Με αυξημένο τζίρο έκλεισε το 2017 για το οργανωμένο λιανεμπόριο, καταγράφοντας σύμφωνα με την Nielsen, αύξηση εσόδων κατά 1,6%, σε σύγκριση με το 2016, στα 9,1 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των μεγεθών της εκπτωτικής αλυσίδας LIDL και 1,5% σε όγκο.
Μη συμπεριλαμβανομένων των μεγεθών της εκπτωτικής αλυσίδας LIDL, το οργανωμένο λιανεμπόριο το 2017 παρουσίασε πωλήσεις αυξημένες σε αξία κατά 2% και σε όγκο κατά 2,3%.
Όπως ανέφερε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Nielsen Ελλάδος, Βίκυ Γρηγοριάδου, στο πλαίαιο παρουσίασης της πορείας του κλάδου του ελληνικού λιανεμπορίου το 2017, η αύξηση των εσόδων αποδίδεται κυρίως στην άνοδο του όγκου.
Παράλληλα, αναφέρθηκε ότι είναι η πρώτη φορά από το ξέσπασμα της κρίσης που καταγράφονται βελτιωμένοι όγκοι στο οργανωμένο λιανεμπόριο σε ετήσια βάση. Και αυτό συμβαίνει σε συνδυασμό με την γενικότερη βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και τη βελτίωση των μακροοικονομικών μεγεθών της ελληνικής οικονομίας.
Η πρόβλεψη της Nielsen για σύνολο του 2018 είναι συγκρατημένα θετική. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρθηκε, ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου το 2018 εκτιμάται ότι θα κινηθεί αυξητικά κατά 2%, ξεπερνώντας τα 11 δισ. ευρώ.
Αναφορικά με το προφίλ του καταναλωτή, αυτό λόγω της οικονομικής κρίσης έχει μεταβληθεί ριζικά.
Κατά μέσο όρο, ο καταναλωτής πηγαίνει σε δύο με τρία καταστήματα, ενώ κρατά συνήθως μικρό καλάθι για να επανατροφοδοτήσει το νοικοκυριό του.
Επτά στους δέκα καταναλωτές αγοράζουν οικονομικά προϊόντα, ενώ τρεις στους δέκα χρησιμοποιούν λίστα για τα ψώνια τους, και οι υπόλοιποι (65%) δεν χρησιμοποιούν λίστα, ή έχουν μια λίστα την οποία δεν τηρούν ακριβώς αγοράζοντας επιπλέον προϊόντα.
Η επικοινωνία και οι προωθητικές ενέργειες των εταιρειών, είναι καθοριστικές για την τελική επιλογή των καταναλωτών.