«Ωριμάζει» η ΑΜΚ του ΑΔΜΗΕ
Προχωρά, σύμφωνα με πληροφορίες, η διαδικασία για την οριστικοποίηση της φόρμουλας που θα πάρει η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου στον ΑΔΜΗΕ, ώστε ο Διαχειριστής να ενισχύσει την κεφαλαιακή του επάρκεια, ενόψει του νέου κύκλου έργων ηλεκτρικής διασύνδεσης που δρομολογεί. Αν και ακόμη δεν είναι ορατός ο χρονικός ορίζοντας που θα «κλειδώσουν» οι σχετικές αποφάσεις από την κυβέρνηση, πλέον εκτιμάται ότι δεν πρόκειται να καθυστερήσει πολύ.
Την ίδια στιγμή, μιλώντας χθες στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου για για τη δέσμευση, χρήση, μεταφορά και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, σημείωσε ότι δεν υπάρχει σχεδιασμός για την εκχώρηση του 51% του ΑΔΜΗΕ σε ιδιώτη.
Σχολιάζοντας τοποθετήσεις βουλευτών σχετικά με την προοπτική αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ, ο υπουργός δεν απέκλεισε τη διεύρυνση της ιδιωτικής συμμετοχής στον Διαχειριστή. Υπογράμμισε ωστόσο ότι τα πάγια του Διαχειριστή αποτελούν κρίσιμες υποδομές, με συνέπεια να μην δρομολογείται η απόκτηση της πλειοψηφίας του ΑΔΜΗΕ από ιδιώτη.
Το μυστήριο Fidelity
Εγώ πραγματικά αναρωτιέμαι ποιοι ακριβώς είναι αυτοί που έχουν επενδύσεις μέσω Fidelity στη Jumbo για πάρα πολλά χρόνια και αυξομειώνουν τη συμμετοχή τους στην εταιρεία. Βέβαια η εταιρεία είναι ένα πετυχημένο story αλλά πολύ θα ήθελα να μάθω αν η Fidelity επενδύει για λογαριασμό πολλών επενδυτών ως διαχειριστής κεφαλαίων ή για έναν ή περισσότερους που μετρώνται στα δάχτυλα ενός χεριού. Κάπου πάει το μυαλό μου αλλά δεν είμαι αρμόδιος να το ελέγξω ούτε και μπορώ να το απαντήσω
Εικόνα σταθερότητας και ωριμότητας
Στην ετήσια έκθεσή της για το ευρωπαϊκό τραπεζικό τοπίο, η Goldman Sachs δεν περιορίζεται σε αριθμούς και προβλέψεις. Επιχειρεί να προσδιορίσει το νέο σημείο ισορροπίας ενός κλάδου που έχει αφήσει πίσω του μια δεκαετία προκλήσεων και σταδιακής αποκατάστασης εμπιστοσύνης.
Στο πλαίσιο αυτό, οι ελληνικές τράπεζες δεν εμφανίζονται απλώς ευθυγραμμισμένες με τις ευρωπαϊκές τάσεις, αλλά ως χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας αγοράς που έχει επανακτήσει τη θέση της.
Η Ιταλία δεν αστειεύεται
Η ιταλική κυβέρνηση έχει αποδείξει πως δεν αστειεύεται. Με συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ της Ιταλικής Υπηρεσίας Φοροεισπράξεων και του αμερικανικού κολοσσού Amazon, η Amazon Italia θα καταβάλει συνολικά 723 εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία του ιταλικού δημοσίου. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται 212 εκατομμύρια ευρώ που καταβλήθηκαν πρόσφατα από τις θυγατρικές Amazon Logistica και Amazon Italia Transport.
Η καταβολή του συγκεκριμένου ποσού αποφασίστηκε μετά από έρευνα της εισαγγελίας του Μιλάνου, σε συνεργασία με την Οικονομική Αστυνομία, η οποία προχώρησε σε εφόδους και κατάσχεση σχετικών αποδεικτικών στοιχείων.
Έχουμε ξεφύγει
Νομίζω έχουμε ξεφύγει. Οι Ηνωμένες Πολιτείες προτείνουν πλέον οι ξένοι πολίτες να υποβάλλουν το ιστορικό των λογαριασμών τους στα κοινωνικά μέσα των τελευταίων πέντε ετών για να εισέλθουν στη χώρα. Η απαίτηση αυτή αφορά και τους πολίτες χωρών όπως η Αυστραλία, η Γερμανία, η Ιαπωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίοι μπορούν κανονικά να εισέλθουν χωρίς βίζα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Υπηρεσία Τελωνείων και Προστασίας των Συνόρων των ΗΠΑ εντάσσει τα στοιχεία των κοινωνικών μέσων ως υποχρεωτικό μέρος της διαδικασίας ελέγχου των ταξιδιωτών που εισέρχονται στο πλαίσιο του Προγράμματος Απαλλαγής από Μπίζα, όπως το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας.
Οι νέοι συρμοί του Μετρό
Το καλοκαίρι του 2026 θα είναι πλήρως λειτουργικός ο σιδηρόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με όλα τα συστήματα ασφαλείας, ενώ έρχεται διαγωνισμός για 15 νέους συρμούς στο μετρό για τις γραμμές 2 και 3,όπως ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στο συνέδριο του ΤΜΕΔΕ. «Παράλληλα, ξεκινάμε την ανάταξη 12 παλαιότερων συρμών, που είναι παροπλισμένοι, προκειμένου του χρόνου το φθινόπωρο να έχουμε βελτίωση των χρονοαποστάσεων, κυρίως στη Γραμμή 3», τόνισε. Όσον αφορά στα νέα τρένα, ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε ότι στην επαναδιαπραγμάτευση με τη Hellenic Train έχει τεθεί ρήτρα, ώστε εάν δεν υλοποιηθεί η δέσμευση για επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ σε 23 καινούργια τρένα ως το 2027, τότε «το δημόσιο αποκτά για πρώτη φορά το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση και να τη σπάσει».
Το ομόλογο της AKTOR
Από πολύ καλά έως… σούπερ φαίνεται να πηγαίνει η δημόσια προσφορά για την ομολογιακή έκδοση της AKTOR, ύψους 140 εκατ. ευρώ, όπως τουλάχιστον λένε στην αγορά που μιλούν για σημαντική υπερκάλυψη. Βέβαια, και ο όμιλος πλέον έχει ανέβει επίπεδο, ενώ και το επιτόκιο (4,7% με 5% το εύρος), θεωρείται άκρως ελκυστικό για το retail και το «αποταμιευτικό κοινό που αναζητάει «γερές» αποδόσεις. Προσεχώς, θα έχουμε και επισήμως νεότερα.
Ισχυρή άνοδος για τη μετοχή της ΑΒΑΞ
Σημαντική άνοδος 6,85% καταγράφηκε χτες στη μετοχή της ΑΒΑΞ, που έκλεισε σε πολυετή υψηλά επίπεδα, στα 2,65 ευρώ και στην αποτίμηση των 393 εκατ. ευρώ, δηλαδή μια «ανάσα» από τα 400 εκατ. ευρώ. Και μάλιστα έκανε και μεγάλο όγκο συναλλαγών. Να δούμε αν αυτό σχετίζεται μόνο με τα έργα που «μαζεύει» ο κατασκευαστικός όμιλος ή αν υπάρχει και κάτι άλλο στον ορίζοντα. Και μην πάει το μυαλό σας μόνο στο… πονηρό (κάποιο deal), υπάρχουν και τα οικονομικά αποτελέσματα 9μήνου λέγεται ότι θα ανακοινώσει η εισηγμένη. Για να δούμε λοιπόν.
«Κάλπασε» η ΕΚΤΕΡ
Χτες σας λέγαμε για το πετυχημένο placement της ΕΚΤΕΡ και τα θεσμικά, διεθνή, χαρτοφυλάκια και στο ταμπλό ο τίτλος έκανε σχεδόν +7%, γράφοντας υψηλά επίπεδα και κεφαλαιοποίηση που «κοιτάζει» προς τα 100 εκατ. ευρώ. Να δούμε τι άλλο «κοιτάζει» η εισηγμένη, υπό τον Αθ. Σίψα, πέραν των έργων που συνεχώς αναλαμβάνει και της ανόδου της στο κλαμπ των ισχυρών του κατασκευαστικού κλάδου. Μια και ο λόγος για εταιρείες του κλάδου, και η Δομική Κρήτης ακολούθησε με άνοδο, χτες, σχεδόν 6,3%, χωρίς να έχει γίνει σαφής ο λόγος αντίδρασης.
Ο σύμβουλος για την Ηλεκτροκίνηση
Δεν ξέρουμε πόσο καλά ρολάρουν τα πράγματα με την ηλεκτροκίνηση, μια φορά πάντως, διαγωνισμός ύψους 5 εκατ. ευρώ (συν 2,5 εκατ. η προαίρεση) για την αναζήτηση υπηρεσιών Συμβούλου Τεχνικής Υποστήριξης για τη διαχείριση δράσεων στον τομέα Ηλεκτροκίνησης προωθείται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Προσφορές δίνονται έως τις 15 Ιανουαρίου 2026. Όπως αναφέρεται, στο πλαίσιο υλοποίησης της δράσης επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά», καθώς και οποιασδήποτε άλλης υφιστάμενης (π.χ., «e-Astypalea», «Πράσινα Ταξί», «Φορτίζω Παντού») ή νέας δράσης στον τομέα της Ηλεκτροκίνησης, προκύπτει επείγουσα και επιτακτική ανάγκη για αναζήτηση υπηρεσιών συμβούλου. Αντικείμενο του έργου αποτελεί η παροχή υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης (π.χ. έλεγχος δικαιολογητικών υποβληθεισών αιτήσεων προς έγκριση και καταβολή της ενίσχυσης των υφιστάμενων ή νέων δράσεων, υπηρεσίες HelpDesk αλλά και συντήρησης και αναβάθμισης πληροφοριακών συστημάτων κ.α.). Οι ανωτέρω παρεχόμενες υπηρεσίες κατά τη διάρκεια της σύμβασης αφορούν ενδεικτικά και όχι περιοριστικά τον έλεγχο 40.000 ηλεκτρονικών φακέλων ωφελούμενων, συνοδευόμενα με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά έγκρισης και καταβολής της αναλογούσας δημόσιας δαπάνης, για 24 μήνες παροχής υπηρεσιών.
Με σύμβαση παραχώρησης η αξιοποίηση του πρώην βασιλικού κτήματος Τατοΐου
Διαγωνισμό για την αξιοποίηση, μέσω σύμβασης παραχώρησης διάρκειας 65 ετών, του πρώην βασιλικού κτήματος Τατοΐου προωθεί το Υπερταμείο για λογαριασμό του υπ. Πολιτισμού. Η Σύμβαση Παραχώρησης έχει ως αντικείμενο την αξιοποίηση, επανάχρηση, ανάδειξη, στερέωση, ήπια ανάπτυξη και συντήρηση κτηρίων και χώρων εντός του πρώην βασιλικού κτήματος Τατοΐου με την ένταξη των εκάστοτε εγκεκριμένων χρήσεων που συνδέονται και συνάδουν προς τη λειτουργία των χαρακτηρισμένων ως μνημείων κτηρίων και τη γενικότερη λειτουργία του κτήματος λαμβάνοντας υπόψη το ιδιαίτερο φυσικό και ανθρωπογενές πολιτιστικό περιβάλλον. Ειδικότερα, ο Παραχωρησιούχος θα αναλάβει το σύνολο των απαιτούμενων ενεργειών, μελετών, αδειοδοτήσεων και εργασιών, για την αξιοποίηση, επανάχρηση, ανάπτυξη, λειτουργία και συντήρηση συγκεκριμένων κτηρίων και χώρων φιλοξενίας και εστίασης εντός του κτήματος.
Πότε «βγαίνει» επενδυτής για την Ακτή Βουλιαγμένης
Τέσσερα, από τα 6 σχήματα που ήταν στη «μάχη», έδωσαν χτες προσφορές στην ΕΤΑΔ, όπως είχε αποκαλύψει το insider.gr ότι θα συμβεί για το ακίνητο της Ακτής Βουλιαγμένης. Αυτοί ήταν ο όμιλος Φάις, κοινοπραξία με τη CVC, η REDS (όμιλος Ελλάκτωρ) σε συνεργασία με τον Δ. Μελισσανίδη, αλλά και η θυγατρική του Ομίλου Γρηγόρης, συμφερόντων του επιχειρηματία Βλάσση Γεωργάτου. Δηλαδή, δεν έδωσαν προσφορά ο Γ. Προκοπίου, σε συνεργασία με τους επίσης ισχυρούς Κωνσταντακόπουλο (ΤΕΜΕΣ) και Σ. Κόκκαλη, αλλά και η οικογένεια Αγιοστρατίτη με το «Margi». Να αναφέρουμε ότι στόχος της ΕΤΑΔ, θυγατρικής του Υπερταμείοy, μετά τον έλεγχο των προσφορών – δικαιολογητικών, είναι να έχει προτιμητέο επενδυτή από τον Ιανουάριο του 2026. Υπενθυμίζεται ότι αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η μακροχρόνια εκμίσθωση της μοναδικής διαθέσιμης προς αξιοποίηση και εκμετάλλευση οργανωμένης παραλίας στο Δήμο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης για 20 έτη με δικαίωμα παράτασης για επιπλέον 10 έτη. Το ακίνητο καταλαμβάνει συνολική έκταση 72.767,71 τ.μ., με επιτρεπόμενη δόμηση 2.000 τ.μ., συμπεριλαμβανομένων των υφιστάμενων κτιριακών εγκαταστάσεων, μεταξύ των οποίων και το πρώην εστιατόριο-ορόσημο της περιοχής «Ωκεανίς», ενώ το θαλάσσιο μέτωπο ανέρχεται σε 638,50 μ..
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.