Ρύθμιση «δώρο» για τη λαθρεμπορία ναυτικού καυσίμου - Έντονες αντιδράσεις

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ρύθμιση «δώρο» για τη λαθρεμπορία ναυτικού καυσίμου - Έντονες αντιδράσεις
Μεγάλες αντιδράσεις έχουν προκαλέσει στην αγορά καυσίμων πληροφορίες πως προωθείται νομοθετική διάταξη η οποία θα επιτρέψει στα πλωτά εφοδιαστικά μέσα (μπάριζες) να χρησιμοποιούνται ως φορολογικές αποθήκες καυσίμων.

Μεγάλες αντιδράσεις έχουν προκαλέσει στην αγορά καυσίμων πληροφορίες πως προωθείται νομοθετική διάταξη η οποία θα επιτρέψει στα πλωτά εφοδιαστικά μέσα (μπάριζες) να χρησιμοποιούνται ως φορολογικές αποθήκες καυσίμων.

Τι σημαίνει αυτό; Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα επιτρεπόταν στις μπάριζες να φορτώνουν στο μέγιστο της χωρητικότητας τους και να παραμένουν αγκυροβολημένες στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων όπου δραστηριοποιούνται (κυρίως στον Πειραιά), χωρίς να υπάρχουν αντίστοιχες παραγγελίες πώλησης προς εξυπηρέτηση και προφανώς χωρίς δυνατότητα διαρκούς και αποτελεσματικής επιτήρησης.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, εφόσον συμβεί κάτι τέτοιο, είναι σαφές ότι θα δυσκολέψει σε μεγάλο βαθμό η δυνατότητα των αρμόδιων Αρχών να ελέγχουν τη διάθεση του ναυτιλιακού καυσίμου, αυξάνοντας συνεπώς τον κίνδυνο λαθρεμπορίας.

Οι ίδιοι υπενθυμίζουν πως η χρήση των πλωτών εφοδιαστικών μέσων ως ειδικών φορολογικών αποθηκών καυσίμων είχε επιτραπεί κατά το παρελθόν, όμως η σχετική νομοθεσία τροποποιήθηκε πολύ γρήγορα, ακριβώς για να εμποδίσει το λαθρεμπόριο που άνθισε σχεδόν αμέσως.

Στελέχη της αγοράς καυσίμων αναρωτιούνται στη βάση αυτή ποια σκοπιμότητα ή ανάγκη θα εξυπηρετήσει η παροχή της δυνατότητας χρήσης πλωτών εφοδιαστικών ως φορολογικών αποθηκών καυσίμων.

Στη βάση αυτή υποστηρίζουν πως η μη αυστηρή και άμεση εφαρμογή της νομοθεσίας εισροών-εκροών στα πλωτά εφοδιαστικά μέσα, σε συνδυασμό με τη λειτουργία τους ως φορολογικών αποθηκών, αναμφισβήτητα θα συμβάλλει στην άνθηση του λαθρεμπορίου, για την οποία οι υψηλές τιμές των καυσίμων της εγχώριας αγοράς (λόγω του υψηλού ΕΦΚ και ΦΠΑ 24%) δίνουν προφανές κίνητρο.

Υπενθυμίζεται πως δεν έχουν περάσει παρά 13 μήνες από την περιβαλλοντική καταστροφή με τη βύθιση του εφοδιαστικού μέσου Αγία Ζώνη εντός του Σαρωνικού, από το οποίο υπήρξε σημαντική διαρροή ναυτιλιακού καυσίμου.

Υπάρχουν δε οι φόβοι πως στο ενδεχόμενο που θα επιτραπεί στα πλωτά μέσα να λειτουργήσουν ως φορολογικές αποθήκες, αναπόφευκτα θα αγκυροβολούν, παρατεταμένα, στο Σαρωνικό ή και άλλες περιοχές της χώρας, αναμένοντας τις παραγγελίες προς διάθεση του προϊόντος. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η πλειονότητα των πλωτών μέσων είναι μεγάλης ηλικίας, ο κίνδυνος να βιώσουμε εντός σύντομου χρονικού διαστήματος μια νέα περιβαλλοντική καταστροφή δεν απέχει πολύ.

Σε κάθε περίπτωση η χρήση των πλωτών μέσων ως φορολογικών αποθηκών θα συμβάλει στην άνθιση του λαθρεμπορίου και θα αυξήσει τον κίνδυνο περιβαλλοντικής καταστροφής από την ανεξέλεγκτη αποθήκευση καυσίμων, ενώ δεν θα συμβάλλει ούτε στην αύξηση των συνολικών πωλήσεων ναυτιλιακών καυσίμων ούτε στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάζονται αυτή τη στιγμή

Μητσοτάκης: Μείωση φορολογικών συντελεστών κατά 2%, μηδέν φόρος σε νέους εργαζόμενους, κατάργηση ΕΝΦΙΑ σε μικρούς οικισμούς

Τουρισμός: Πόλος έλξης για τις αεροπορικές η Θεσσαλονίκη

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – METLEN, ΑΒΑΞ ετοιμάζουν προσφορές για το οδικό ΣΔΙΤ «Δράμα – Αμφίπολη»

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider