Αυτά είναι τα προϊόντα τεχνολογίας που αγόρασαν οι Έλληνες

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αυτά είναι τα προϊόντα τεχνολογίας που αγόρασαν οι Έλληνες
Οι κατηγορίες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν οι μεγάλες Οικιακές συσκευές (9.7%), οι μικρές οικιακές συσκευές (3.6%) και προϊόντα πληροφορικής (1.3%).

Κατά 2,2% αυξήθηκαν οι πωλήσεις τεχνολογικών προϊόντων στην ελληνική αγορά το 3ο τρίμηνο του 2019 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα με τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται σε 549 εκατ. ευρώ. Παράλληλα σε επίπεδο 9μηνου η αξία της αγοράς ενισχύθηκε κατά 1,8% και διαμορφώθηκε σε 1,533 δισ. ευρώ όπως αναφέρεις σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK TEMAX για την ελληνική αγορά ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ειδών, από τις επτά επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες της αγοράς, οι τέσσερις είδαν την αξία των πωλήσεών τους να υποχωρεί κατά το 3ο τρίμηνο του έτους σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ οι τρεις είχαν θετικό πρόσημο. Οι κατηγορίες, που κατάφεραν να εμφανίσουν άνοδο πωλήσεων το εξεταζόμενο διάστημα ήταν οι μεγάλες οικιακές συσκευές (αύξηση κατά 9,7%), οι μικρές οικιακές συσκευές (οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 3,5%) και τα προϊόντα πληροφορικής (όπου η άνοδος ήταν κατά 1,3%).

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι τέσσερις προϊοντικές κατηγορίες, που βρέθηκαν σε πτωτική τροχιά, από πλευράς αξίας, το ίδιο διάστημα, ήταν τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά (μείωση κατά 0,9%), τα φωτογραφικά είδη (μείωση κατά 13,7%), οι τηλεπικοινωνίες (πτώση κατά 1,1%) και τα είδη Εξοπλισμού Γραφείων (μείωση κατά 8,7%).

ΠΙΝΑΚΑΣ

Αναλυτικά σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ:

Προϊόντα Πληροφορικής

Στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών, η αξία της αγοράς διαμορφώθηκε σε επίπεδο τριμήνου στα 159 εκατ. ευρώ το 3ο τρίμηνο του 2019, ενώ στο 9μηνο το αντίστοιχο μέγεθος ήταν 453 εκατ. ευρώ. Στη συγκεκριμένη κατηγορία αξιοσημείωτη ανάπτυξη παρουσίασαν τα Headsets και τα Core Wearables, λόγω του λανσαρίσματος αρκετών νέων μοντέλων. Στον αντίποδα, τα προϊόντα κινητής και σταθερής τηλεφωνίας διατήρησαν το αρνητικό τους πρόσημο.

Η αξία των προϊόντων πληροφορικής διαμορφώθηκε στα 115 εκατ. ευρώ το 3ο τρίμηνο του 2019, ενώ σε επίπεδο 9μηνου βρέθηκε στα 325 εκατ ευρώ. Οι πωλήσεις οθονών συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν σημαντική ανάπτυξη, εκμεταλλευόμενες την αύξηση του gaming. Σημαντική ανάπτυξη κατέγραψαν και οι πωλήσεις σταθερών και φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών, λόγω τόσο του gaming, όσο και της θετικής επιρροής του back to school. Αντίθετα, μεγάλη πτώση παρουσίασαν οι κατηγορίες Media Tablets, ενώ, μετά από ένα θετικό τρίμηνο, η κατηγορία των Gaming & Leisure ήταν πτωτική.

Ηλεκτρονικά αγαθά

Στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά, η αξία της αγοράς κινήθηκε στο 3ο τρίμηνο στα 75 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία των πωλήσεων σε επίπεδο 9μηνου ήταν 210 εκατ. ευρώ. Από τα επιμέρους προϊόντα της συγκεκριμένης κατηγορίας, η τηλεόραση επέστρεψε σε θετικό πρόσημο έπειτα από δύο αρνητικά τρίμηνα, ενώ η κατηγορία των Loudspeakers κατέγραψε σημαντική αύξηση, βοηθούμενη από τις έντονες προσφορές στον τομέα της τηλεόρασης. Πτώση παρατηρήθηκε επίσης και στα PMP, DVD-Players, συσκευές πλοήγησης, κάρτες μνήμης, ακουστικά, USB, Camcorders και τα Usb για το 2ο τρίμηνο του 2019. Στο μεταξύ, για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, οι κονσόλες κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο.

Ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων τέλος σημείωσε αρνητικό πρόσημο, για το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο του 2019, ενώ στα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλωσίμων το πρόσημο ήταν αρνητικό τόσο στα πολυμηχανήματα, όσο και στους εκτυπωτές.

ΠΙΝΑΚΑΣ 2

Πίνακες από GfK TEMAX

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider