Ελλάδα
13-04-2021 | 08:21

Αττικό Μετρό: Ποιοι «χτυπούν» το συμβόλαιο των 44 εκατ. ευρώ – Η σημασία του για τις επεκτάσεις

Αττικό Μετρό: Ποιοι «χτυπούν» το συμβόλαιο των 44 εκατ. ευρώ – Η σημασία του για τις επεκτάσεις
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Τέσσερις κοινοπραξίες και ενώσεις εταιρειών έδωσαν το παρών σε σημαντικό διαγωνισμού που προωθεί η Αττικό Μετρό. Ο λόγος για το έργο «Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου Έργων της Ατττικό Μετρό Α.Ε. στην Περιφέρεια Αττικής», ύψους σχεδόν 44 εκατ. ευρώ (35,5 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ), ο οποίος σχετίζεται επί της ουσίας με την αναζήτηση συμβούλων μηχανικών που θα υποστηρίξουν τα projects της Αττικό Μετρό εντός της Περιφέρειας, δηλαδή τις γνωστές επεκτάσεις του μέσου.

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν: Η κοινοπραξία ΣΑΛΦΩ και Συνεργάτες Μελετητική ΑΕ-EGIS Railway, το σχήμα AECOM Limited - ARTELIA SAS, η ένωση οικονομικών φορέων HILL International NV - NAMA Σύμβουλοι Μηχανικοί και Μελετητές - Concept Σύμβουλοι Μηχανικοί ΑΕ και η ένωση φορέων INDRA Sistemas S.E. - SENER Ingeniera Sistemas S.E.-ADT ΩΜΕΓΑ ΑΤΕ.

Το project θεωρείται σημαντικό γιατί «κουμπώνει» με τις νέες γραμμές που προωθεί η Αττικό Μετρό στην Αθήνα, με την αρμόδια επιτροπή του διαγωνισμού να προχωρά αρχικά σε εξέταση των νομιμοποιητικών εγγραφών, να ελέγχει αν οι ενδιαφερόμενοι πληρούν τις προϋποθέσεις κ.α., ώστε σε επόμενη φάση, να προχωρήσει στο «άνοιγμα» οικονομικών προσφορών. Η Αττικό Μετρό ευελπιστεί ότι οι διαδικασίες θα προχωρήσουν γρήγορα, αν και δεν αποκλείεται να προκύψουν ενστάσεις και προσφυγές από τους ομίλους που κατέβηκαν στον διαγωνισμό. Ωστόσο, αποτελεί κοινή παραδοχή ότι είναι κρίσιμο να μην «τραβήξει» η διαδικασία σε μάκρος καθώς σε σύντομο χρονικό διάστημα ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες της γραμμής 4 του Μετρό και σταδιακά, σε βάθος χρόνους, οι βασικές εργασίες. Ως εκ τούτου, δεν είναι προς το συμφέρον της ομαλής προώθησης των έργων Μετρό η διαιώνιση, για μια ακόμα φορά, του διαγωνισμού.
 

Πρέπει να σημειώσουμε ότι εν λόγω διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί και προς περίπου 2-3 ετών αλλά ακυρώθηκε καθώς έμπλεξε στα γρανάζι των ενστάσεων και επαναπροκηρύχθηκε από την Αττικό Μετρό η οποία προφανώς δεν ήθελε να εμπλακεί στον κυκεώνα των προσφυγών, αλλά προτίμησε να εκκινήσει τις διαδικασίες από την αρχή. Μάλιστα, τότε προσφορές είχαν καταθέσει οι κοινοπραξίες ΝΑΜΑ – ΛΔΚ, AECOM – HILL – RINA και η Salfo.

Ο σύμβουλος θα βοηθήσει στην υλοποίηση των έργων «Γραμμή 4 – τμήμα Α': Άλσος Βεΐκου – Γουδή», «Επέκταση της γραμμής 3, τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς», καθώς και των λοιπών έργων του μετρό και του τραμ στην Αττική, καθώς και στην υλοποίηση όλων των δραστηριοτήτων που απαρτίζουν το τεχνικό αντικείμενο της Αττικό Μετρό Α.Ε. και εμπεριέχονται στις αρμοδιότητές της. Μεταξύ αυτών, η συμμετοχή και υποστήριξη σε κάθε δραστηριότητα, η παροχή τεχνικών λύσεων, θέματα μελέτης, διαχείρισης και επίβλεψης των έργων κ.α. 

Η σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές, Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» ΕΣΠΑ 2014-2020, από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027 και από το ΠΔΕ.  Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 60 μήνες από την υπογραφή της.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.