Τα μεγάλα και ρυπογόνα SUV θα πρέπει να γίνουν ακριβότερα. Αυτό εισηγείται η Γερμανική Υπηρεσία Περιβάλλοντος, η οποία ψάχνει τρόπους για να προωθήσει την φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα. Η πρόεδρος της συγκεκριμένης υπηρεσίας, Μαρία Κράουτσμπεργκερ, πρότεινε τη δημιουργία ενός συστήματος μπόνους – μάλους για όλα τα καινούρια οχήματα, σύμφωνα με το οποίο θα επιβαρύνονται τα μοντέλα υψηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για πολλά χρόνια με αυξημένα τέλη κυκλοφορίας. Αντίθετα, θα πριμοδοτείται με μία μορφή επιδότησης η αγορά αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Η Κράουτσμπεργκερ προχώρησε ένα βήμα παραπέρα και ζήτησε την εξομοίωση της φορολογικής επιβάρυνσης για το πετρέλαιο κίνησης και για την αμόλυβδη βενζίνη. Εδώ και χρόνια επιδοτείται στη Γερμανία το πετρέλαιο κίνησης με 18,4 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο, όπως εξάλλου συμβαίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. «Αυτό συνέβαλε, ώστε να εφοδιάζονται ολοένα περισσότερα μεγάλα και βαριά μοντέλα αυτοκινήτων με ντιζελοκινητήρες, οπότε υπάρχει το πλεονέκτημα αποδοτικότητας του πετρελαίου μόνον στα χαρτιά. Δεν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε κατά κανέναν τρόπο το ντίζελ προστάτη του κλίματος», ανέφερε η πρόεδρος της Γερμανικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος.

Τους πρώτους έξι μήνες του έτους κατέκτησαν τα SUV ένα μερίδιο της τάξης του 31,4% στο σύνολο της γερμανικής αγοράς αυτοκινήτου και εκτιμάται, ότι θα ξεπεράσουν εφέτος για πρώτη φορά το ψυχολογικό όριο του ενός εκατομμυρίου ταξινομήσεων. Να σημειώσουμε, ότι η κατηγορία των πεντάθυρων hatchback περιορίστηκε το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε ποσοστό 28,1% και έχασε μετά από πολλά χρόνια την πρωτοκαθεδρία της στη Γερμανία. Η συγκεκριμένη τάση δεν θεωρείται ωφέλιμη για το περιβάλλον, ωστόσο συμφέρει τις εταιρείες αυτοκινήτων, επειδή τα SUV αποφέρουν μεγαλύτερη κερδοφορία σε σχέση με τα μοντέλα της μικρής και της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Για τη Γερμανία είναι εξαιρετικά κρίσιμος ο ρόλος του κλάδου των μεταφορών και των συγκοινωνιών στο κεφάλαιο της προστασίας του περιβάλλοντος, ώστε να πετύχει η χώρα τους μελλοντικούς στόχους της, όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων. Στις 20 Σεπτεμβρίου θα συγκληθεί μάλιστα η λεγόμενη ‘’Κλιματική Βουλή’’ της γερμανικής κυβέρνησης, προκειμένου να αποφασίσει για ένα συνολικό πακέτο περιβαλλοντικών μέτρων. Θεωρείται πολύ πιθανόν, ότι θα υπάρξει μία τιμολόγηση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, που θα έχει ως αποτέλεσμα να ακριβύνουν τα καύσιμα, το πετρέλαιο θέρμανσης και το φυσικό αέριο, ώστε να δοθεί ώθηση στις τεχνολογίες εξοικονόμησης διοξειδίου του άνθρακα στους κλάδους των μεταφορών και των ακινήτων. Προς συζήτηση είναι μία μεταρρύθμιση των τελών κυκλοφορίας, τα οποία θα προσανατολίζονται μελλοντικά στις εκπομπές του συγκεκριμένου αερίου.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει ωστόσο μία πρόσφατη πρόταση του γερμανού καθηγητή, Ντουντενχόφερ, που θεωρείται ο Πάπας της αυτοκίνησης στη χώρα. Ο πανεπιστημιακός δάσκαλος πρότεινε την απαγόρευση της κυκλοφορίας των μεγάλων SUV στη Γερμανία, ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερη αξιοπιστία η συζήτηση για τις κλιματικές αλλαγές. Στο στόχαστρο του Ντουντενχόφερ βρίσκονται θηριώδη SUV, όπως η BMW X7, το Audi Q8, το Range Rover Sport και η Mercedes GLS. Σύμφωνα με τον καθηγητή, τα τεράστια SUV θα μπορούσαν να προκαλέσουν μεγαλύτερη ζημιά στην αξία και στην εικόνα μίας μάρκας από τα έσοδα, που θα προέκυπταν από τις πωλήσεις τους. Ο Ντουντενχόφερ επικεντρώνεται στα πολύ μεγάλα SUV,  επειδή τα μικρότερα δεν καταναλώνουν αισθητά περισσότερη ενέργεια από αντίστοιχης κατηγορίες hatchbacks και sedan.