Τελικό σπριντ από τον ΑΔΜΗΕ για τη διασύνδεση Κρήτης - Πελοποννήσου

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τελικό σπριντ από τον ΑΔΜΗΕ για τη διασύνδεση Κρήτης - Πελοποννήσου
Εντός του επόμενου δεκαημέρου αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η πόντιση του πρώτου καλωδίου της μικρής διασύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο.

Εντός του επόμενου δεκαημέρου αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η πόντιση του πρώτου καλωδίου της μικρής διασύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο. Το πολυαναμενόμενο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα, εκτός απροόπτου θα ηλεκτριστεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έως το τέλος του έτους, ή το αργότερο στις αρχές του 2021.

Η συγκεκριμένη διασύνδεση θα καλύψει περίπου το 34% της ζήτησης στο νησί και θα συμπληρωθεί το 2023 με τη μεγάλη διασύνδεση με την Αττική, οπότε θα μπορεί να καλύπτεται το σύνολο των αναγκών της Κρήτης σε ρεύμα από το ηπειρωτικό σύστημα. Έτσι, θα σβήσουν και τα ρυπογόνα φουγάρα των πετρελαϊκών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που λειτουργούν στην Κρήτη.

Η πόντιση των δύο υποβρύχιων καλωδίων της μικρής διασύνδεσης, προϋπολογισμού 365 εκατ. ευρώ, «τρέχει» παράλληλα από τις δύο ανάδοχες εταιρείες Fulgor-Ελληνικά Καλώδια και την Prysmian. Η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου ενσωματώνει μία σειρά από καινοτόμα χαρακτηριστικά παγκοσμίως και αποτελεί ένα πολύ απαιτητικό έργο. Κι αυτό διότι:

-αποτελεί τη μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιακή διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος ανά τον πλανήτη.

-η πόντιση των καλωδίων πραγματοποιείται σε θαλάσσιο βάθος 1.000 μέτρων, γεγονός που καθιστά το έργο τη βαθύτερη υποβρύχια καλωδιακή διασύνδεση υψηλής τάσης στον κόσμο.

-έχουν ενσωματωθεί σημαντικές καινοτομίες για τη βελτίωση του σχεδιασμού των καλωδίων (είναι ελαφρύτερα και ισχυρότερα) αλλά και της πόντισής τους (μεγαλύτερα σκάφη και βελτιωμένες τεχνικές).

-έχει μήκος 174 χλμ, εκ των οποίων τα 132 χλμ είναι υποθαλάσσια (από τον κόλπο του Κισσάμου Κρήτης έως τη Νεάπολη Πελοποννήσου).

-το δυναμικό της διασύνδεσης Κρήτης- Πελοποννήσου ανέρχεται σε 2Χ200 MVA στην τάση των 150 kV.

Το έργο, εκτός από τα δύο υποβρύχια καλώδια περιλαμβάνει και αναβαθμίσεις των υφιστάμενων καθώς επίσης την κατασκευή εναέριων γραμμών μεταφοράς αλλά και υποσταθμών στην Πελοπόννησο και στην Κρήτη.

Είναι αξιοσημείωτο ότι με τις νησιωτικές διασυνδέσεις του ΑΔΜΗΕ ανοίγει σημαντικός ηλεκτρικός χώρος για την εγκατάσταση νέων σταθμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στα νησιά. Παράλληλα, οι χρεώσεις ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας) που επιβαρύνουν όλους τους καταναλωτές προκειμένου τα μη διασυνδεδεμένα νησιά να απολαμβάνουν την ίδια τιμή ρεύματος με την ηπειρωτική χώρα θα περιοριστούν με τη διασύνδεση Κρήτης - Πελοποννήσου κατά 50 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, εξαιτίας των νέων μέτρων που ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), τελικά τα ποσά αυτά θα κατευθυνθούν σε άλλη κατεύθυνση προκειμένου να κλείσει η«τρύπα» του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ, με συνέπεια να μην ελαφρυνθούν οι λογαριασμοί των καταναλωτών. Το ίδιο και τα 200 εκατ. ευρώ που θα εξοικονομούνται με την ολοκλήρωση της μεγάλης διασύνδεσης με την Αττική από το 2024.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider