Στις 24.000 οι ληξιπρόθεσμες αιτήσεις κύριας συντάξης - Ξεκινά νέα υπηρεσία τηλεφωνικών κλήσεων από τον ΕΦΚΑ

Αγγελική Μαρίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στις 24.000 οι ληξιπρόθεσμες αιτήσεις κύριας συντάξης - Ξεκινά νέα υπηρεσία τηλεφωνικών κλήσεων από τον ΕΦΚΑ
«Το πρόβλημα των εκκρεμών κύριων συντάξεων είναι ουσιαστικά λυμένο» δήλωσε κατά την χθεσινή επολογιστική εκδήλωση του ΕΦΚΑ ο υφυπουργός Εργασίας Πάνος Τσακλόγλου

Στις 24.000 υποχώρησαν οι ληξιπρόθεσμες αιτήσεις συνταξιοδότησης τον Δεκέμβριο (από 36.000 τον Σεπτέμβριο), σημειώνοντας μια μείωση 30% στις εκκρεμότητες του ΕΦΚΑ στο σκέλος της κύριας σύνταξης το τελευταίο εξάμηνο.

Στις επικουρικές, η μείωση των εκκρεμοτήτων είναι πιο μεγάλη (35% το β' εξάμηνο του 2023), ενώ μετά την πρόσφατη ψήφιση του νέου ασφαλιστικού νόμου που δίνει το δικαίωμα λήψης επικουρικής θέτοντας ως ελάχιστο όριο τη 15ετία (4.500 ένσημα) -είτε σε έναν φορέα είτε με διαδοχική ασφάλιση- εκδόθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο περί τις 11.000 συντάξεις δημοσίων υπαλλήλων.

Με τον τρόπο αυτό, θα περιοριστεί σημαντικά το στοκ που υπάρχει από τις εκκρεμότητες στην επικουρική σύνταξη, αλλά και ο χρόνος απονομής καθώς ο ασφαλισμένος θα μπορεί να παίρνει την επικουρική του με βάση το ελάχιστο χρόνο, δίχως να χρειαστεί να περιμένει 2 ή και 3 χρόνια.

«Το πρόβλημα των εκκρεμών κύριων συντάξεων είναι ουσιαστικά λυμένο» δήλωσε κατά την χθεσινή απολογιστική εκδήλωση του ΕΦΚΑ ο υφυπουργός Εργασίας Πάνος Τσακλόγλου. Νωρίτερα ο υπουργός Εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης, είχε αναφέρει πως στόχος είναι ο ΕΦΚΑ μέσα στην επόμενη τριετία να βρίσκεται στο κινητό τηλέφωνο του κάθε ασφαλισμένου, ώστε ανά πάσα στιγμή να ξέρει πόσα ένσημα έχει, πόση σύνταξη θα πάρει και πότε μπορεί να υποβάλει την αίτηση.

«Πλέον ο χρόνος που απαιτείται για την έκδοση μιας σύνταξης είναι μόλις 3 μήνες», υπογράμμισε ο διοικητής του ΕΦΚΑ Αλέξανδρος Βαρβέρης, «όταν στο παρελθόν μπορεί να ξεπερνούσε και τα 3 χρόνια».

Τα στοιχεία του Γραφείου Προϋπολογισμού

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής, ο συνολικός αριθμός εκκρεμών αιτήσεων κύριας συνταξιοδότησης συνέχισε την πτωτική του πορεία, από 62.182 στο τέλος Ιουνίου 2023 (και εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 52 εκατ. ευρώ) σε 55.474 (και εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 40,7 εκατ. ευρώ) στο τέλος του γ΄ τριμήνου 2023.

Οι ληξιπρόθεσμες (εκκρεμείς πάνω από 90 ημέρες) αιτήσεις συνταξιοδότησης μειώθηκαν από 41.620 στο τέλος Ιουνίου 2023 (εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 80,6 εκατ. ευρώ) σε 36.670 στο τέλος Σεπτεμβρίου 2023 (εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 71,6 εκατ. ευρώ).

Στον κλάδο επικουρικής σύνταξης, ο συνολικός αριθμός εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης εμφανίζεται αυξημένος στο τέλος Σεπτεμβρίου σε σχέση με τον Ιούνιο 2023, από 103.875 εκκρεμείς αιτήσεις επικουρικής σύνταξης (και εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 186 εκατ. ευρώ) σε 108.385 (και εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 194 εκατ. ευρώ), αλλά μειωμένος σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2022 (127.479 εκκρεμείς αιτήσεις και εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 228,4 εκατ. ευρώ).

Οι ληξιπρόθεσμες (εκκρεμείς πάνω από 90 ημέρες) αιτήσεις επικουρικής σύνταξης αυξήθηκαν, από 83.635 στο τέλος Ιουνίου 2023 (εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 150 εκατ. ευρώ) σε 88.301 στο τέλος Σεπτεμβρίου 2023 (εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 158 εκατ. ευρώ), μειώθηκαν, όμως συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο 2002 (104.358 ληξιπρόθεσμες με εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 187 εκατ. ευρώ).

Νέα υπηρεσία

Στο μεταξύ από τις αρχές του έτους ο ΕΦΚΑ θα ενεργοποιήσει μια νέα υπηρεσία τηλεφωνικών κλήσεων σε υποψήφιους συνταξιούχους, που θα τους ενημερώνει για τις διαδικασίες που απαιτούνται για να υποβάλλουν την αίτηση.

Σε πρώτη φάση οι τηλεφωνικές κλήσεις θα αφορούν σε 1.000 δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι θα απέχουν 6 έως 12 μήνες από την αίτηση συνταξιοδότησης, προκειμένου να καταθέσουν δικαιολογητικά πριν την έξοδό τους από την εργασία.

Ο ΕΦΚΑ, μέσω των υπηρεσιών του 1555, θα επικοινωνεί μαζί τους τηλεφωνικά και θα τους ενημερώνει για τα δικαίωμα συνταξιοδότησης (αν θεμελιώνουν δικαίωμα, σε ποια ηλικία και με πόσα ένσημα). Στη συνέχεια οι υπάλληλοι θα ενημερώνουν για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, την προσυνταξιοδοτική απόφαση αν υπάρχει, το εκκαθαριστικό της εφορίας κλπ.

Ο υποψήφιος συνταξιούχος θα στέλνει ηλεκτρονικά ή θα προσκομίζει τα δικαιολογητικά και πριν έρθει η ώρα να υποβάλει την αίτηση θα έχει γίνει η απαραίτητη προεργασία.

Μάλιστα η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας επισκέφθηκε σήμερα το τηλεφωνικό κέντρο του 1555, με αφορμή την έναρξη της πιλοτικής διαδικασίας ενημέρωσης των ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ σχετικά με το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα και την υποβολή της αίτησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Γεωργιάδης σε εκδήλωση ΕΦΚΑ: Στόχος ο μηδενισμός του χρόνου αναμονής για την έκδοση σύνταξης

Ολοταχώς προς τη σύνταξη και το 2023 - Ποιους συμφέρει η υποβολή αίτησης μέσα στο επόμενο δεκαήμερο

ΟΟΣΑ: Η σύνδεση με το προσδόκιμο ζωής αυξάνει τα όρια συνταξιοδότησης στην Ελλάδα - Πίνακες

gazzetta
gazzetta reader insider insider