Ανάπτυξη «πράσινων» μεταφορών μέσω (και) Ηλεκτροκίνησης - Αναμόρφωση του προγράμματος για τα «Πράσινα Ταξί»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ανάπτυξη «πράσινων» μεταφορών μέσω (και) Ηλεκτροκίνησης - Αναμόρφωση του προγράμματος για τα «Πράσινα Ταξί»
Η αναμόρφωση της δράσης για τα «πράσινα ταξί» και η αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος ιδιωτών και επιχειρήσεων για τα προγράμματα ηλεκτροκίνησης αποτελούν στόχους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Οι αιτήσεις και οι ταξινομήσεις.

Η αναμόρφωση της δράσης για τα «πράσινα ταξί» και η αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος ιδιωτών και επιχειρήσεων για τα προγράμματα ηλεκτροκίνησης αποτελούν στόχους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με όσα ανέφερε προ ημερών η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, σε σχετική ενημέρωση των δημοσιογράφων για θέματα του υπουργείου. Όπως είπε η υφυπουργός, αναμένεται να ξεκινήσει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», αφού η ελληνική αγορά δείχνει «ανοιχτή» στην στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.

Στρατηγικός στόχος η ανάπτυξη των πράσινων μεταφορών

«Στρατηγικός μας στόχος είναι, επίσης, η ανάπτυξη των πράσινων μεταφορών. Στην προσπάθεια αυτή, πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει η ηλεκτροκίνηση, η οποία υλοποιείται μέσω 4 κυρίων προγραμμάτων: Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ, Πράσινα ταξί, Φορτίζω παντού και e-Astypalea», ανέφερε η κα Αλεξοπούλου. «Στο πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”, το οποίο πολύ πρόσφατα πέρασε στο Υπουργείο μας ολοκληρώνει τον δεύτερο κύκλο του:

  • Επιταχύναμε την ολοκλήρωση αιτήσεων για χιλιάδες δικαιούχους επιδότησης.
  • Προετοιμάζουμε το επόμενο πρόγραμμα στήριξης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, λαμβάνοντας υπόψη την αλματώδη ανάπτυξη της αγοράς, συνεκτιμώντας τα δεδομένα που θα προκύψουν την επόμενη διετία, αλλά και τις ανάγκες των καταναλωτών. Πολύ σύντομα θα δώσουμε στη δημοσιότητα λεπτομέρειες», σημείωσε η ίδια.

Όπως αναφέρθηκε, για την ενίσχυση του προγράμματος «πράσινα ταξί», έχουν καταγραφεί τα σχετικά αιτήματα των επαγγελματιών οδηγών, το υπουργείο τα έχει αξιολογήσει, και είναι σε φάση προετοιμασίας των απαραίτητων νομοθετικών πρωτοβουλιών για την υλοποίηση σημαντικού αριθμού αυτών. Κατά πληροφορίες, και όσον αφορά στον στόχο προώθησης της ηλεκτροκίνησης μέσω του προγράμματος «πράσινα ταξί», υπάρχουν ενστάσεις για τις λίγες υποδομές φόρτισης σε κεντρικά σημεία της πόλης, το ποσοστό επιδότησης που δίνει η κυβέρνηση και το χρηματοδοτικό μοντέλο κ.α. Προφανώς, χρειάζεται μια «μέση λύση» αφού το κόστος των ηλεκτροκίνητων ταξί είναι υψηλό.

Μέσω του προγράμματος «φορτίζω παντού», ως το τέλος του 2023 στόχος μας είναι έχουμε περίπου 4.000 σημεία φόρτισης πανελλαδικά, με στόχο τα 25.000 σημεία ως το 2030, ενώ το 2019 υπήρχαν μόνο 59. «Οι πολίτες μπορούν ανά πάσα στιγμή να βρουν τα προσβάσιμα σημεία φόρτισης μέσω του κινητού τους, με την εφαρμογή reCharge», σημείωσε η υφυπουργός.

Ταξινομήσεις και αιτήσεις

«Το ποσοστό των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων κυμαίνεται πλέον στο 10%, από 0,4% το 2019», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας. Σύμφωνα με τον ίδιον, ήδη εγκρίθηκαν 2.629 αιτήσεις πολιτών για υπαγωγή στο Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει πλέον την ευθύνη προώθησης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Ενώ, ως τώρα έχουν υποβληθεί 19.000 αιτήσεις για το β’ κύκλο, και έχουν εγκριθεί 11.175 από αυτές.

Εκτιμάται ότι ως το τέλος Οκτωβρίου θα εξεταστούν άλλες 5.000 αιτήσεις. Μάλιστα, σχεδόν 3 στις 4 αιτήσεις αφορούν δίκυκλα, τρίκυκλα, μικρά αυτοκίνητα και ποδήλατα, στοιχείο που αποτυπώνει και τη στροφή της αγοράς προς τη μικρο-κινητικότητα. Επίσης, το 2019 υπήρχαν 58 σημεία φόρτισης. Σήμερα, ο αριθμός τους υπερβαίνει τις 4.000, με στόχο να αναπτυχθούν 25.000 σημεία φόρτισης έως το 2030. Να σημειωθεί ότι μέχρι πρότινος αυτά τα προγράμματα υπάγονταν σε άλλα υπουργεία συνεπώς θα υπάρχουν ζητήματα μέχρι να υλοποιηθεί πλήρως αυτή η μεταφορά αρμοδιοτήτων στο Υποδομών.

Τα λεωφορεία

Όπως έχουμε αναφέρει, στο «πακέτο» των δράσεων συμπεριλαμβάνεται και η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, με την προμήθεια 1.300 νέων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ως το τέλος της τετραετίας. Ηδη, έχει υπογραφεί η σύμβαση για τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν σε περίπου 6 μήνες από τώρα. Άλλα 400 νέα λεωφορεία – ηλεκτρικά και φυσικού αερίου – θα κυκλοφορήσουν ως το 2025.

Τα συνολικά 1.300 λεωφορεία συμπληρώνονται με την προμήθεια άλλων 650, που θα έρθουν με νέο διαγωνισμό, τον οποίο το υπουργείο καταρτίζει από τον Σεπτέμβριο, με στόχο να προκηρυχθεί το πρώτο εξάμηνο του 2024. Ο διαγωνισμός αυτός εκτιμάται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ. Τα λεωφορεία που κατά πάσα πιθανότητα θα επιδιώξει να προμηθευτεί το Υπουργείο Υποδομών και μεταφορών θα είναι ηλεκτρικά και υδρογόνου καθώς η Κομισιόν πλέον χρηματοδοτεί μόνο οχήματα μηδενικών ρύπων, με εστίαση στα ηλεκτρικά. Σήμερα στην Αθήνα από τα 1.600 λεωφορεία που διαθέτει ο ΟΣΥ σε κυκλοφορία είναι περίπου 1.050 με 1.100 οχήματα και μάλιστα με τον αριθμό να μειώνεται συνεχώς λόγω προβλημάτων, ενώ η Ελλάδα γενικότερα έχει τον πιο γερασμένο στόλο λεωφορείων και οχημάτων στην Ευρώπη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η επενδυτική βαθμίδα από την S&P «στρώνει χαλί» για book building της ΕΤΕ στις 15 Νοεμβρίου – Ισχυρό ενδιαφέρον επενδυτών

Ρεύμα: Σημαντικές ανατιμήσεις τον Νοέμβριο – Άλμα 10% και πάνω στα περισσότερα τιμολόγια

gazzetta
gazzetta reader insider insider