Έσπασε το φράγμα του 2019 η κίνηση στα περιφερειακά αεροδρόμια το 2022

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έσπασε το φράγμα του 2019 η κίνηση στα περιφερειακά αεροδρόμια το 2022
Πώς έκλεισε η χρονιά για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport - Οι πρωταγωνιστές του 2022 - Οι ενδείξεις για την συνέχεια

Ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στην επιβατική κίνηση των περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport έδωσε η αυξημένη κίνηση της εορταστικής περιόδου, χάρη στην οποία ο Δεκέμβριος έκλεισε με μόλις 4% λιγότερους επιβάτες από τον αντίστοιχο μήνα της χρυσής χρονιάς του 2019. Συμπληρώνοντας δε την θετική πορεία του καλοκαιριού, τα περιφερειακά αεροδρόμια πέτυχαν την πλήρη ανάκαμψη μετά την πανδημία, υποδεχόμενα το 2022 ένα εκατομμύριο περισσότερους επιβάτες απ’ όσους διακινήθηκαν το 2019.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στατιστικά που δημοσιοποίησε χθες η Fraport, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας στο σύνολο του 2022 διακινήθηκαν 31.194.278 επιβάτες έναντι 30.160.998 που είχαν διακινηθεί την προ πανδημική χρονιά του 2019. Σε υψηλότερα επίπεδα του 2019 καταγράφηκε η διεθνής επιβατική κίνηση με 24.920.400 διεθνείς επιβάτες να επισκέπτονται την χώρα μας καθόλη την διάρκεια του προηγούμενου έτους. Οι διεθνείς επιβάτες δηλαδή παρουσίασαν άνοδο της τάξης του 7,2% - το 2019 είχαν διακινηθεί 23.254.744 επιβάτες - σε αντίθεση με τις εσωτερικές μετακινήσεις που παρέμειναν μειωμένες κατά -9,2% το 2022 έναντι του 2019 (διακινήθηκαν 6.273.878 το 2022 έναντι 6.906.254 επιβατών το 2019).

Παρότι ο καλύτερος μήνας της χρονιάς ήταν ο Οκτώβριος, η κίνηση διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα και τον Δεκέμβριο με τα περιφερειακά αεροδρόμια να υποδέχονται 669.103 επιβάτες έναντι 697.194 του 2019, μόλις 4% λιγότερους. Παρότι μάλιστα οι επιβάτες του εξωτερικού παρατηρήθηκαν μειωμένοι κατά -13,4% τον ίδιο μήνα, η αυξημένη κίνηση εσωτερικού κατάφερε να μειώσει αισθητά την διαφορά. Για την ακρίβεια, βάσει των στοιχείων της Fraport τον Δεκέμβριο του 2022 η κίνηση εσωτερικού ανήλθε σε 417.361, 2,7% περισσότερους από την χρυσή χρονιά του 2019 όπου είχαν διακινηθεί 406.366 επιβάτες.

Οι πρωταγωνιστές της περσινής χρονιάς

Στους πρωταγωνιστές της περσινής χρονιάς συγκαταλέγονται το αεροδρόμιο του Ακτίου, το οποίο υποδέχτηκε 23,5% περισσότερους επιβάτες σε σχέση με το 2019, το αεροδρόμιο της Σαντορίνης όπου η διαφορά 2022 με 2019 έφτασε το 19,3% και το αεροδρόμιο της Σκιάθου που υποδέχτηκε 14,6% περισσότερους επιβάτες πέρυσι από την χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό. Την χρυσή πεντάδα έκλεισε το αεροδρόμιο της Κέρκυρας και της Μυκόνου τα οποία υποδέχτηκαν 14,4% και 10,9% περισσότερους επιβάτες σε σχέση με το 2019. Στα ίδια περίπου επίπεδα με την Μύκονο κινήθηκε και το αεροδρόμιο των Χανίων με την διαφορά να υπολογίζεται στο +10,3%.

Θετικό πρόσημο έναντι του 2019 σημειώθηκε και στα αεροδρόμια της Κεφαλονιάς (5,6%), της Ζακύνθου (5,1%), της Κω (4,3%) και της Ρόδου (5,7%).

Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη υστέρηση σε σχέση με την χρυσή χρονιά παρατηρήθηκε στο αεροδρόμιο της Καβάλας, -22,3% ενώ με αρνητικό πρόσημο έκλεισαν και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης (-14,2%), της Μυτιλήνης (-11,6%) και της Σάμου (-5,6%).

Οι ενδείξεις για την συνέχεια

Η συνολική επίδοση των αεροδρομίων αποτελεί νέο ιστορικό ρεκόρ, υποδεικνύοντας τις τουριστικές τάσεις που επικρατούν μετά την πανδημία. Πέρα από την ήδη γνωστή πρωτοκαθεδρία της Μυκόνου και της Σαντορίνης, όπου η διεθνής επιβατική κίνηση στο σύνολο της χρονιάς καταγράφηκε κατά 20,3% και κατά 57,1% υψηλότερη από την χρυσή χρονιά του 2019, ιδιαίτερη θέση στην προτίμηση των τουριστών έχουν αποκτήσει το Άκτιο και η Λευκάδα, η Σκιάθος και η Κέρκυρα.

Ωστόσο η Θεσσαλονίκη με μεγάλη έκθεση στους ρώσους τουρίστες βίωσε τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, αδυνατώντας να συμπεριληφθεί μέχρι στιγμής στον διεθνή χάρτη των προορισμών για city break.

Η νέα χρονιά παραλαμβάνει την σκυτάλη από ένα έτος που παρά τις διεθνείς αναταράξεις ο τουρισμός πέτυχε να διατηρήσει την δυναμική του. Σε κάθε περίπτωση όμως, οι προκλήσεις παραμένουν στο προσκήνιο με παράγοντες της αγοράς να αναφέρουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες ψηφίζουν μεν Ελλάδα, παραμένουν ωστόσο διστακτικές στο να αυξήσουν τις πληρότητές τους, σε μια προσπάθεια να διαχειριστούν το ρίσκο που γεννούν εξωγενείς παράγοντες, όπως οι ανατιμήσεις στις τιμές των καυσίμων, η αύξηση των κρουσμάτων στην Κίνα, η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου. Σε αυτό το πλαίσιο ο προγραμματισμός θέσεων των αεροπορικών εταιρειών παραμένει στα ίδια με τα περσινά επίπεδα, με τους αερομεταφορείς να επικεντρώνονται κυρίως στην καλοκαιρινή περίοδο, δυσχεραίνοντας το στοίχημα για τουρισμό καθόλη την διάρκεια του έτους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Δυναμική επανεκκίνηση της κινεζικής αγοράς, άγνωστος "Χ" η πανδημία

Απογειώθηκε η επιβατική κίνηση στα περιφερειακά αεροδρόμια τον Οκτώβριο

Τουρισμός: Με τσιμπημένες τιμές θα ξεκινήσει η νέα σεζόν- Η πίεση από τα υψηλά κόστη και η αλλαγή μοντέλου

gazzetta
gazzetta reader insider insider