρεσιών για μια διαδικασία διαζυγίου, έκαναν το κοινό περισσότερο να χαμογελάσει παρά να ενδιαφερθεί να δαπανήσει,

Πόσο ικανοποιημένοι έμειναν από τις εκπτώσεις

Το 71% των Ελλήνων πιστεύει ότι η ελληνική εκδοχή της Black Friday δεν είναι οργανωμένη με βάση τα πρότυπα του εξωτερικού. Σε ποσοστό 40% οι Έλληνες θεωρούν ότι είναι ξενόφερτο έθιμο, που δεν ταιριάζει στον λαό μας, μόλις το 27,1% αξιολογεί αρνητικά την πρακτική των καταστημάτων να μετατρέπουν μια ημέρα όπως η συγκεκριμένη Παρασκευή του έτους σε ολόκληρη Black Week.

"Δεν είναι πάρα πολύ ικανοποιημένοι από τις εκπτώσεις (της συγκεκριμένης άτυπης ημέρας) οι Έλληνες και το πιο ενδιαφέρον είναι πως σε ποσοστό 56% τις χαρακτηρίζουν παραπλανητικές και μόνο το 17% πιστεύει ότι είναι 'έντιμες' οι εκπτώσεις που γίνονται τη συγκεκριμένη ημέρα. Τις προτιμούν, είναι ικανοποιημένοι παρόλα αυτά από τις αγορές αλλά δεν θεωρούν ότι μια ημέρα Black Friday είναι κάτι ξεχωριστό όπως έχουμε στο μυαλό μας από την αμερικανική εκδοχή. Την θεωρούν μια συνηθισμένη εκδοχή των εκπτώσεων την οποία έχουν στοχευμένη σε μεγάλα πράγματα όπως π.χ στις μεγάλες αλυσίδες, τα ηλεκτρονικά, τα ρούχα και τα παπούτσια", εξηγεί η κα.Ψιλούτσικου.

Το ποσοστό έκπτωσης με το οποίο είναι ευχαριστημένοι οι Έλληνες στην ημέρα της "Μαύρης Παρασκευής" σύμφωνα με την Ελληνίδα ερευνήτρια είναι "το 50% επί της κανονικής τιμής, εκεί όπου βρίσκονται στην έρευνα μας και οι δημοφιλέστερες απαντήσεις". Η αμέσως επόμενη δημοφιλέστερη με ποσοστό 25,3% ήταν το 40% ενώ αξιοπερίεργο ήταν πως η τρίτη δημοφιλέστερη απάντηση με ποσοστό 17,1% ήταν το μόλις 30% ποσοστό μείωσης της τιμής.

Ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα επέλεξαν τρεις στους δέκα Έλληνες ενώ σε ποσοστό 11% οι αγοραστές προτίμησαν ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού.

Το 80% γνωρίζει τη Black Friday

Οκτώ στους δέκα Έλληνες γνώριζαν φέτος την ύπαρξη και την ημερομηνία της "Μαύρης Παρασκευής", χωρίς να υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των δύο φύλων στο πόσο ενημερωμένοι/ες ήταν οι καταναλωτές και καταναλώτριες.

Τη μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό πέτυχαν να έχουν οι διαφημίσεις στο Internet με ποσοστό 66%, ενώ ακολούθησαν οι τηλεοπτικές διαφημίσεις και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σε ποσοστό 26% καταναλωτές έλαβαν προσωπικό μήνυμα στο κινητό ή στο e-mail, ενώ ...τη μάχη τους έδωσαν και οι πωλητές, αφού σε φυσικά καταστήματα ενημερώθηκε για την ημερομηνία το 35%.

Σύμφωνα με την έρευνα οι καταναλωτές στην Αθήνα "δεν ξοδεύουν τελικά περισσότερο", σε σχέση με τον όγκο και τα είδη των αγορών γενικά στην επικράτεια.

Στις περιοχές της χώρας εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης "οι καταναλωτές, όπως ίσως ήταν λογικό και αναμενόμενο, πήγαν περισσότερο στα συνοικιακά καταστήματα" .

Επτά στους δέκα ερωτηθέντες έκριναν τη συγκεκριμένη ημέρα επιβαρυντική για τους εργαζόμενους, ωφέλιμη για τις μεγάλες αλυσίδες (ποσοστό 59%), αλλά και για τους καταναλωτές (59%) με έναν στους δύο Έλληνες να κρίνει την Black Friday ως καταστροφική για τα μικρά καταστήματα (50%).

Αξιοσημείωτο τέλος είναι πως φέτος στην Ελλάδα το 9,1% των καταναλωτών πραγματοποίησε αγορές που κράτησαν μυστικές από οικογένεια και σύντροφο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider