Tip of the Day

Πώς οι εταιρείες δεν θα πέσουν στην παγίδα του Greenwashing

11-12-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς οι εταιρείες δεν θα πέσουν στην παγίδα του Greenwashing
Το greenwashing, οι παραπλανητικοί ή ψευδείς περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί επιχειρήσεων για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους, παραμένει ισχυρό παρά τους κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ.

Το greenwashing, οι παραπλανητικοί ή ψευδείς περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί επιχειρήσεων για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους, παραμένει ισχυρό παρά τους κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ.

Σύμφωνα με μια Ειδική Έκθεση του Edelman, μόλις το 34% των καταναλωτών εμπιστεύεται τις εταιρείες από τις οποίες αγοράζει και το 81% των καταναλωτών δηλώνει ότι η έλλειψη εμπιστοσύνης θα μπορούσε να διαταράξει τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Αυτή η δυσπιστία στο επιχειρηματικό περιβάλλον είναι αποτέλεσμα ανακριβών και επιπόλαιων τακτικών μάρκετινγκ όπως το greenwashing.

Και ενώ οι καταναλωτές καλούνται να διακρίνουν τις τακτικές greenwashing, οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων και οι managers είναι επίσης αντιμέτωποι με την πρόκληση του greenwashing, καθώς κάποιες φορές μπορεί να καταφύγουν σε τέτοιες πρακτικές ακόμη και ακούσια.

Για παράδειγμα, όσον αφορά στα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, συχνά οι επιχειρήσεις προτάσσουν το χαρτί ως ιδανική λύση. Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητα προτιμότερο, καθώς η διαδικασία παραγωγής βλάπτει το περιβάλλον μέσω της χημικής ρύπανσης μέσω χλωρίου και η διαδικασία παραγωγής έχει υψηλό αποτύπωμα άνθρακα.

Σε άλλες περιπτώσεις, οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί δεν υποστηρίζονται από τεκμηριωμένα στοιχεία ή πιστοποίηση τρίτων. Ο ισχυρισμός ότι προέρχεται από ανακυκλωμένο περιεχόμενο δεν έχει νόημα, εκτός εάν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι αυτό είναι αλήθεια. Μια άλλη πρακτική είναι η ασάφεια. Οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί στερούνται λεπτομερειών και στοιχείων, κάτι που τους καθιστά ανούσιους. Όταν για παράδειγμα υποστηρίζουν ότι ένα προϊόν είναι 100% φυσικό, αυτό δεν συνεπάγεται αυτόματα ότι το προϊόν είναι καλό για το περιβάλλον (το αρσενικό είναι φυσικό αλλά είναι επιβλαβές για τον άνθρωπο και την άγρια ζωή).

Στο ίδιο πλαίσιο, οι ψευδείς πιστοποιήσεις ή ετικέτες δημιουργούνται για να παραπλανήσουν τους καταναλωτές. Το ίδιο ισχύει και για τους υπερβολικούς ισχυρισμούς, όταν για παράδειγμα, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες διαφημίζουν ένα προφανές περιβαλλοντικό χαρακτηριστικό το οποίο απλά δεν έχει σημασία. Ένα παράδειγμα θα ήταν ένα προϊόν που ισχυρίζεται ότι δεν περιέχει CFC όταν οι CFC απαγορεύονται βάσει του Πρωτοκόλλου του Μόντρεαλ.

Ομοίως, μια άλλη πρακτική είναι η λογική του τι είναι λιγότερο επιβλαβές μέσω της δήλωσης των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας που δεν έχει κανένα περιβαλλοντικό όφελος στην αρχή ή αποσπά την προσοχή από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατηγορίας στο σύνολό της.

Και φυσικά υπάρχει και η άμεση εξαπάτηση όπου μια εταιρεία προβαίνει σε περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς που είναι κατάφωρα ψευδείς. Για παράδειγμα, προϊόντα που ισχυρίζονται ότι είναι πιστοποιημένα ή εγγεγραμμένα στο ENERGY STAR ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:03

UBS: Η Ελλάδα είναι το ισχυρότερο asset στο χαρτοφυλάκιο της Fraport

12:48

Πώς ένα παιδικό τραγούδι 90 δευτερολέπτων έγινε επιχείρηση αξίας 400 εκατ. δολαρίων!

12:48

Χρυσοχοΐδης: Οι πολιτικές μας για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας αποδίδουν

12:41

Διεθνής επιχείρηση για καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος - Εντοπίστηκαν 231 κλεμμένα οχήματα

12:38

«Σπίτι μου ΙΙ»: Νέα διεύρυνση των εισοδηματικών κριτηρίων και παράταση για την υπαγωγή

12:32

Ρωσία: Κανένα νεότερο περί ειρηνευτικού σχεδίου μετά τη σύνοδο κορυφής της Αλάσκας

12:26

Ρήγας (Energean): Η προμήθεια αερίου από το Ισραήλ είναι στρατηγικής σημασίας για την Κύπρο

12:24

«Ταύρος» για την Πειραιώς η Jefferies - Αυξάνει στα 8,60 ευρώ την τιμή στόχο

12:22

Εκμηχάνιση ή εγκατάλειψη: Το δίλημμα του αγρότη

12:15

Πλεύση Ελευθερίας: Παραιτήθηκε από βουλευτής ο Διαμαντής Καραναστάσης

12:13

Deloitte: Αισιόδοξοι οι Έλληνες CEOs για την προοπτική της οικονομίας και των επιχειρήσεων

12:09

Στις αρχές του 2026 θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το βραχιολάκι

12:07

Eurobank: Στηρίζει το πρόβλημα του δημογραφικού στον Έβρο

12:06

Η Novo Nordisk Hellas τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη 2025

11:59

Nexperia: H Ολλανδία επιστρέφει τον έλεγχο της εταιρείας chip στους Κινέζους

11:58

Η Εθνική Ασφαλιστική στρατηγικός συνεργάτης του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή

11:54

Μιχαηλίδου από Έβρο: Το δημογραφικό είναι εθνική προτεραιότητα

11:54

Metlen: Άνοιξε το βιβλίο προσφορών για ομόλογο διάρκειας 5,5 ετών

11:53

Μελέτη ΕΤΕ: Τρόφιμα και μέταλλα οδηγούν την ανάκαμψη των εξαγωγών

11:41

300 ημέρες Τραμπ: Πώς άλλαξε την παγκόσμια τάξη πραγμάτων

11:40

Ρεκόρ εκροών από το iShares Bitcoin Trust της BlackRock

11:36

Τρεις ψηφιακές πλατφόρμες για προστασία ανηλίκων από αλκοόλ, καπνό, άτμισμα - Πότε ξεκινούν

11:12

«Μουδιασμένο» το ταμπλό του ΧΑ - Οριακές διακύμανσεις για τον Γενικό Δείκτη

10:59

Ανοίγει ο δρόμος για νέο αναπτυξιακό κόμβο στην Ελευσίνα δια χειρός Αμερικανών

10:51

Μαρινάκης για Ελευσίνα: Δεν θα ερχόταν η αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα να επενδύσει σε ένα λιμάνι υπό κατάρρευση

10:44

Ευρωαγορές: Μεικτά πρόσημα περιμένοντας με αγωνία την Nvidia

10:33

Η Alpha Bank στηρίζει την οικονομία και την πολιτιστική δραστηριότητα στην Κρήτη

10:22

Μασκ και Ρονάλντο προσκλήθηκαν στο δείπνο του Τραμπ προς τιμήν του μπιν Σαλμάν

10:14

Νέος αντιπρόεδρος της ASCAME ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Β. Κορκίδης

10:08

Μπρατάκος: Στόχος μας η ενεργή διασύνδεση των επιχειρηματικών κοινοτήτων Ελλάδας - Αρμενίας