Χαμηλότερα από το αναμενόμενο κινήθηκαν οι πωλήσεις της Puma το β' τρίμηνο, ενώ η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών προχώρησε στην υποβάθμιση των προβλέψεών της για το σύνολο του έτους, επισημαίνοντας τον αντίκτυπο των αμερικανικών δασμών. Στον απόηχο, η μετοχή της κάνει «βουτιά» 16% στο Χρηματιστήριο της Γερμανίας.
Ειδικότερα, σε προκαταρκτική ενημέρωση μετά το κλείσιμο των αγορών την Πέμπτη, η Puma δήλωσε ότι αναμένει μείωση των πωλήσεων για φέτος κατά ένα χαμηλό διψήφιο ποσοστό. Σύμφωνα με την προηγούμενή της πρόβλεψη, έβλεπε αύξηση των πωλήσεων σε χαμηλό έως μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό.
Επιπλέον, η Puma σημείωσε ότι αναμένει να καταγράψει ζημίες στα λειτουργικά κέρδη, μία τεράστια πτωτική αναθεώρηση καθώς πριν την αξιολόγηση των δασμών εκτιμούσε ότι θα καταγράψει κέρδη στο εύρος των 445 εκατ. και 525 εκατ. ευρώ.
Οι προκαταρκτικές πωλήσεις της Puma μειώθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση το β' τρίμηνο, στα 1,94 δισ. ευρώ, κάτω από τα 2,06 δισ. ευρώ που ανέμεναν οι αναλυτές σε δημοσκόπηση της LSEG.
Η πτώση των πωλήσεων οφείλεται κυρίως στις απώλειες 9% στη Βόρεια Αμερική και στην υποχώρηση σε Ευρώπη και Ασία.
Τα τριμηνιαία προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη, εξαιρουμένων των έκτακτων εξόδων, κατέγραψαν ζημία 13,2 εκατομμυρίων ευρώ.
«Εν μέσω της συνεχιζόμενης ασταθούς γεωπολιτικής και μακροοικονομικής αστάθειας, η Puma αναμένει ότι οι προκλήσεις τόσο σε επίπεδο κλάδου όσο και εταιρείας θα συνεχίσουν να επηρεάζουν σημαντικά την απόδοση το 2025», τονίζεται στην ανακοίνωση.
Όπως προσθέτει η εταιρεία, οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την κερδοφορία της είναι η μειωμένη δυναμική του brand, οι μεταβολές στο μείγμα και την ποιότητα των καναλιών διανομής, ο αντίκτυπος των δασμών των ΗΠΑ και τα αυξημένα επίπεδα αποθεμάτων.