INSIDE OUT

Η μετωπική με την πραγματικότητα ήταν σκληρή στα Τέμπη

02-03-2023 | 07:15
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η μετωπική με την πραγματικότητα ήταν σκληρή στα Τέμπη

Η 1η Μαρτίου 2023 είναι η μέρα που όλοι έμαθαν ότι στη βασική σιδηροδρομική γραμμή της χώρας, δεν υπάρχει κανένα Σύστημα Παρακολούθησης και Ελέγχου σε Πραγματικό Χρόνο, παρά μόνο σταθμάρχες που αλλάζουν τις ράγες με κλειδιά.

Το μάθημα όμως είναι γραμμένο με το αίμα νέων ανθρώπων και είναι ανείπωτα σκληρό.

Η μετωπική της χώρας που προτιμά να κρύβει τα προβλήματα και τις παθογένειες κάτω απ’ το χαλί, με την πραγματικότητα ήταν σφοδρή. Κατά βάθος όλοι ήξεραν: πολιτικοί, διοικήσεις, συνδικαλιστές, εργαζόμενοι. Εκτός από τους επιβάτες και την κοινή γνώμη σε άλλες χώρες του κόσμου.

Μόνο μια γραμμή

Η απορία πώς είναι δυνατόν στην Ελλάδα με μόλις μία κύρια σιδηροδρομική γραμμή, τα τρένα να τα κατευθύνουν στις ράγες σταθμάρχες με σφυρίχτρα ήταν έντονη. Πέρα από τον μη μετρήσιμο φόρο του αίματος, τους ανθρώπους που παλεύουν στην εντατική για τη ζωή τους και όσους θα βγουν με αναπηρία από το νοσοκομείο, το εν λόγω δυστύχημα ήταν η πιο δυνατή μαχαιριά στην καρδιά της εικόνας της χώρας. Το βαθύ της τραύμα που κρύβονταν επιμελώς.

Το χρονικό

Το δυστύχημα συνέβη δίπλα στο χωριό Ευαγγελισμός κοντά στην είσοδο της σήραγγας των Τεμπών. Η γραμμή είναι διπλή με ηλεκτροκίνηση.

Το InterCity 62 με οκτώ βαγόνια κατευθυνόμενο προς Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία 80501 πού κατευθυνόταν προς Αθήνα. Για άγνωστο λόγο ο σταθμάρχης Λάρισας έστειλε το 62 στην αριστερή γραμμή αντί για την δεξιά με αποτέλεσμα να συγκρουστούν σφοδρότατα τα δύο τρένα με ταχύτητα άνω των 100 χμ/ω το καθένα. Οι επικεφαλής ηλεκτράμαξες των δύο αμαξοστοιχιών πολτοποιήθηκαν και μόνο τα δύο τελευταία βαγόνια τού 62 δεν εκτροχιάστηκαν.

Ποιος φταίει;

Στη συγκεκριμένη περίπτωση σίγουρα δεν φέρει ευθύνη η Ιταλική Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) πού είναι ο πάροχος των δρομολογίων, αλλά η υποδομή που ανήκει στον κρατικό ΟΣΕ, σημειώνει ο Β. Τσιχρίνης, ένας παθιασμένος ερασιτέχνης φίλος του σιδηροδρόμου. Και εξηγεί:

«Από την περίοδο των Ολυμπιακών αγώνων τού 2004, ο ΟΣΕ δεν έχει καταφέρει να λειτουργήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης κι αυτόματης προστασίας των συρμών (ETCS). Δεν λειτουργεί λόγω κλοπής καλωδίων από παραβατικές ομάδες και καθυστερημένης αποκατάστασης που οφείλεται στην έλλειψη χρημάτων. Με το συγκεκριμένο σύστημα ασφαλείας θα είχε αποφευχθεί όχι μόνο η σύγκρουση αλλά και ο εκτροχιασμός στο Άδενδρο το 2017. Ευθύνη φέρουν και όλες οι κυβερνήσεις που απαξιώνουν τον σιδηρόδρομο, με αποτέλεσμα να μην γίνονται προσλήψεις και ο ΟΣΕ να είναι γυμνός σε έμψυχο δυναμικό, ειδικά σε νευραλγικές θέσεις όπως οι σταθμάρχες.

Φταίει ο σταθμάρχης που είχε υπηρεσία στον σταθμό της Λάρισας και ήταν υπεύθυνος για την κυκλοφορία; Δεν γνωρίζω αλλά ξέρω πως το ανθρώπινο λάθος μπορεί να συμβεί στον καθένα και αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας θα μπορούσε να διορθωθεί».

Πολιτικές αντιδράσεις

Το πολιτικό προσωπικό σ’ αυτή την τραγωδία παραδόξως χθες κατάφερε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη. Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας έσπευσε στα Τέμπη αφήνοντας στην μέση επίσημο ταξίδι στην Μολδαβία. Πρωθυπουργός, Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, και Πρόεδρος του Πασοκ-Κιναλ βρέθηκαν άμεσα στον τόπο της αδιανόητης καταστροφής. Ο Αλέξης Τσίπρας συμμετείχε στην εθελοντική αιμοδοσία στην Λάρισα. Ο Νίκος Ανδρουλάκης επέστρεψε άρον άρον από Βρυξέλλες για να πάει στα Τέμπη. Ο Πρωθυπουργός όρισε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον Γιώργο Γεραπετρίτη και ανακοίνωσε σύσταση υπερκομματικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων για την διερεύνηση του δυστυχήματος.

Η δήλωση

Την δήλωση της μέρας όμως την έκανε η πρώην Περιφερειάρχης, στην βάρδια της οποίας έλαχε μια άλλη τραγωδία: το Μάτι.

«Τούτες τις ώρες προηγείται η διάσωση των ανθρώπων, έπονται οι ευθύνες. Κάθε πράγμα στην ώρα του. Από τον πρόεδρο τον Αλέξη Τσίπρα ως τον Νίκο Παππά που έχει βρεθεί στον τόπο της τραγωδίας, προτεραιότητα είναι η διάσωση των ανθρώπων», σημείωσε η Ρένα Δούρου (Κόκκινο), η οποία επιθυμεί να δείξει ότι το πήρε το μάθημα. Στην θεωρία τουλάχιστον.

Σας φιλώ

Η Πυθία

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης INSIDE OUT

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

18:32

Έβρος και Θεσσαλία: Οι παρεμβάσεις, τα έργα και οι εκκρεμότητες μετά από τις φυσικές καταστροφές

18:28

Τριαντόπουλος: Τροπολογία για διεύρυνση μέτρων στήριξης σε πληγέντες από θεομηνίες

18:18

Βουλή: Ψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο για την πενταετή παράταση της επενδυτικής περιόδου στον ΟΛΘ

18:13

ΑΑΔΕ: Σφράγιση πρατηρίου καυσίμων για 2 χρόνια για νοθευμένα καύσιμα

18:11

Ελλάκτωρ: Αύξηση 263% στα καθαρά κέρδη το α΄εξάμηνο σε ετήσια βάση

18:10

ΣΥΡΙΖΑ: Έκτακτη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας στις 20:00

17:58

Πυρκαγιά στη Βλάστη Κοζάνης - Σηκώθηκαν αεροσκάφη και ελικόπτερα

17:47

Lamda Development: Aύξηση 72% στα Ενοποιημένα Κέρδη EBITDA το α' εξάμηνο - Στα 46,5 εκατ. ευρώ

17:43

Hyundai και General Motors συνεργάζονται για κοινή ανάπτυξη οχημάτων

17:39

ΟΠΕΚΕΠΕ: Παράταση έως 30 Σεπτεμβρίου για τις Δηλώσεις ΟΣΔΕ 2024

17:30

ΕΑΕΕ: Άνοδος 6,7% στα ασφάλιστρα το α' εξάμηνο 2024

17:23

Ασφυκτικό πλαίσιο συνεχών πιέσεων στο ΧΑ - Έκρηξη τζίρου σε τράπεζες

17:23

Συνάντηση Μητσοτάκη με την ελληνική αποστολή των Παραολυμπιακών Αγώνων

17:21

Alpha Bank: Από τι θα εξαρτηθεί ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων

17:18

Ισχυρή παρουσία της Enaon στην 88η ΔΕΘ

17:15

Ρωσία: Ο στρατός ανακατέλαβε 10 χωριά από τους Ουκρανούς στη περιοχή του Κούρσκ

17:11

Κορκίδης: Ισχυρός πυλώνας για την ελληνική οικονομία οι εξαγωγές

17:10

ΕΟΔΥ: 27 θάνατοι από κορονοϊό - Στους 24 διασωληνωμένοι, 594 νέες εισαγωγές

17:00

Οριακές διακυμάνσεις στη Wall Street μετά τα μάκρο για τον πληθωρισμό

16:57

Γεωργιάδης: Oι πολίτες να εμπιστεύονται το ΕΣΥ - Έλεγχοι στα ιδιωτικά νοσοκομεία

16:41

Διασύνδεση Ελλάδας - Κύπρου: Η νέα καταρχήν συμφωνία Αθήνας – Λευκωσίας για να ξεμπλοκάρει το έργο

16:37

Δεύτερο πιο σημαντικό ιατρικό πρόβλημα παγκοσμίως η ημικρανία - Τι λένε οι ειδικοί

16:28

Jumbo: Παραιτήθηκε από το διοικητικό συμβούλιο ο Χαρ. Πανδής

16:25

ΤΜΕΔΕ: Αύξηση 14,91% στα έσοδα με ενίσχυση της πιστοδοσίας

16:16

Βιετνάμ: Στους 226 οι νεκροί και στους 104 οι αγνοούμενοι εξαιτίας του τυφώνα Γιάγκι

16:14

ΗΠΑ: Αύξηση 0,2% για τιμές παραγωγού τον Αύγουστο

16:09

Περίπου οι μισές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Αύγουστο αφορούσαν υβριδικά οχήματα

16:07

«Σφίγγα» η Λαγκάρντ: Καμία προδέσμευση για νέα μείωση επιτοκίων τον Οκτώβριο - Κομβική η έκθεση Ντράγκι

16:06

Γάζα: Οι κάτοικοι καίνε πλαστικά για να παραγάγουν καύσιμα

16:05

ΔOE: Περισσότερο από το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού διαθέτει κάποιας μορφής κοινωνική προστασία