Εντείνεται η μάχη κατά της αισχροκέρδειας – Πώς θα λειτουργεί το app για την υποβολή καταγγελιών μέσω κινητού

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Εντείνεται η μάχη κατά της αισχροκέρδειας – Πώς θα λειτουργεί το app για την υποβολή καταγγελιών μέσω κινητού
Σε ρόλο... ελεγκτών οι καταναλωτές, θα μπορούν να υποβάλλουν καταγγελίες όταν εντοπίζουν φαινόμενα αισχροκέρδειας. Πώς θα λειτουργεί η νέα εφαρμογή μέσω κινητού τηλεφώνου και τι θα πρέπει να κάνει το καταναλωτικό κοινό. Τι δυνατότητες θα έχει το app και πότε θα είναι διαθέσιμο.

Ένα προς ένα τα οφέλη της τεχνολογίας επιστρατεύει το υπουργείο Ανάπτυξης στη μάχη κατά της αισχροκέρδειας, αναβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο και τον ρόλο του ίδιου του καταναλωτή, δίνοντας του τη δυνατότητα να δράσει ούτε λίγο ούτε πολύ ως... ελεγκτής.

Όπως ανακοίνωσε χθες η ηγεσία του υπουργείου, παρουσιάζοντας σε συνέντευξη Τύπου τέσσερα νέα μέτρα για την καταπολέμηση της ακρίβειας και την πάταξη της κερδοσκοπίας «ο καταναλωτής ενδυναμώνεται και καθίσταται σύμμαχος σε αυτή τη μάχη».

Κι ενώ μέχρι πρότινος το καταναλωτικό κοινό μπορούσε να υποβάλλει τηλεφωνική καταγγελία στο 1520 για φαινόμενα που συνάδουν με αθέμιτη κερδοφορία, τώρα αποκτά ακόμη πιο ενεργό δράση. Πώς; Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, σχεδιάζεται - με στόχο να ενεργοποιηθεί άμεσα - ειδική εφαρμογή (application) για την υποβολή καταγγελιών.

Πώς θα λειτουργεί το app

Όπως εξήγησε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, η εφαρμογή (app) για τη διατύπωση καταγγελιών θα μπορεί να γίνεται από τον ίδιο τον καταναλωτή μέσω του κινητού του τηλεφώνου.

Όποιος, λοιπόν, διαθέτει την εν λόγω εφαρμογή, θα μπορεί να υποβάλλει καταγγελία σε περίπτωση που υποπέσει στην αντίληψή του μια αδικαιολόγητη αύξηση στην τιμή ενός προϊόντος. Σε ρόλο… ελεγκτών, οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα μέσα από το κατάστημα στο οποίο βρίσκονται για να πραγματοποιήσουν τα ψώνια τους, να αποστέλλουν απευθείας φωτογραφίες ή βίντεο, τα οποία θα επιβεβαιώνουν ότι έχουν γίνει μάρτυρες παράβασης.

Προκειμένου να διασφαλίζεται ότι οι καταγγελίες των καταναλωτών ευσταθούν, η ειδική εφαρμογή θα καταγράφει τις... συντεταγμένες της παράβασης, δηλαδή το πότε και πού κάποιος παρανομεί, μέσω της χρήσης του GPS του κινητού.

Ο καταναλωτής θα συνδράμει με αυτόν τον τρόπο στο έργο των ελεγκτικών μηχανισμών, οι οποίοι θα γίνονται αποδέκτες της καταγγελίας, ώστε να προχωρά στη συνέχεια η διαδικασία επιβολής προστίμων.

Πότε θα είναι έτοιμο το app

Βούληση της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης είναι η εφαρμογή για την υποβολή καταγγελιών να είναι έτοιμη το συντομότερο δυνατό και σίγουρα πριν την έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Το… κουαρτέτο των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας

Αναλυτικά, τα τέσσερα νέα μέτρα που ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης για την καταπολέμηση της ακρίβειας έχουν ως εξής:

1. «Μόνιμη» μείωση της τιμής στο ράφι με ειδική σήμανση, πέρα και πάνω από τις προωθητικές ενέργειες που κάνουν ήδη, για βασικά αγαθά έως 5% για τουλάχιστον 6 μήνες. Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού η χθεσινή (19.9.2023 και δη πριν τις 20.9.2023 που ανακοινώνονται τα μέτρα. Παράλληλα, ανακοινώθηκε πως θα επιβάλλεται πρόστιμο τουλάχιστον 20.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος για τυχόν παραβάσεις και συγκεκριμένα εάν μια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι έχει προχωρήσει σε μείωση τιμών. Οι επιχειρήσεις που θα συμφωνήσουν, με ειδική πινακίδα θα αναδεικνύουν στο ράφι των σούπερ μάρκετ τα προϊόντα, στα οποία θα προχωρούν σε μείωση τιμής.

2. Αυστηροποίηση ελέγχων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές αυτών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται αυξήσεις και να διενεργούνται άμεσοι και εστιασμένοι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια.

3. Ενίσχυση διαφάνειας στα οπωροκηπευτικά. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο Ανάπτυξης τις τιμές λιανικής στα βασικά φρούτα και λαχανικά.

4. Διασφάλιση της προστασίας των καταναλωτών με ενίσχυση και ταυτόχρονη αναβάθμιση του μηχανισμού καταγγελιών. Αναβαθμίζεται το σύστημα υποβολής καταγγελιών τόσο σε ό,τι αφορά την τηλεφωνική γραμμή 1520, όσο και στον ειδικό ιστότοπο για τις καταγγελίες. Παράλληλα, δημιουργείται ειδική εφαρμογή (application) για τη διατύπωση των καταγγελιών και μέσω του κινητού. Στόχος είναι να τεθεί σε ισχύ η νέα εφαρμογή το συντομότερο δυνατό και δη πριν τη χριστουγεννιάτικη περίοδο.

Το συντομότερο δυνατό η νομοθέτηση των νέων μέτρων

Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, η νομοθέτηση των νέων μέτρων θα γίνει το συντομότερο δυνατό και πιθανότατα με ειδική τροπολογία που θα ενταχθεί ως προσθήκη στο πρώτο νομοσχέδιο άλλου υπουργείου που θα κατατεθεί προς ψήφιση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Επίδομα θέρμανσης: Τα νέα εισοδηματικά όρια για τις οικογένειες με παιδιά

gazzetta
gazzetta reader insider insider