Αν κάνει κρύο θα κρυώσεις, αν έχει ζέστη θα ζεσταθείς. Τι κι αν πληρώσεις 1.500.000 ευρώ, περιμένεις δύο χρόνια και παρακαλάς την McLaren να σου δώσει ένα από τα 399 μόλις αντίτυπα που θα κατασκευαστούν; H Elva δεν κατασκευάστηκε για να θωπεύσει τους ιδιοκτήτες της αλλά για να τους προσφέρει την πιο αγνή αίσθηση αγωνιστικού μονοθέσιου, αν και με δύο θέσεις, χάρη στο πολύ χαμηλό βάρος και στους 815 ίππους του τετράλιτρου V8 κινητήρα με τα δύο turbo.

Elva

Η McLaren υποστηρίζει ότι η Elva είναι το πιο ελαφρύ αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει στη σύγχρονη ιστορία της. Δεν ανακοινώνει ακόμα το βάρος, ωστόσο αν υποθέσουμε ότι η Senna είναι χωρίς οδηγό και υγρά λίγο κάτω από τα 1.200 κιλά, τότε η Elva θα βρίσκεται κοντά στον τόνο. Καμία όμως σχέση με τα 515 του αγωνιστικού αυτοκινήτου της μάρκας, από το μακρινό 1964, του οποίου το όνομα αναβιώνει.

Elva

Φυσικά η Elva έχει πάνω από τη διπλάσια ισχύ του προγόνου της, ενεργητικές αναρτήσεις τεράστιους τροχούς και κολοσσιαία φρένα. Για να κρατηθεί το βάρος χαμηλά όλα τα μέρη του αμαξώματος, εντός και εκτός, είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα, ενώ λείπουν η οροφή, τα παράθυρα, το παρμπρίζ, ακόμα και το ηχοσύστημα. Για κλιματισμό δε, ούτε λόγος. Ωστόσο, για να μπορεί το αυτοκίνητο να πάρει έγκριση τύπου για κυκλοφορία στο δρόμο, η McLaren προσφέρει τη δυνατότητα τοποθέτησης παρμπρίζ.

Elva

Ακόμα όμως και χωρίς αυτό, η McLaren έχει δημιουργήσει ένα σύστημα ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων, το οποίο ονομάζει Αctive Air Management System (AAMS) και προστατεύει οδηγό και συνεπιβάτη από τις ακατάπαυστες ριπές αέρα στις μεγάλες ταχύτητες. Όταν η ταχύτητα αυξηθεί, ειδικοί διαχύτες διοχετεύουν τον αέρα στα πλευρικά τμήματα του αμαξώματος δημιουργώντας ένα κενό εμπρός από τον οδηγό και το συνοδηγό. Ακόμα και χωρίς κράνος, το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί, χωρίς το έξτρα παρμπρίζ, έως και την τελική του ταχύτητα υποστηρίζει η McLaren.

Elva

Οι επιδόσεις είναι προφανώς καταιγιστικές, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε λιγότερα από 3 δλ., ενώ αντίστοιχα από 0-200 χλμ./ώρα ο χρόνος που απαιτείται είναι μόλις 6,7 δλ. Λιγότερα ακόμα και από την σκληροπυρηνική Senna. Η μέγιστη ταχύτητα δεν έχει ανακοινωθεί αλλά δεν είναι το ζητούμενο σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Χαλαρά πάντως, θα ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα.

Μπορεί η McLaren να κατασκεύασε την Elva κυρίως για την πίστα, ωστόσο πολλές από τις 399 που θα διατεθούν θα περάσουν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους σε σαλόνια ή κλιματιζόμενα γκαράζ. Βλέπετε τα 1.500.000 ευρώ είναι μια σημαντική επένδυση, η οποία μπορεί να αποφέρει πολλαπλάσια χρήματα μετά από μερικά χρόνια.