Αγορά μπύρας: Πού θα κάτσει η «μπίλια» για την κατανάλωση το 2023

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αγορά μπύρας: Πού θα κάτσει η «μπίλια» για την κατανάλωση το 2023
Πώς κινήθηκε ο κλάδος το 2022 και ποιες και οι προοπτικές τη νέα χρονιά στη σκιά της πληθωριστικής κρίσης. Τι δηλώνουν στελέχη της αγοράς.

Σημαντική ανάπτυξη παρά τις προκλήσεις «έγραψε το κοντέρ» για την αγορά της μπύρας το 2022, επιβεβαιώνοντας πως πρόκειται για έναν κλάδο που παρουσιάζει τεράστια δυναμική.

«Η αγορά της μπύρας πήγε πάρα πολύ καλά τη χρονιά που μας πέρασε, με την ανάπτυξη να υπολογίζεται κοντά σε διψήφιο ποσοστό», δήλωσε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, μιλώντας στους δημοσιογράφους, στο περιθώριο συνέντευξης Τύπου για το σήμα επισκέψιμου ζυθοποιείου.

Οι καλές επιδόσεις του κλάδου δεν ήρθαν τόσο… εύκολα όσο θα πίστευε κανείς, με την αγορά, όπως και το σύνολο του επιχειρείν, να δίνει αγώνα για να διαχειριστεί τα υπέρογκα κόστη, με αιχμή το ενεργειακό. «Δώσαμε και δίνουμε μάχη για τη συγκράτηση του κόστους. Κάποια στιγμή φτάσαμε να πληρώνουμε φυσικό αέριο δέκα φορές πάνω», τόνισε.

Ερωτηματικό το 2023

Σε ό,τι αφορά τη νέα χρονιά, ο ίδιος έκανε λόγο για ένα μεγάλο ερωτηματικό, καθώς η πορεία της κατανάλωσης αποτελεί το μεγάλο στοίχημα.

«Η ελληνική οικονομία δείχνει πως θα κινηθεί με ανάπτυξη φέτος. Το ίδιο και η ευρωπαϊκή. Η τάση είναι καλή, με τα μηνύματα που έρχονται από τον τουριστικό κλάδο να είναι θετικά», σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης, προσθέτοντας ωστόσο πως «το ερώτημα είναι ένα και αφορά στο κατά πόσο ο πληθωρισμός θα επηρεάσει τους καταναλωτές», την ώρα που η πληθωριστική κρίση ρίχνει βαριά τη σκιά της στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων, ροκανίζοντας το διαθέσιμο εισόδημά τους και περιορίζοντας αναπόφευκτα την αγοραστική τους δύναμη.

Σε πέντε πυλώνες η στρατηγική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, η στρατηγική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για το 2023 επικεντρώνεται σε πέντε πυλώνες και συγκεκριμένα στην ανάπτυξη μέσα από το υγιές «χτίσιμο» προϊόντων ενός πολύ καλού χαρτοφυλακίου, τη σωστή διαχείριση του κόστους, τη βιωσιμότητα μέσα από επενδύσεις σε πράσινα έργα, την αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει η τεχνολογία και τέλος στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού.

Όπως σημείωσε στη συνέχεια, το περιθώριο κέρδους της εταιρείας για το 2022 κινήθηκε πολύ κοντά στα επίπεδα του 2021, γεγονός το οποίο χαρακτήρισε ως μια επιτυχία «δεδομένου του κόστους», ενώ σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, το 2022 ξεπέρασαν το 12% του συνολικού όγκου και κινήθηκαν και «προς τις πέντε ηπείρους». Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο κ. Δανιηλίδης, τη δεδομένη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη μια επένδυση για την επέκταση των αποθηκών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Πάτρα, σημείο από το οποίο φεύγει μεγάλο ποσοστό των εξαγωγών της εταιρείας.

Όπως έχει άλλωστε ήδη ανακοινωθεί, η εταιρεία «τρέχει» επενδυτικό πλάνο ύψους 60 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2022-2025, με βασική στόχευση τη βελτιστοποίηση των ζυθοποιείων της, προάγοντας, μεταξύ άλλων, λύσεις μείωσης του ενεργειακού της αποτυπώματος, ενώ σημαντικό μερίδιο των επενδύσεών της κατευθύνεται στην τεχνολογία και δη στην ενίσχυση της αυτοματοποίησης κατά την παραγωγική της διαδικασία.

Στη σκιά της πληθωριστικής κρίσης, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προχώρησε σε ανατιμήσεις στα προϊόντα της για τον καταναλωτή κατά μέσο όρο 5% το 2022, ενώ το 2023 υπολογίζονται κοντά στο 9%.

«Η αγορά μας χωράει όλους. Όποιος θέλει να εισέλθει σε άλλες κατηγορίες πρέπει να είναι καλοδεχούμενος. Κάθε εταιρεία έχει τη δική της προσέγγιση», σημείωσε στη συνέχεια ο κ. Δανιηλίδης, ερωτηθείς για την έντονη κινητικότητα που καταγράφεται στον κλάδο της μπύρας, των αναψυκτικών, του καφέ και των σκληρών ποτών το τελευταίο διάστημα, καθώς οι βασικοί παίκτες επιχειρούν να ενισχύσουν τα μερίδια αγοράς τους.

«Εμείς στην Αθηναϊκή εστιάζουμε στο να χτίζουμε το χαρτοφυλάκιό μας. Ό,τι συγκινεί τον καταναλωτή, μας ενδιαφέρει. Αν κρίνουμε ότι πρέπει να μπούμε κάπου -όπως στην περίπτωση της Bacardi- θα μπούμε εξετάζοντας το αμοιβαίο όφελος», τόνισε. Υπενθυμίζεται εδώ ότι από την 1η Απριλίου 2021 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει αναλάβει επίσημος διανομέας των προϊόντων της Bacardi για την Ελλάδα. Σύμφωνα μάλιστα με τον ίδιο, τα σκληρά ποτά τη δεδομένη στιγμή κάνουν ένα πολύ δυνατό «ριμπάουντ» με την πανδημία.

Κληθείς τέλος να σχολιάσει την πρόσφατη «έφοδο» της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην Αθηναϊκή, ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε πως «ό,τι και να ψάχνει ο ρόλος μας για την αγορά θα αποδειχθεί θετικός. Εμείς θα δουλέψουμε με διαφάνεια και καλή διάθεση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού».

Μπύρα Νήσος: Ανατιμήσεις και από τους «μικρούς» του κλάδου

«Μεγάλη πρόκληση για την αγορά της μπύρας παραμένει το κόστος», παραδέχθηκε από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Κουρής, ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων που παράγει τις premium μπύρες Νήσος.

«Πρώτες ύλες και ενέργεια αποτελούν ένα τεράστιο πρόβλημα», σημείωσε, τονίζοντας πως και οι «μικροί» του κλάδου αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε ανατιμήσεις τουλάχιστον 12% για να διαχειριστούν τα υπέρογκα κόστη.

Όπως αποκάλυψε μάλιστα πριν από μερικά 24ωρα ο κ. Κουρής, μιλώντας στο insider.gr στο περιθώριο της HORECA, το 2022 έκλεισε με σημαντική αύξηση πωλήσεων για τη Μικροζυθοποιία Κυκλάδων. «Το 2022 πήγαμε πάρα πολύ καλά. Εμπορικά ήταν μια από τις καλύτερες χρονιές. Καταγράψαμε αύξηση πωλήσεων κατά 40% σε όγκο σε σχέση με το 2021»,σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος στρέφει τώρα το βλέμμα στη νέα τουριστική σεζόν που αναμένεται να ξεκινήσει προσεχώς, ελπίζοντας σε πολύ καλύτερες μέρες μετά τον εξαιρετικά δύσκολο χειμώνα που διανύει η εγχώρια επιχειρηματικότητα.

«Ο νόμος της μπύρας έγινε πέρυσι… 100 χρονών»

Λαμβάνοντας τον λόγο στην εκδήλωση για το σήμα του επισκέψιμου ζυθοποιείου και αναφερόμενος στα χρόνια προβλήματα του κλάδου, ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, Σοφοκλής Παναγιώτου, εξέφρασε την ανάγκη αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την αγορά της μπύρας.

«Ο νόμος της μπύρας έκλεισε πέρυσι τα 100 χρόνια. Αυτό είναι το νούμερο ένα χρόνιο πρόβλημα του κλάδου. Πρόκειται για τον δεύτερο παλαιότερο νόμο στην Ευρώπη. Πρέπει να αλλάξει. Πρέπει να μπορούμε να παράγουμε με σύγχρονα μέσα», τόνισε ο κ. Παναγιώτου, διατυπώνοντας την αναγκαιότητα του άμεσου εκσυγχρονισμού της νομοθεσίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Το κλειστό δείπνο της Societe Generale με Σταϊκούρα, τραπεζίτες, επιχειρηματίες - Τα μηνύματα για αναβάθμιση και επενδύσεις

ΑΔΜΗΕ: «Κλειδώνει» και ο δεύτερος διαγωνισμός για την ολοκλήρωση διασύνδεσης των Κυκλάδων

Περιφέρεια Αττικής: Αναβαθμίζεται ο οδικός άξονας «Αθηνών – Θηβών»

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider