Tip of the Day

Πώς οι εταιρείες δεν θα πέσουν στην παγίδα του Greenwashing

11-12-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς οι εταιρείες δεν θα πέσουν στην παγίδα του Greenwashing
Το greenwashing, οι παραπλανητικοί ή ψευδείς περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί επιχειρήσεων για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους, παραμένει ισχυρό παρά τους κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ.

Το greenwashing, οι παραπλανητικοί ή ψευδείς περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί επιχειρήσεων για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους, παραμένει ισχυρό παρά τους κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ.

Σύμφωνα με μια Ειδική Έκθεση του Edelman, μόλις το 34% των καταναλωτών εμπιστεύεται τις εταιρείες από τις οποίες αγοράζει και το 81% των καταναλωτών δηλώνει ότι η έλλειψη εμπιστοσύνης θα μπορούσε να διαταράξει τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Αυτή η δυσπιστία στο επιχειρηματικό περιβάλλον είναι αποτέλεσμα ανακριβών και επιπόλαιων τακτικών μάρκετινγκ όπως το greenwashing.

Και ενώ οι καταναλωτές καλούνται να διακρίνουν τις τακτικές greenwashing, οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων και οι managers είναι επίσης αντιμέτωποι με την πρόκληση του greenwashing, καθώς κάποιες φορές μπορεί να καταφύγουν σε τέτοιες πρακτικές ακόμη και ακούσια.

Για παράδειγμα, όσον αφορά στα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, συχνά οι επιχειρήσεις προτάσσουν το χαρτί ως ιδανική λύση. Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητα προτιμότερο, καθώς η διαδικασία παραγωγής βλάπτει το περιβάλλον μέσω της χημικής ρύπανσης μέσω χλωρίου και η διαδικασία παραγωγής έχει υψηλό αποτύπωμα άνθρακα.

Σε άλλες περιπτώσεις, οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί δεν υποστηρίζονται από τεκμηριωμένα στοιχεία ή πιστοποίηση τρίτων. Ο ισχυρισμός ότι προέρχεται από ανακυκλωμένο περιεχόμενο δεν έχει νόημα, εκτός εάν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι αυτό είναι αλήθεια. Μια άλλη πρακτική είναι η ασάφεια. Οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί στερούνται λεπτομερειών και στοιχείων, κάτι που τους καθιστά ανούσιους. Όταν για παράδειγμα υποστηρίζουν ότι ένα προϊόν είναι 100% φυσικό, αυτό δεν συνεπάγεται αυτόματα ότι το προϊόν είναι καλό για το περιβάλλον (το αρσενικό είναι φυσικό αλλά είναι επιβλαβές για τον άνθρωπο και την άγρια ζωή).

Στο ίδιο πλαίσιο, οι ψευδείς πιστοποιήσεις ή ετικέτες δημιουργούνται για να παραπλανήσουν τους καταναλωτές. Το ίδιο ισχύει και για τους υπερβολικούς ισχυρισμούς, όταν για παράδειγμα, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες διαφημίζουν ένα προφανές περιβαλλοντικό χαρακτηριστικό το οποίο απλά δεν έχει σημασία. Ένα παράδειγμα θα ήταν ένα προϊόν που ισχυρίζεται ότι δεν περιέχει CFC όταν οι CFC απαγορεύονται βάσει του Πρωτοκόλλου του Μόντρεαλ.

Ομοίως, μια άλλη πρακτική είναι η λογική του τι είναι λιγότερο επιβλαβές μέσω της δήλωσης των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας που δεν έχει κανένα περιβαλλοντικό όφελος στην αρχή ή αποσπά την προσοχή από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατηγορίας στο σύνολό της.

Και φυσικά υπάρχει και η άμεση εξαπάτηση όπου μια εταιρεία προβαίνει σε περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς που είναι κατάφωρα ψευδείς. Για παράδειγμα, προϊόντα που ισχυρίζονται ότι είναι πιστοποιημένα ή εγγεγραμμένα στο ENERGY STAR ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:22

Tesla: Απαιτεί από τους προμηθευτές της να αποφεύγουν κινεζικά εξαρτήματα για οχήματα με προορισμό τις ΗΠΑ

12:08

Τραμπ: Θα κάνουμε πυρηνικές δοκιμές, όπως κάνουν κι άλλες χώρες

12:00

Υψηλή μεταδοτικότητα και βαρύτερη νόσηση αναμένεται να έχει φέτος η γρίπη

11:51

Μαδούρο σε Τραμπ: Όχι άλλοι άδικοι πόλεμοι

11:39

Τραμπ: Δηλώνει πως θα κινηθεί νομικά εναντίον του BBC

11:22

Μερτς: Η υπομονή των Γερμανών μαζί του εξαντλείται γρήγορα

10:54

Τουρισμός: Κρίσιμη για το «όνομα» και τη βιωσιμότητα του η ενίσχυση της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας

10:24

Hilton: Από 1 σε 67 ξενοδοχεία στην Ελλάδα μέσα σε λίγα χρόνια- Οι μονάδες που έρχονται

10:15

Πιερρακάκης στο LSE: Είμαι αισιόδοξος για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας

09:56

Αμυντική βιομηχανία και ναυπηγεία το νέο αφήγημα για την ελληνική βιομηχανία

09:39

Τέσσερα μέτρα οικονομικής στήριξης για τους συνταξιούχους

09:22

Φιλικότερος ο εξωδικαστικός μηχανισμός

09:05

5 ορεινά χωριά της Ηπείρου για γιορτινές αποδράσεις

08:54

25.000 ελβετικές αγελάδες θα πληρώσουν το μάρμαρο των υψηλών δασμών Τραμπ σε τυριά και σοκολάτες

08:38

ESG υπό πίεση: Η ευρωπαϊκή «απλούστευση» και το πρώτο «πάγωμα» της παγκόσμιας αγοράς ομολόγων

08:31

Τι θα αλλάξει στα μικροδέματα που έρχονται από Temu και Shein

08:16

Ανατροπή με την πληρωμή του Δώρου Χριστουγέννων στους μισθωτούς και των συντάξεων Ιανουαρίου

08:09

Ακίνητα: Πώς διαμορφώνονται οι τιμές και η τάση σε Θεσσαλία/Σποράδες – Οι παράγοντες «κλειδί»

08:00

«Καρφώματα» για φοροδιαφυγή: Η Task Force πιάνει δουλειά

00:37

Παπαθανάσης για αναβάθμιση από Fitch: Μία ακόμα ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα

00:13

Πιερρακάκης για αναβάθμιση από Fitch: Η Ελλάδα αλλάζει επίπεδο

00:04

Fitch: Αναβαθμίζει την αξιολόγηση της Ελλάδας σε «ΒΒΒ»

00:01

Τραμπ: Εξαιρεί από δασμούς βοδινό κρέας, καφέ και μπανάνες - Όλα τα προϊόντα

23:52

Enterprise Greece: Η Ελλάδα στο προσκήνιο της καινοτομίας στη Λισαβόνα

23:40

NYT: Συνάντηση Γουίτκοφ με τον επικεφαλής των διαπραγματευτών της Χαμάς

23:28

Μπάσιμο 4,3 δισ. δολαρίων στην Alphabet από Berkshire Hathaway

23:14

Wall Street: Έσωσαν το πρόσημο της εβδομάδας Dow Jones και S&P 500 - Πλήρωσε το sell off o Nasdaq

23:01

Σεισμοί: Χάρτης δείχνει τα «κόκκινα» σημεία σε Ελλάδα και Ευρώπη

22:48

Ευρωπαίοι ηγέτες Άμυνας: Ο πόλεμος θα είναι μακρύς και η στήριξη σταθερή στο Κίεβο

22:35

Σε Παρίσι και Μαδρίτη ο Ζελένσκι