Οι 10 τηλεοπτικές σειρές που κόστισαν μια περιουσία

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι 10 τηλεοπτικές σειρές που κόστισαν μια περιουσία
Το υψηλό budget μιας σειράς είναι συχνά μια λεπτομέρεια που συνοδεύει την πρεμιέρα της ωστόσο δεν εγγυάται και την επιτυχία της!

Το υψηλό budget μιας ταινίας είναι τις περισσότερες φορές μια λεπτομέρεια που συνοδεύει την πρεμιέρα της με στόχο να ιντριγκάρει τον τηλεθεατή και να κόψει περισσότερα εισιτήρια. Ωστόσο τόσο στη μικρή όσο και στην μεγάλη οθόνη το υψηλό μπάτζετ δεν εγκυάται την επιτυχία μιας σειράς ή ταινίας .

Ακόμα κι αν οι υψηλότερες δαπάνες συνδέονται συχνά με την υψηλότερη ποιότητα δεν συνδυάζονται απαραίτητα και με υψηλότερη θεαματικότα. Λόγω, μάλιστα της φύσης της τηλεόρασης, όπου κάθε σειρά έχει πολλά επεισόδια, το κόστος της κάθε μιας ξεπερνά εύκολα αυτό των ταινιών αν κάνει κανείς τον πολλαπλασιασμό.

Ποιες είναι όμως οι πιο ακριβές τηλεοπτικές σειρές που έχουμε παρακολουθήσει και πόσο κόστισε η κάθε επιτυχία;

Ο «πιλότος» το 2004 κόστισε 14 εκατ. δολάρια - τα τριπλάσια χρήματα από ότι ξοδεύονται συνήθως για κάθε επεισόδιο. Το πολυπληθές καστ και τα γυρίσματα στη Χαβάη ήταν σίγουρα δυο παράγοντες που συνετέλεσαν στο υψηλό κόστος παραγωγής.

Με πρωταγωνιστή τον Timothy Olyphant σε ένα δράμα εποχής και πάλι η HBO έβαλε στοίχημα γι' αυτή τη σειρά. Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως έχτισε μια ολόκληρη παλιά πόλη, και όχι απλά τις προσόψεις των βασικών κτιρίων. Όπως έγραψαν και οι New York Times «Όταν ένας από τους κατοίκους της πόλης χρειαζόταν ένα νέο σπίτι, η HBO έχτιζε ένα φανταχτερό νέο σπίτι, από τα πέτρινα θεμέλια του μέχρι τις δανελωτές του κουρτίνες». Στα σκηνικά υπάρχαν καταστήματα, στάβλοι, σπίτια, δύο σαλούν και πολλά άλλα που ανέβασαν το κόστος της πόλης του Deadwood σε δυσθεόρατα ύψη δίνοτας βέβαια παράλληλα και μια πραγματικά αυθεντική αίσθηση στη σειρά.

Με τους χαρακτήρες όπως ο σερίφης Seth Bullock (Olyphant), ο Al Swearengen (Ian McShane), ο Joanie Stubbs (Kim Dickens), και η Jane (Robin Weigert), το Deadwood προσέφερε μια ξεχωριστή αναδρομή στην Αγρια Δύση. Παρά το σεβασμό και την αγάπη των τηλεθεατών όμως, η σειρά βρισκόταν στα πρόθυρα της ακύρωσης με το που τελείωνε κάθε μια από τις τρεις σεζόν της. Όταν μάλιστα οι μεγάλες επιτυχίες της HBO που εξασφάλιζαν συνδρομητές και τηλεθεατές, όπως το Sex and the City και το Sopranos τελείωσαν, πανικοβλήθηκε ότι δεν θα μπορέσει να κρατήσει τους τηλεθεατές της μόνο με το Deadwood και σταμάτησε τα γυρίσματα λίγο πριν η τρίτη σεζόν βγει στον αέρα.

Δυστυχώς, τόσο το Deadwood όσο και το Rome αποδείχθηκαν οικονομικά επιτυχημένες σειρές κυρίως από την πώληση των DVD, μετά την ακύρωση τους. Αυτός είναι και ο λόγος που ακρετοί φανατικοί ευελπιστούν πως κάποια στιγμή η HBO θα αποφασίσει να κυκλοφορήσει την τελευταία σεζόν της σειράς.

To HBO δεν λυπήθηκε τα έξοδα και για το Boardwalk Empire. Κάθε επεισόδιο κόστιζε πάνω από 5 εκ. δολάρια αφού οι λεπτομέρειες ήταν τέτοιες που χρειαζόταν περίπου 15 ημέρες για να γυριστεί. Η USA Today αναφέρει πως τα περίπλοκα σκηνικά της σειράς, κόστιζαν 2 εκατ. δολάρια. Επιπροσθέτως, ο πιλότος της σειράς μόνο, κόστισε 18 εκ. δολάρια! Η επιτυχημένη σειρά, μας μεταφέρει στην εποχή της αμερικανικής ποτοαπαγόρευσης και ακολουθεί τη ζωή του Nucky Thompson, ενός λαθρέμπορου οινοπνευματωδών, που είναι λίγο πολιτικός, λίγο gangster και λίγο sole ruler του Atlantic City.

Ο πρωταγωνιστής της σειράς, Kelsey Grammer, ανήκει στους πιο καλοπληρωμένους τηλεοπτικούς ηθοποιούς, αφού την 11η και τελευταία σεζόν της σειράς, κέρδιζε 1,6 εκατ. δολάρια ανά επεισόδιο, περίπου δηλαδή το 30% του συνολικού προυπολογισμού κάθε επεισοδίου. Μιας όμως και ο Grammer αποτελούσε τον κύριο χαρακτήρα της σειράς και εδραιώθηκε στις προτιμήσεις του κοινού η HBO δεν είχε την πολυτέλεια να επαναδιαπραγματευτεί την σύμβασή του. Αν προσθέσει κανείς και το κόστος των συμπρωταγωνιστών του, David Hyde Pierce (750.000 δολάρια), John Mahoney (700.000 δολάρια), και Jane Leeves (367.000 δολάρια) κατανοεί γιατί φούσκωσε τόσο ο λογαριασμός. Ακόμη και τα σκυλιά Moose και Enzo που εμφανίζονται κέρδιζαν 10.000 ανά επεισόδιο. Σε σύνολο το καστ έπαιρνε το 66% του συνολικού προϋπολογισμού κάθε επεισοδίου.

Η σειρά Camelot έκανε πρεμιέρα στο Starz το 2011 και κατά τα φαινόμενα και τις πρώτες κριτικές έδειχνε πολλά υποσχόμενη. Το δράμα εποχής μάλιστα είχε εντυπωσιάσει με το κόστος του ήδη από την πρώτη σεζόν, αφού έφτανε τα 7 εκατ. δολάρια κυρίως λόγω του ακριβού του καστ και των περίτεχνων κοστουμιών και σκηνικών άλλης εποχής. Δυστυχώς όμως, το Camelot έκανε πρεμιέρα δύο μήνες πριν το Game of Thrones της HBO και οι φανατικοί του είδους φάνηκαν απείρως πιο ανυπόμονοι για την μεταφορά στη μικρή οθόνη των μυθιστορημάτων του George R. R. Martin. Κάπως έτσι η σειρά τερμάτισε άδοξα από την πρώτη κιόλας σεζόν….

Κοιτάζοντας κανείς το κόστος του Game of Thrones, του Rome αλλά και του Marco Polo, το να γυρίσεις μια σειρά σε άλλη εποχή αποδεικνύεται εξαιρετικά δαπανηρό. Η σειρά Marco Polo έκανε πρεμιέρα στο Netflix το 2014 και όπως άλλα δράματα εποχής, χρειάστηκε περίπου 9 εκατ. δολάρια ανά επεισόδιο για να αναπαραστήσει την πορεία του μεγάλου ταξιδευτή σε όλες τις εξωτικές τοποθεσίες. Βέβαια, καθώς η Netflix δεν δημοσιεύει τις θεαματικότητες της, είναι άγνωστο πόσοι ήταν εντέλει οι πιστοί θεατές του δαπανηρού εγχειρήματος. Παρόλα αυτά η Netflix προχώρησε και στην δεύτερη σεζόν, η πρεμιέρα της οποίας έγινε την 1η Ιουλίου.

Η παραγωγή του ΗΒΟ σε συνεργασία με το BBC και την RAI, προβλήθηκε από το 2005 έως το 2007. Η πρώτη σεζόν κόστισε 100 εκατ. δολάρια ενώ η παραγωγή έδωσε άλλα 10 εκατ. δολάρια για την προώθηση και τη διαφήμιση της. Η σειρά πήρε πολύ καλές κριτικές όχι μόνο από τους ειδήμονες του είδους αλλά και από τους ιστορικούς, ενώ κέρδισε και 7 βραβεία Emmy.  Η δεύτερη σεζόν κόστισε ακόμα περισσότερο όμως η τρίτη δεν γυρίστηκε ποτέ γιατί η επιτυχία δεν έφτανε για να δικαιολογήσει το κόστος.

Μόλις μάλιστα ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα, ολόκληρη η ρωμαϊκή αυτοκρατορία που είχε στηθεί για τη σειρά κάηκε, με αποτέλεσμα τα σκηνικά να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν για άλλες παραγωγές ώστε να γίνει μερική απόσβεση κόστους...

Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες σειρές της λίστας, το κόστος των Friends, δεν εκτινάχθηκε εξαιτίας των ειδικών εφέ ή των πολλών εξωτερικών γυρισμάτων -το μεγαλύτερο μέρος της σειράς εκτυλίσεται εντός των δύο διαμερισμάτων και μιας καφετέριας. Κατεξοχήν, μάλιστα, οι κωμωδίες κοστίζουν λιγότερο από τις δραματικές σειρές, ο κανόνας όμως δεν ίσχυσε για τα Φιλαράκια. Η διάσημη παρέα των έξι, ξεκίνησε να κρατά συντροφιά στο τηλεοπτικό κοινό το 1994 με αμοιβή 22.500 δολάρια. Μετά την επιτυχία που σημείωσαν βέβαια, το budget τους αυξήθηκε τόσο που στην ένατη και δέκατη σεζόν έπαιρναν 1 εκατ. ο καθένας. Μάλιστα η τελευταία σεζόν κόστισε στο NBC 180 εκατ. δολάρια, τα περισσότερα χρήματα που στοίχισε ποτέ 30λεπτο sitcom. Το τελευταίο επεισόδιο παρακολούθησαν 50 εκατ. τηλεθεατές και οι διαφημιζόμενοι έδιναν 2 εκατ. δολάρια τα 30 δευτερόλεπτα.

Η πρώτη σεζόν κόστισε $60 εκατομμύρια δολάρια - ο «πιλότος» ανερχόταν στα 10 εκατ.- ενώ στη δεύτερη σεζόν το budget αυξήθηκε κατά 15%, ακολουθώντας την παγκόσμια επιτυχία της σειράς. Από τα 6 εκατομμύρια το επεισόδιο, που χρειάστηκαν στον πρώτο κύκλο, στον έκτο κύκλο, έφτασε τα 10 εκατομμύρια δολάρια το επεισόδιο. Λαμβάνοντας υπόψη βέβαια πως κάθε σειρά ακριβαίνει όσο περνάει ο καιρός και η συγκεκριμένη αναμένεται να φτάσει τις οκτώ σεζόν, όλα δείχνουν πως στην πορεία θα σπάσει όλα τα τηλεοπτικά ρεκόρ κόστους.

Με 15 κύκλους και 331 επεισόδια συνολικά, το ER αποτελεί μια από τις μακροβιότερες δραματικές σειρές της τηλεόρασης αλλά και μια από τις ακριβότερες. Παραγωγή του NBC προβλήθηκε από το 1994 έως το 2009 με πρωταγωνιστή, τον νεαρό τότε, George Clooney. Στην ουσία επρόκειτο για ένα αμερικανικό ιατρικό δράμα το οποίο ακολουθεί την ζωή στην Εντατική του Γενικού Νοσοκομείου του Σικάγο. Το 2000, το προηγούμενο budget του κάθε επεισοδίου, το οποίο ήταν 1,9 εκατ. δολάρια, εκτινάχτηκε στα 13 εκατ. δολάρια

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:58

Ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας σε εορταστικές εκδηλώσεις για το Χάνουκα σε όλο τον κόσμο μετά τη φονική επίθεση στο Σίδνεϊ

20:47

Διεθνείς αντιδράσεις για την τρομοκρατική επίθεση στην Αυστραλία

20:39

Τραμπ: Καθαρά αντισημιτική ενέργεια η επίθεση στο Σίδνεϊ

20:30

Ολοκληρώθηκε η διήμερη σύνοδος των προέδρων ΔΕΕΠ και ΔΗΜΤΟ της ΝΔ

20:20

Αγροτικά μπλόκα: Κανονικά η διέλευση των οχημάτων από τους συνοριακούς σταθμούς στη Β.Ελλάδα, εκτός από Ευζώνους

20:02

Δένδιας: Η τρομοκρατική επίθεση στη γιορτή του Χανουκά στο Σίδνεϊ προκαλεί τον αποτροπιασμό μας

19:46

Νετανιάχου: Η κυβέρνηση της Αυστραλίας «έριξε λάδι στη φωτιά του αντισημιτισμού»

19:37

Χρυσοχοΐδης:Τεράστια η δραστηριότητα ελληνικού FBI - Στον ΟΠΕΚΕΠΕ ήλεγξε 6.000 ατομικά ΑΦΜ

19:32

Παπασταύρου: Ο φετινός Προϋπολογισμός είναι εφαλτήριο για ένα νέο κεφάλαιο οικονομικής προόδου

19:00

Το «μέταλλο του διαβόλου» σαρώνει τις αγορές - Αναλυτές βλέπουν το ασήμι στα 100 δολάρια

18:57

Μακέδος (ΤΜΕΔΕ): Υποδομές για τις επόμενες γενιές - Η στρατηγική που θωρακίζει τη βιωσιμότητα της χώρας

18:45

Ανδρουλάκης για τρομοκρατική επίθεση στην Αυστραλία: Απολύτως καταδικαστέες η μισαλλοδοξία και η τυφλή βία

18:32

Χατζηδάκης για αγρότες: Τα προβλήματα απαιτούν διάλογο, δεν αντιμετωπίζεται η κατάσταση με τελεσίγραφα

18:22

Μελόνι: Από την πρώτη ημέρα ήμασταν στο πλευρό της Ουκρανίας

18:06

Στα χέρια του πρωθυπουργού η λίστα με τα αιτήματα των αγροτών

17:59

Κωνσταντοπούλου: Οι αγρότες πήραν μια αξιοπρεπή απόφαση, να μην ενδώσουν στην κοροϊδία του πρωθυπουργού

17:52

Χρυσοχοΐδης για τη στάση της αστυνομίας στις αγροτικές κινητοποιήσεις: Η ΕΛΑΣ δεν διαθέτει πλαστικές σφαίρες

17:41

Μαρινάκης: Αν το 2027 δεν πετύχουμε τους στόχους μας, τότε είμαι βέβαιος, ότι όλα όσα συζητάμε δεν θα είναι δεδομένα

17:25

Πετραλιάς: Προϋπολογισμός με έντονα μεταρρυθμιστικά χαρακτηριστικά

17:00

Το 9,5% των Ελλήνων βιώνει «καταστροφικές» ιδιωτικές δαπάνες υγείας - Η χειρότερη θέση στην Ευρωζώνη

16:46

Wall Street: Εν αναμονή κρίσιμων στοιχείων που θα της δώσουν κατεύθυνση

16:25

ΙΣΑ: Πραγματοποιήθηκε το δεύτερο Μεταπτυχιακό Σεμινάριο «Η ορθολογική διαχείριση των αντιβιοτικών στο νοσοκομείο»

16:17

Κικίλιας: Επενδύσεις σε ναυτιλία και λιμενικές υποδομές η μεγάλη ευκαιρία της ελληνικής οικονομίας για ανάπτυξη

15:52

Μητσοτάκης: Ο αντισημιτισμός και το μίσος δεν έχουν θέση στις κοινωνίες μας

15:48

Τσιάρας: Μονόδρομος η δύσκολη μεταρρύθμιση για τη διαφάνεια στο σύστημα των ενισχύσεων

15:39

ΗΠΑ: Ένα άτομο κρατείται από την αστυνομία για τους πυροβολισμούς με δύο νεκρούς στο Πανεπιστήμιο Μπράουν

15:26

Στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία στην Αθήνα οι κατηγορούμενοι από την Κρήτη για την υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ

15:17

Να επανέλθουν στον θεσμικό διάλογο καλούν τους αγρότες ΕΒΕΘ - ΒΕΘ - ΣΒΕ - ΣΕΒΕ

14:58

Μπρατάκος: Ο διάλογος δεν είναι επιλογή, είναι ευθύνη

14:37

Ζελένσκι: Η ειρηνευτική συμφωνία πρέπει να αποτρέπει την ανανέωση της ρωσικής επιθετικότητας

gazzetta
gazzetta reader insider insider