Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι των υπεραστικών ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα – Ξενοδοχείο, εμπορικές/γραφειακές χρήσεις και ηλεκτροκίνηση

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι των υπεραστικών ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα – Ξενοδοχείο, εμπορικές/γραφειακές χρήσεις και ηλεκτροκίνηση
«Πράσινο φως» από το ΥΠΕΝ για την υλοποίηση και λειτουργία του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα, σε έκταση 66 στρεμμάτων. Τα κτήρια και οι χρήσεις. Εν αναμονή του διαγωνισμού. Ποια είναι τα σενάρια.

Την έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων για την υλοποίηση και λειτουργία του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα έδωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Πρόκειται για το νέο τερματικό σταθμό των ΚΤΕΛ στο Ελαιώνα, ο οποίος σήμερα εξυπηρετείται από δύο υπεραστικούς σταθμούς λεωφορείων σε Κηφισό και Λιοσίων, που λειτουργούν έχοντας ξεπεράσει τη χωρητικότητά τους ενώ εκτιμάται ότι έχουν φτάσει στα όριά τους. Στόχος του project, που έχει αναδείξει από παλιά το insider.gr, είναι να δημιουργηθεί ένας σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος. Παλιότερες πληροφορίες ανέφεραν ότι εξετάζονταν διάφορα σενάρια χρηματοδότησης – υλοποίησης, ακόμα και μέσω ΣΔΙΤ ή Παραχώρησης, εκτιμώμενης αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ.

Το project περιλαμβάνει, εκτός των βασικών κτηρίων, και χρήσεις εμπορικές, τουριστικές, χρήσεις γραφείων, θέσεις πάρκινγκ ενώ γίνονται αναφορές για μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, χρήση ηλεκτροκίνησης κ.α.

Ποιο είναι το project

Όπως αναφέρεται, ο νέος Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) προβλέπεται να κατασκευαστεί σε έκταση 66.420 τ.μ. στην περιοχή του Ελαιώνα, εντός του Δήμου Αιγάλεω, η οποία περικλείεται από τον παράδρομο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας (Λεωφόρος Κηφισού), την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγίας Άννης και Πιερίας. Ο ΚΣΥΛ πρόκειται να αντικαταστήσει τους δύο υφιστάμενους Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων (Λιοσίων και Κηφισού) και να αποτελέσει έναν μεγάλου μεγέθους συγκοινωνιακό τερματικό σταθμό και κόμβο μετεπιβίβασης, καθώς πρόκειται να εξυπηρετεί τα εθνικά υπεραστικά λεωφορεία και τα λεωφορεία διεθνών μεταφορών.

Το κτιριακό συγκρότημα του ΚΣΥΛ θα κατασκευασθεί επί της έκτασης του υφιστάμενου αμαξοστασίου της Αττικό Μετρό. Οι νέες κατασκευές του ΚΣΥΛ θα οικοδομηθούν στο μεγαλύτερο μέρος τους ως καθ’ ύψος προσθήκη, στη βάση της προϋπάρχουσας κατασκευής του αμαξοστασίου και της επέκτασής του.

Το κτιριακό λειτουργικό πρόγραμμα του ΚΣΥΛ περιλαμβάνει: Αίθουσα Αφίξεων – Αναχωρήσεων επιβατών (Κεντρική αίθουσα σταθμού, περιοχή εκδοτηρίων. Διάφορες βοηθητικές υπηρεσίες, Περιοχή ελεγχόμενης κυκλοφορίας επιβατών), Περιοχή Αφίξεων – Αναχωρήσεων Λεωφορείων Εθνικών Προορισμών (κυκλοφορία οχημάτων, κυκλοφορία πεζών), Περιοχή διακίνησης αποσκευών (κλειστοί αποθηκευτικοί χώροι, βοηθητικοί χώροι διακίνησης), Περιοχή γραφείων Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (Γραφεία διακίνησης, περιοχή ανάπαυσης οδηγών), Χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος (εκθεσιακός χώρος, περιοχή συνεδριακού κέντρου), Περιοχή Αφίξεων – Αναχωρήσεων Λεωφορείων Διεθνών Προορισμών (κυκλοφορία οχημάτων, κυκλοφορία πεζών), Περιοχή Χώρων Στάθμευσης Οχημάτων (Λεωφορεία Κ.Τ.Ε.Λ. – Στάθμευση μακράς διάρκειας και αναμονή λεωφορείων, ιδιωτικά αυτοκίνητα), Περιοχή κυκλοφορίας οχημάτων, Διάφορες Υποδομές Λεωφορείων (στεγασμένοι χώροι), Εγκαταστάσεις Η/Μ, Σταθμό μετεπιβίβασης – Σύνδεση με το σταθμό Μετρό «Ελαιώνας» (στεγασμένη κίνηση – σύνδεση με Κεντρικό Σταθμό, εμπορικές χρήσεις), Λοιπές χρήσεις (Εμπορικές – Τουριστικές), Υπαίθριους χώρους συνάθροισης κοινού.

Η μηδενική κατανάλωση ενέργειας και η ηλεκτροκίνηση

Θα αναπτυχθούν 4 κτήρια με Σύνολο Κλειστών Χώρων: 41.115 τ.μ. Το κτίριο του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα έχει χαρακτηριστεί ως ειδικό κτίριο δημόσιου ενδιαφέροντος (ΦΕΚ Β΄ 3432/2017), λόγω της ιδιαίτερης χρήσης του ως βασικός χώρος συγκοινωνιακής υποδομής. Ετσι, επιτρέπονται παρεκκλίσεις όπως:

  • Παρέκκλιση ύψους: Τμήμα του Κτιρίου Α, στην περιοχή του ορόφου του ξενοδοχείου αναπτύσσεται σε ύψος 27,80 m πέραν του μέγιστου επιτρεπόμενου ύψους (19 m).
  • Παρέκκλιση Σ.Ο. από 5,5 σε 6,4: Ο πραγματοποιούμενος όγκος του Κτιρίου Α είναι αυξημένος λόγω της ιδιαίτερης λειτουργίας του κτιρίου που απαιτεί μεγάλα ύψη.

Εντός των βασικών στόχων των επόμενων σταδίων σχεδιασμού είναι η επίτευξη χαρακτήρα «Κτιρίου σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης» (nearly Zero Energy Building – nZEB).

Στον τελικό σχεδιασμό του έργου θα πρέπει να ενσωματωθούν, κατόπιν κατάλληλης μελέτης, όλες οι υποδομές και πρόνοιες λειτουργικότητας που είναι αναγκαίες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, συμπεριλαμβανόμενων των φορτιστών λεωφορείων και ταξί σε επαρκή αριθμό και κατάλληλες θέσεις, πρόνοιες στάσης/στάθμευσης ηλεκτρικών Ι.Χ. οχημάτων με ταχυφορτιστές κ.ά. Ο τελικός σχεδιασμός των διαμορφώσεων στα κτίρια και στους εξωτερικούς χώρους του σταθμού θα πρέπει να επιδιώξει τη βέλτιστη δυνατή προσαρμογή στις αστικές κλιματικές συνθήκες, αξιοποιώντας όλες τις σύγχρονες εξελίξεις στους κλάδους των ψυχρών δομικών υλικών και της βιοκλιματικής δόμησης.

Καθίσταται υποχρεωτική η περιγραφόμενη στη ΜΠΕ επιλογή σχεδιασμού του συγκροτήματος ως κτιρίου σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας. Ο σταθμός ανεφοδιασμού των λεωφορείων με καύσιμα, θα πρέπει να ενσωματώσει πρόνοιες για ενσωμάτωση υδρογόνου, εναλλαγής μπαταριών ηλεκτροκίνησης και άλλων προηγμένων, πράσινων τεχνολογιών. Ο τελικός σχεδιασμός θα συμπεριλάβει κατάλληλες γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες, ώστε να προσδιοριστούν λεπτομερώς οι πιθανές καθιζήσεις για όλα τα κτίρια του έργου (με βάση τα πραγματικά φορτία), ενώ στη συνέχεια θα πρέπει να διαμορφωθούν μέτρα και τρόποι αντιμετώπισης γεωμηχανικών ζητημάτων, εάν τέτοια προκύψουν.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Intracom Defense: Πουλήθηκε στην Israel Aerospace Industries έναντι 60 εκατ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider