Tip of the Day

Πώς οι εταιρείες δεν θα πέσουν στην παγίδα του Greenwashing

11-12-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς οι εταιρείες δεν θα πέσουν στην παγίδα του Greenwashing
Το greenwashing, οι παραπλανητικοί ή ψευδείς περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί επιχειρήσεων για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους, παραμένει ισχυρό παρά τους κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ.

Το greenwashing, οι παραπλανητικοί ή ψευδείς περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί επιχειρήσεων για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους, παραμένει ισχυρό παρά τους κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ.

Σύμφωνα με μια Ειδική Έκθεση του Edelman, μόλις το 34% των καταναλωτών εμπιστεύεται τις εταιρείες από τις οποίες αγοράζει και το 81% των καταναλωτών δηλώνει ότι η έλλειψη εμπιστοσύνης θα μπορούσε να διαταράξει τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Αυτή η δυσπιστία στο επιχειρηματικό περιβάλλον είναι αποτέλεσμα ανακριβών και επιπόλαιων τακτικών μάρκετινγκ όπως το greenwashing.

Και ενώ οι καταναλωτές καλούνται να διακρίνουν τις τακτικές greenwashing, οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων και οι managers είναι επίσης αντιμέτωποι με την πρόκληση του greenwashing, καθώς κάποιες φορές μπορεί να καταφύγουν σε τέτοιες πρακτικές ακόμη και ακούσια.

Για παράδειγμα, όσον αφορά στα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, συχνά οι επιχειρήσεις προτάσσουν το χαρτί ως ιδανική λύση. Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητα προτιμότερο, καθώς η διαδικασία παραγωγής βλάπτει το περιβάλλον μέσω της χημικής ρύπανσης μέσω χλωρίου και η διαδικασία παραγωγής έχει υψηλό αποτύπωμα άνθρακα.

Σε άλλες περιπτώσεις, οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί δεν υποστηρίζονται από τεκμηριωμένα στοιχεία ή πιστοποίηση τρίτων. Ο ισχυρισμός ότι προέρχεται από ανακυκλωμένο περιεχόμενο δεν έχει νόημα, εκτός εάν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι αυτό είναι αλήθεια. Μια άλλη πρακτική είναι η ασάφεια. Οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί στερούνται λεπτομερειών και στοιχείων, κάτι που τους καθιστά ανούσιους. Όταν για παράδειγμα υποστηρίζουν ότι ένα προϊόν είναι 100% φυσικό, αυτό δεν συνεπάγεται αυτόματα ότι το προϊόν είναι καλό για το περιβάλλον (το αρσενικό είναι φυσικό αλλά είναι επιβλαβές για τον άνθρωπο και την άγρια ζωή).

Στο ίδιο πλαίσιο, οι ψευδείς πιστοποιήσεις ή ετικέτες δημιουργούνται για να παραπλανήσουν τους καταναλωτές. Το ίδιο ισχύει και για τους υπερβολικούς ισχυρισμούς, όταν για παράδειγμα, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες διαφημίζουν ένα προφανές περιβαλλοντικό χαρακτηριστικό το οποίο απλά δεν έχει σημασία. Ένα παράδειγμα θα ήταν ένα προϊόν που ισχυρίζεται ότι δεν περιέχει CFC όταν οι CFC απαγορεύονται βάσει του Πρωτοκόλλου του Μόντρεαλ.

Ομοίως, μια άλλη πρακτική είναι η λογική του τι είναι λιγότερο επιβλαβές μέσω της δήλωσης των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας που δεν έχει κανένα περιβαλλοντικό όφελος στην αρχή ή αποσπά την προσοχή από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατηγορίας στο σύνολό της.

Και φυσικά υπάρχει και η άμεση εξαπάτηση όπου μια εταιρεία προβαίνει σε περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς που είναι κατάφωρα ψευδείς. Για παράδειγμα, προϊόντα που ισχυρίζονται ότι είναι πιστοποιημένα ή εγγεγραμμένα στο ENERGY STAR ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:45

Επιχείρηση της ΕΛΑΣ για την εξάρθρωση ομάδων της τουρκικής μαφίας στην Αττική - Έξι συλλήψεις μέχρι στιγμής

15:43

Το Ισραήλ ενέκρινε το Ε1, το επίμαχο μεγάλο εποικιστικό σχέδιο στην Δυτική Οχθη

15:37

Νέες θέσεις εργασίας με μισθό έως και 3.150 ευρώ στον Δήμο Αθηναίων

15:34

Λαβρόφ: «Δρόμος προς το πουθενά» οι συζητήσεις για θέματα ασφαλείας χωρίς τη Ρωσία

15:29

Ρωσία: Aνακοίνωσε την κατάληψη τριών οικισμών στην ανατολική Ουκρανία και πλήγματα σε λιμενική υποδομή

15:16

Πώς το καθημερινό περπάτημα μπορεί να επηρεάσει τη χοληστερόλη

15:13

Τηλεφωνική επικοινωνία Ερντογάν – Πούτιν για την Ουκρανία

14:56

Τουρκία - Αίγυπτος: Κοντά σε ιστορική συμφωνία για μαχητικά stealth Kaan

14:53

Στους 795.588 οι άνεργοι στην Ελλάδα τον Ιούλιο

14:47

Γαλλία: Τυχερός κέρδισε στο τζάκποτ το αστρονομικό ποσό των 250 εκατ. ευρώ

14:45

Παγκόσμιο «πάγωμα» προσλήψεων από Novo Nordisk

14:38

Υπ. Ναυτιλίας: Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Προσέχω – Μαθαίνω – Νοιάζομαι» σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια

14:28

Kaspersky: Πάνω από το 50% των ειδικών δυσκολεύονται με τη διαχείριση εργαλείων από πολλαπλούς παρόχους

14:20

Estee Lauder: Προβλέπει ετήσια κέρδη κάτω από τις εκτιμήσεις - Βουτιά 9% της μετοχής

14:09

Νέος CEO στην Target: Πιέσεις στη μετοχή - Η εικόνα στο β' τρίμηνο

13:58

Στα χέρια της Lowe's η Foundation Building Materials για 8,8 δισ. δολάρια σε μετρητά

13:56

Το 58% των Αμερικανών πιστεύει ότι οι χώρες-μέλη του ΟΗΕ πρέπει να αναγνωρίσουν το παλαιστινιακό κράτος

13:48

Τραμπ: Δεν σταματά να αγοράζει ομόλογα - Έχει επενδύσει 104 εκατ. δολ. από όταν ορκίστηκε Πρόεδρος

13:31

Συνεδριάζει το ΝΑΤΟ για τον πόλεμο στην Ουκρανία

13:31

Λαγκάρντ: «Βλέπει» επιβράδυνση της ανάπτυξης στην Ευρωζώνη το γ' τρίμηνο - Παραμένει η εμπορική αβεβαιότητα

12:59

Ωνάσεια Σχολεία: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για τις θέσεις μόνιμων μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού

12:56

ΟΔΔΗΧ: Στο 1,74% η απόδοση των εντόκων εξαμήνου - Υπερκάλυψη κατά 1,84 φορές

12:48

Δανία: Η κυβέρνηση θέλει να καταργήσει τον ΦΠΑ στα βιβλία για να ενθαρρύνει την ανάγνωση

12:43

Πορτογαλία: Τρίτος νεκρός από τις πυρκαγιές

12:37

Οριακή αύξηση του κύκλου εργασιών στη βιομηχανία τον Ιούνιο

12:30

Telekom Center Athens το νέο όνομα του κλειστού γηπέδου μπάσκετ του ΟΑΚΑ

12:27

EY: Το 49% των πολιτών παγκοσμίως αξιολογούν αρνητικά το σύστημα ψυχικής υγείας της χώρας τους

12:19

Μαρινάκης: Δεν θα πάνε Έλληνες στρατιώτες στην Ουκρανία - Τι θα περιλαμβάνει το πακέτο ΔΕΘ των 1,5 δισ.

12:17

Προειδοποίηση Ιράν: Θα χρησιμοποιήσει νέους πυραύλους αν δεχθεί εκ νέου επίθεση από το Ισραήλ

12:15

UBS: Πιθανή μια άνοδος του χρυσού έως τα 4.000 δολάρια