Tip of the Day

Πώς οι εταιρείες δεν θα πέσουν στην παγίδα του Greenwashing

11-12-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς οι εταιρείες δεν θα πέσουν στην παγίδα του Greenwashing
Το greenwashing, οι παραπλανητικοί ή ψευδείς περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί επιχειρήσεων για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους, παραμένει ισχυρό παρά τους κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ.

Το greenwashing, οι παραπλανητικοί ή ψευδείς περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί επιχειρήσεων για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους, παραμένει ισχυρό παρά τους κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ.

Σύμφωνα με μια Ειδική Έκθεση του Edelman, μόλις το 34% των καταναλωτών εμπιστεύεται τις εταιρείες από τις οποίες αγοράζει και το 81% των καταναλωτών δηλώνει ότι η έλλειψη εμπιστοσύνης θα μπορούσε να διαταράξει τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Αυτή η δυσπιστία στο επιχειρηματικό περιβάλλον είναι αποτέλεσμα ανακριβών και επιπόλαιων τακτικών μάρκετινγκ όπως το greenwashing.

Και ενώ οι καταναλωτές καλούνται να διακρίνουν τις τακτικές greenwashing, οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων και οι managers είναι επίσης αντιμέτωποι με την πρόκληση του greenwashing, καθώς κάποιες φορές μπορεί να καταφύγουν σε τέτοιες πρακτικές ακόμη και ακούσια.

Για παράδειγμα, όσον αφορά στα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, συχνά οι επιχειρήσεις προτάσσουν το χαρτί ως ιδανική λύση. Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητα προτιμότερο, καθώς η διαδικασία παραγωγής βλάπτει το περιβάλλον μέσω της χημικής ρύπανσης μέσω χλωρίου και η διαδικασία παραγωγής έχει υψηλό αποτύπωμα άνθρακα.

Σε άλλες περιπτώσεις, οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί δεν υποστηρίζονται από τεκμηριωμένα στοιχεία ή πιστοποίηση τρίτων. Ο ισχυρισμός ότι προέρχεται από ανακυκλωμένο περιεχόμενο δεν έχει νόημα, εκτός εάν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι αυτό είναι αλήθεια. Μια άλλη πρακτική είναι η ασάφεια. Οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί στερούνται λεπτομερειών και στοιχείων, κάτι που τους καθιστά ανούσιους. Όταν για παράδειγμα υποστηρίζουν ότι ένα προϊόν είναι 100% φυσικό, αυτό δεν συνεπάγεται αυτόματα ότι το προϊόν είναι καλό για το περιβάλλον (το αρσενικό είναι φυσικό αλλά είναι επιβλαβές για τον άνθρωπο και την άγρια ζωή).

Στο ίδιο πλαίσιο, οι ψευδείς πιστοποιήσεις ή ετικέτες δημιουργούνται για να παραπλανήσουν τους καταναλωτές. Το ίδιο ισχύει και για τους υπερβολικούς ισχυρισμούς, όταν για παράδειγμα, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες διαφημίζουν ένα προφανές περιβαλλοντικό χαρακτηριστικό το οποίο απλά δεν έχει σημασία. Ένα παράδειγμα θα ήταν ένα προϊόν που ισχυρίζεται ότι δεν περιέχει CFC όταν οι CFC απαγορεύονται βάσει του Πρωτοκόλλου του Μόντρεαλ.

Ομοίως, μια άλλη πρακτική είναι η λογική του τι είναι λιγότερο επιβλαβές μέσω της δήλωσης των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας που δεν έχει κανένα περιβαλλοντικό όφελος στην αρχή ή αποσπά την προσοχή από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατηγορίας στο σύνολό της.

Και φυσικά υπάρχει και η άμεση εξαπάτηση όπου μια εταιρεία προβαίνει σε περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς που είναι κατάφωρα ψευδείς. Για παράδειγμα, προϊόντα που ισχυρίζονται ότι είναι πιστοποιημένα ή εγγεγραμμένα στο ENERGY STAR ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:36

ΗΠΑ: Το Ανώτατο Δικαστήριο πάγωσε την καταβολή του επιδόματος αγοράς τροφίμων σε εκατομμύρια ευπαθείς Αμερικανούς

15:28

Παπαστεργίου: Η προστασία των παιδιών μας, τόσο στο αναλογικό όσο και στο ψηφιακό περιβάλλον είναι θέμα ευθύνης

15:21

Κοντογεώργης: Εθνικό πρόγραμμα για την Ελλάδα του 2035

15:14

Συνάντηση του πρωθυπουργού με μαραθωνοδρόμους

15:06

Γάζα: Ταυτοποιήθηκε η σορός που παρέδωσε χθες στον IDF η Χαμάς

15:03

Πηγές ΝΔ: Στο φως οι «πράσινες» διασυνδέσεις στον ΟΠΕΚΕΠΕ

14:57

ΕΜΥ: Επικαιροποιημένο Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού

14:53

Γκαζάκια στο site της Ομάδας Αλήθειας

14:46

Χατζηδάκης: Μεγάλη εθνική επιτυχία με γεωστρατηγικά και οικονομικά οφέλη οι συμφωνίες με τις ΗΠΑ

14:28

Reuters: Η Meta κερδίζει τεράστια ποσά από τις fake διαφημίσεις στις πλατφόρμες της

13:48

Η Κύπρος ένα βήμα πιο κοντά στο ΝΑΤΟ

13:34

Nvidia: Ζητά απ' την TSMC περισσότερες προμήθειες τσιπ για να καλύψει τη ζήτηση για ΑΙ

13:12

Άρχισε η εφαρμογή του σχεδίου αστυνόμευσης σε οικισμούς Ρομά

13:00

Πόσες συναλλαγές κάνουν και τι ξοδεύουν οι Έλληνες μέσω καρτών

12:52

Μακρόν: Τα κοσμήματα που κλάπηκαν από το Λούβρο θα βρεθούν

12:41

Από τα ξενοδοχεία ως τα μικρά καφέ: Ο Αυθεντικός Μαραθώνιος και η τοπική οικονομία

12:32

Ηράκλειο: Με αμείωτη ένταση οι έρευνες για το μακελειό στα Βορίζια

12:28

ΗΠΑ: Απέσυραν τον Σύρο πρόεδρο αλ Σάρα από τη μαύρη λίστα των «τρομοκρατών»

12:22

Αφγανιστάν: Η Καμπούλ ανακοίνωσε ότι απέτυχαν οι διαπραγματεύσεις με το Πακιστάν

12:15

ΗΠΑ: Δικαστής εμπόδισε την ανάπτυξη της Εθνοφρουράς στο Πόρτλαντ

12:10

Ναυτική δύναμη της ΕΕ εγγυάται την ασφάλεια ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου που υπέστη επίθεση πειρατών στον Κόλπο του Άντεν

12:04

Μητσοτάκης: Σήμερα τα ελληνικά φτερά είναι ισχυρότερα από ποτέ

11:55

Η «ακτινογραφία» της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό

11:44

Ρωσία: Ο Λαβρόφ έχει πέσει στη δυσμένεια του Πούτιν;

11:26

Kοζάνη: Χαμηλές και φέτος οι προσδοκίες για την φετινή παραγωγή κρόκου

11:19

Σε εξέλιξη οι εργασίες στις πληγείσες από τον «Daniel» γέφυρες της Θεσσαλίας

10:59

ΟΟΣΑ: Σε υψηλά επίπεδα οι ροές ξένων άμεσων επενδύσεων στην Ελλάδα

10:51

42ος Μαραθώνιος: Τι πρέπει να γνωρίζετε για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

10:32

Ιράν: Μέγα ψέμα η εμπλοκή σε υποτιθέμενη απόπειρα δολοφονίας της πρέσβη του Ισραήλ στο Μεξικό

10:22

Δένδιας: Η Πολεμική Αεροπορία εισέρχεται σε μια νέα εποχή