BACKSTORY

Τράπεζες: Μην τα βάζεις με το γκουβέρνο - Τι έρχεται για Intracom - Η Ιντεάλ και ο…υαλοκαθαριστήρας - Πάνε καλά οι Οδοί 

05-12-2022 | 07:12
Μοιράσου το
Τράπεζες: Μην τα βάζεις με το γκουβέρνο - Τι έρχεται για Intracom - Η Ιντεάλ και ο…υαλοκαθαριστήρας - Πάνε καλά οι Οδοί 

Φως στο βάθος του τούνελ

Ένα πέρα δώθε τραπεζών κυβέρνησης θα το έχουμε. Και θα καταλήξουμε να είστε σίγουροι πως το κράτος είναι πιο δυνατό και εν προκειμένω και ένα κάποιο δίκιο το έχει. Όταν τα έσοδα από προμήθειες θα φθάσουν κοντά στα 1,8 δισ. ευρώ για τις τράπεζες, ε, όπως και να το κάνουμε μια έκπτωση τη δικαιούνται και αυτοί οι δόλιοι οι πελάτες που πληρώνουν στις τράπεζες και για να πουν καλημέρα.

Και καλό θα ήταν εδώ που τα λέμε να ενημερωθούν, αν δεν το ξέρουν, οι σημερινοί μάνατζερ των τραπεζών αυτό που παρά πολλές δεκαετίες πριν είχε πει ο κορυφαίος Έλληνας βιομήχανος ο Μποδοσάκης Αθανασιάδης. «Εγώ είμαι με το γκουβέρνο». Μάλιστα κατά κάποιους τότε συνομιλητές του υπήρχε και άλλη παραλλαγή της φράσης πιο… off the record από αυτή που σώζεται. «Μην τα βάζεις ποτέ με το γκουβέρνο, έχει πολλούς τρόπους να σε χτυπήσει». Είτε έτσι είτε αλλιώς το νόημα είναι το ίδιο. Θυμηθείτε τι έπαθε ο Ανδρεάδης στην κόντρα του με τον Εθνάρχη… Βέβαια τώρα βασικό κουμάντο κάνουν άλλοι... Αλλά μην υποτιμά κανείς τον ρόλο μιας κυβέρνησης και τις ανάγκες της ειδικά σε… προεκλογική περίοδο… Και κυρίως όταν οι μισοί τραπεζίτες είναι… διορισμένοι.

Πάντως, έμαθα από πηγή καλή, πως το θέμα έγινε τόσο μεγάλο καθώς υπήρξε αντίδραση στις πιέσεις από τις τράπεζες που επιθυμούν να δώσουν μέρισμα, μιας και φοβούνται πως στο τέλος της ημέρας, ο SSM δεν το έχει σε τίποτα να σημειώσει πως δεν είναι αυτή η καλή η ώρα για κάτι τέτοιο.

Τελειώσαμε με τα MREL;

Από τα MREL θυμίζω πως υπολείπεται η έκδοση της Alpha Bank η οποία μπορεί να γίνει φέτος, ίσως όμως να λάβει χώρα και κατά τη νέα χρονιά. Θα είναι πάντως μικρή και συφερτική.

Χαμηλά ο πήχης στη Wood

Χαμηλά τον πήχη θα κρατήσουν σήμερα και αύριο σε ό,τι αφορά την Πράγα και το συνέδριο της Wood οι τράπεζες που άλλωστε θα εκπροσωπηθούν σε ανώτερο και όχι σε ανώτατο επίπεδο, μιας και ότι είχαν να πουν φαίνεται να το είπαν. Το road show αυτό πιο πολύ διαμορφώνει την εικόνα των σχεδίων της επόμενης χρονιάς, παρά είναι απολογιστικό, μιας και σε όλο το προηγούμενο διάστημα οι τράπεζες εξετέθησαν σε αρκετά συνέδρια δίνοντας το στίγμα τους.

Άνευ ουσίας η αναβαθμίσεις της οικονομίας

Άλλη μια αναβάθμιση όμως χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπήρξε για την ελληνική οικονομία από το γερμανικό οίκο Scope που διαμόρφωσε από ουδέτερο σε θετικό το outlook της χώρας. Ωστόσο σημασία πια για μας έχει μόνον η επενδυτική βαθμίδα και αυτό δεν είναι κάτι που θα λάβει χώρα πριν τις εκλογές.

Οι επόμενες κινήσεις της Intracom

Στο real estate πλέον θα ρίξει το βάρος του ο όμιλος Intracom ο οποίος έχει υψηλά διαθέσιμα. Και κινείται -όπως μαθαίνω- αυτή την περίοδο προς την κατεύθυνση της απόκτησης ξενοδοχειακών μονάδων ενώ κοιτάζει και εισηγμένες με σημαντικά assets από πλευράς ακινήτων. Τα βήματα είναι προσεκτικά και δεν αποκλείεται πριν την νέα χρονιά να έχουμε ανακοινώσεις που θα επιβεβαιώσουν την κατεύθυνση του ομίλου. Όσον αφορά στην Intracom Defense η κατάσταση δεν είναι απολύτως ξεκάθαρη, καθώς δεν έχει ακόμα αποφασιστεί αν θα πουληθεί ή όχι παρ' ότι υπάρχουν δελεαστικές προτάσεις. Εγώ θα στοιχημάτιζα στην πώληση μιας και η άποψη του πατριάρχη της οικογένειας έχει πάντα βαρύνουσα σημασία.

Η Ιντεάλ και ο υαλοκαθαριστήρας

Ειλικρινά δεν έχω καταλάβει τι γίνεται με τις ίδιες μετοχές της Ιντεάλ, καθώς οι κινήσεις που γίνονται παραπέμπουν σε trading. Η εταιρία παραπέμπει σε απόφαση της Γενικής Συνέλευσης που έγινε στα τέλη του 2021 και η οποία εξουσιοδότησε το Δ.Σ. να καθορίσει τις λεπτομέρειες του προγράμματος αγοράς ιδίων μετοχών. Αυτό τον Ιανουάριο του 2022 αποφάσισε ότι «σκοπός του προγράμματος είναι η μείωση του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας με την ακύρωση των μετοχών που θα αγοραστούν κατά τη διάρκειά του ή/και η διανομή των μετοχών που θα αγοραστούν στο προσωπικό της Εταιρείας ή/και στο προσωπικό εταιρειών συνδεδεμένων με αυτή κατά την έννοια του άρθρου 32 του Ν.4308/2014, σύμφωνα και με τις διατάξεις του άρθρου 49 του Ν.4548/2018». Όμως στην ανακοίνωση της περασμένης Παρασκευής είναι σαφές ότι έχουμε πώληση ιδίων μετοχών σε πακέτο. Και το ερώτημα είναι αν η εταιρία νομιμοποιείται να το κάνει δεδομένων των αποφάσεων που έχουν ληφθεί. Εκτός και αν η εξουσιοδότηση της Γενικής Συνέλευσης μεταφράζεται σε αποφάσεις… υαλοκαθαριστήρα.

«Βγαίνουν» και πάνω από το 2019 οι οδικές παραχωρήσεις

Εξ όσων αναφέρει και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα ισχυρά αποτελέσματα 9μήνου που μόλις προ ημερών γνωστοποίησε, η κίνηση στους οδικούς άξονες που έχουν κατασκευαστεί με μοντέλο σύμβασης παραχώρησης όχι μόνο έχει ενισχυθεί σε σχέση με το 2021, εξέλιξη αναμενόμενη καθώς πέρυσι είχαμε και περιορισμούς στην κυκλοφορία, αλλά παραπέμπει σε προ πανδημίας εποχή (2019), επιβεβαιώνοντας όσα κατά καιρούς έχει αναδείξει το insider.gr. Βέβαια, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναφέρεται κατά βάση σε δύο αυτοκινητόδρομους όπου ελέγχει το 100% (Νέα Οδός και Κεντρική Οδός) αλλά θυμίζουμε ανάλογες εκτιμήσεις έχουν κάνει και οι ΕΛΛΑΚΤΩΡ – ΑΒΑΞ (ακόμα η δεύτερη δεν έχει ανακοινώσει 9μηνο) που έχουν αναφερθεί σε σημαντική άνοδο της κυκλοφορίας και σε νούμερα που θυμίζουν προ πανδημίας επίπεδα ή και υψηλότερα σε κάποιους μήνες του χρόνου (π.χ. Αττική Οδός, δευτερευόντως σε Ολυμπία Οδό κ.α.), όπως παλιότερα είχαμε αποκαλύψει.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σημείωνε ότι τα επίπεδα κυκλοφορίας πλέον έχουν ξεπεράσει τα αντίστοιχα του 2019 (+3,8% έναντι 9μήνου 2019). Φίλος της στήλης που κάνει μάλιστα συχνή χρήση της Αττικής Οδού, για να έρθουμε πίσω στην πρωτεύουσα, ισχυρίζονταν ότι έχει καταγραφεί στη «μνήμη» του η ενίσχυση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων, δηλαδή, για παράδειγμα φορτηγών. Και σημείωνε ότι αυτά πληρώνουν και περισσότερα από τα οχήματα (2,8 ευρώ). Αν ισχύει, μπορεί αυτό να δώσει ώθηση στα έσοδα. Ενδιαφέρουσα παρατήρηση, για αυτό και την καταγράφει η στήλη. Και για να κλείσουμε το θέμα όπως το ανοίξαμε, δηλαδή με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με «γεμάτο» ταμείο, υψηλής ποιότητας χαρτοφυλάκιο, ισχυρά EBITDA και ανεκτέλεστο στα «ύψη», έχει βάσιμους λόγους να αισθάνεται αισιοδοξία για τη συνέχεια.

Δίνουν προσφορές για οδικά ΣΔΙΤ 550 εκατ. ευρώ

Σας το έχουμε πει. Οι επόμενες εβδομάδες έως τα τέλη του 2022 θα είναι «πυκνές» εξελίξεων στον χώρο των υποδομών και σε επίπεδο δημοπρασιών. Για σήμερα, καθώς δεν έχουμε πάρει χαμπάρι κάποια παράταση, οι κατασκευαστές καλούνται να υποβάλουν φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος (αρχική φάση) σε 2 διαγωνισμούς, μέσω ΣΔΙΤ, για οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα (προς Έδεσσα και Δράμα μεριά). Όσον αφορά στην εκτιμώμενη αξία των δύο συμβάσεων, αυτή ξεπερνά τα 550 εκατ. ευρώ. Για να δούμε ποιοι θα ενδιαφερθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

08:45

Ο Μπάιντεν δεν αναμένει ύφεση στις ΗΠΑ φέτος ή το 2024

08:26

Κατακρημνίζεται η Credit Suisse: Καθαρή ζημία 1,5 δισ. δολάρια το δ' τρίμηνο - Μαζική φυγή πελατών

08:17

Qatargate: Το Ευρωκοινοβούλιο υιοθετεί μεταρρυθμίσεις για το lobbying

08:08

Γιατί η Goldman Sachs «εξαλείφει» τώρα τις πιθανότητες ύφεσης στις ΗΠΑ

07:59

Κακοκαιρία Μπάρμπαρα: Πού θα συνεχιστούν οι χιονοπτώσεις - Νέο έκτακτο από ΕΜΥ

07:50

Σεισμός στην Τουρκία: Πάνω από 15.000 οι νεκροί - Μάχη με τον χρόνο δίνει η ελληνική αποστολή

07:45

«Από άστεγη, έγινα εκατομμυριούχος»: Ο «άθλος» μίας 40χρονης μητέρας 5 παιδιών

07:42

Ένα ηχηρό μήνυμα για τις Κεντρικές Τράπεζες, που θα είναι λάθος να μην «ακούσουμε»

07:39

Διακοπές σαν ροκ σταρ στη βίλα του Prince στην Καραϊβική με 14.000 δολάρια τη βραδιά

07:36

Απαλλοτριώσεις – εξπρές για το project της ΠΥΡΚΑΛ

07:33

Pepco: Ανοίγει σύντομα το 10ο κατάστημα στην Ελλάδα - Το πλάνο επέκτασης

07:30

Σύνοδος Κορυφής: Στην ατζέντα το μεταναστευτικό και η ενίσχυση της βιομηχανίας - Τι θα ζητήσει ο Μητσοτάκης

07:27

Ποια ζευγάρια θα πρέπει να «χωρίσουν» για τα «μάτια» της Εφορίας – Σε ποιες περιπτώσεις οι έγγαμοι υποβάλλουν υποχρεωτικά χωριστή φορολογική δήλωση

07:24

«Ξεπαγώνει» μέσω ΣΔΙΤ η Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας;

07:21

Ευρωπαϊκή Πίστη: 61 δράσεις Εταιρικής και Κοινωνικής Ευθύνης για το 2022

07:18

Στις 23.000 ήδη οι αιτήσεις για την επιδότηση επιτοκίου από τις τράπεζες

07:15

Ρεύμα: Ξεμπλοκάρει η υπογραφή διμερών συμβολαίων ΔΕΗ – βιομηχανίας

07:12

Νέος Προϋπολογισμός 2023-2027: Σταθεροποίηση πληθωρισμού στο 2%, υψηλή ονομαστική ανάπτυξη - Μείωση δαπανών δημοσίου

07:09

Τράπεζες: Στήριξη στους καταθέτες και «μάχη» μεριδίων με σούπερ προσφορές στα επιτόκια των προθεσμιακών

07:06

«Κλείνει ο κύκλος» για το «Athens Heart» - Γραφειακό συγκρότημα δρομολογεί η Premia ΑΕΕΑΠ

07:03

Η τροπολογία αποκλεισμού του Κασιδιάρη απ’ τις εκλογές φέρνει εγγύτερα ΝΔ + ΠΑΣΟΚ, Η θεωρία των δύο άκρων κι ο φόβος του ΚΚΕ

07:00

Τράπεζες: Στα μερίσματα λέμε «ναι» - Πειραιώς: Το κόστος για τη MIG - MSCI με απορίες - Ποιοι ήξεραν για τη Jumbo; – Το ΣΔΙΤ του ΟΣΕ και η Διυπουργική - Περί παραχώρησης ΒΟΑΚ

23:58

Υπερψηφίστηκε η τροπολογία για το εκλογικό «φρένο» στο κόμμα Κασιδιάρη

23:57

Affirm: Κάτω των προσδοκιών αποτελέσματα τριμήνου και απολύσεις του 19% των εργαζομένων

23:48

Γερμανός ΥΠΑΜ: Μάρτιο ή Απρίλιο φτάνουν τα πρώτα Leopard 2 στην Ουκρανία

23:41

Ανθρωπιστική βοήθεια Ελλάδας προς Τουρκία με πέντε πτήσεις - Συνοδεύει ο Χρ. Στυλιανίδης

23:33

Disney: 7.000 απολύσεις παρότι «νίκησε» τις προβλέψεις στο δ' τρίμηνο - Λιγότερες από το αναμενόμενο οι απώλειες συνδρομητών streaming

23:15

Wall Street: Δεν βγήκε ποτέ από το «κόκκινο» - Πάνω από 200 μονάδες έχασαν Dow και Nasdaq

23:02

Ζελένσκι: «Αν οι Ρώσοι καταλάβουν τη Μπαχμούτ, θα θελήσουν να πάνε παραπέρα» - Έφτασε στο Παρίσι ο Ουκρανός πρόεδρος

22:50

Hellenic Train: Ακυρώσεις δρομολογίων την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου