Celestyal: Επενδύσεις 22 εκατ. ευρώ με πράσινο πρόσημο στο Celestyal Discovery

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Celestyal: Επενδύσεις 22 εκατ. ευρώ με πράσινο πρόσημο στο Celestyal Discovery
To ανακαινισμένο Celestyal Discovery είναι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο με μείγμα ναυτιλιακού βιοκαυσίμου - Το φρένο… Τραμπ, το τέλος κρουαζιέρας και η πορεία του 2025

Πλώρη για νέες επενδύσεις βάζει η Celestyal Cruises, έχοντας ολοκληρώσει την πλήρη ανακαίνιση δύο κρουαζιερόπλοιων Celestyal Discovery και Celestyal Journey, την ενίσχυση των διεθνών ομάδων πωλήσεων αλλά και την στροφή της στην πράσινη λειτουργία με βιοκαύσιμα. Σύμφωνα με τα στελέχη της δε, στο επίκεντρο παραμένει η Ελλάδα τόσο από την άποψη της προώθησης των ελληνικών προορισμών όσο κι αυτήν της στήριξης της εγχώριας οικονομίας.

Επένδυση 22 εκατ. ευρώ στο Celestyal Discovery

«Ολοκληρώθηκε και ο δεύτερος πυλώνας ανανέωσης του στόλου μας με την πλήρη ανακαίνιση του Celestyal Discovery. Πρόκειται για επένδυση ύψους 22 εκτ. ευρώ που αποδεικνύει εμπράκτως το πόσο ψηλά έχουμε στις προτεραιότητές μας την ελληνικότητα της εταιρείας, καθώς η ανακαίνιση πραγματοποιήθηκε στα ελληνικά ναυπηγεία με Έλληνες συνεργάτες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κρις Θεοφιλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal κατά την παρουσίαση του κρουαζιερόπλοιου σε δημοσιογράφους στο λιμάνι του Λαυρίου.

Όπως διευκρινίστηκε η εκτεταμένη ανακαίνιση του Celestyal Discovery πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις, με την δεύτερη να ολοκληρώνεται τον χειμώνα σε συνεργασία με την ελληνική AMK Architecture & Design, στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπου συμμετείχαν περισσότεροι 140 εξειδικευμένοι τεχνικοί και 15 και πλέον έλληνες προμηθευτές.

Μέσω αυτής στο κρουαζιερόπλοιο προστέθηκαν 47 νέες καμπίνες - 30 Junior Dream Suites, 15 Cosmos Cabins, Grand Horizon Suites με πανοραμικά μπαλκόνια - εγκαταστάθηκαν scrubbers και υλοποιήθηκε αναβάθμιση των καταστρωμάτων.

Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο με μείγμα ναυτιλιακού βιοκαυσίμου

Παράλληλα βέβαια το Celestyal Discovery επισφράγισε και την πράσινη στροφή που κάνει η εταιρεία, καθώς είναι το πρώτο πλοίο σε ελληνικά ύδατα που ανεφοδιάστηκε με μείγμα ναυτιλιακού βιοκαυσίμου με την εταιρεία να δηλώνει ότι θα μείνει πιστή στην στρατηγική πρώιμης συμμόρφωσης με τα περιβαλλοντικά πρότυπα ETS, FuelEU & IMO και στην δέσμευσή της για την πράσινη μετάβαση της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Τσιγάρας Κωνσταντίνος, Γενικός Διευθυντής της Coral Marine πρόκειται για ένα καινοτόμο μείγμα ναυτιλιακών καυσίμων που αποτελείται από ορυκτό πετρέλαιο ναυτιλίας και παράγεται στο διυλιστήριο της Motor Oil και από βιοκαύσιμο που παράγεται επίσης στην Ελλάδα, στο εργοστάσιο της θυγατρικής εταιρείας του Ομίλου, Verd. «Το τοπικά παραγόμενο καύσιμο της Coral Marine που συνδυάζει το συμβατικό ναυτιλιακό καύσιμο με βιοκαύσιμο δεύτερης γενιάς από χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, αποτελεί απόδειξη της πρόθεσής της να καινοτομεί και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης περιβαλλοντικής νομοθεσίας και των κανονισμών του ΙΜΟ» ανέφερε χαρακτηριστικά ,σημειώνοντας ότι η εν λόγω ενέργεια αποτελεί ορόσημο για την στροφή του κλάδο προς την βιωσιμότητα.

Σύμφωνα με τον κ Θεοφιλίδη το καινοτόμο εγχείρημα, είναι πλήρως συμβατό με τα πρότυπα ISO 8217:2024, και μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 21%. Ο ανεφοδιασμός του δε, έγινε στο λιμάνι του Λαυρίου, του οποίου η εταιρεία αποτελεί στρατηγικό εταίρο στη μεταπανδημική εποχή, όπως επεσήμανε ο Γιώργος Βακόνδιος, Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου στο πλαίσιο της παρουσίασης. Σύμφωνα με τον ίδιο η επιλογή του Λαυρίου από την Celestyal αποτέλεσε βασικό μοχλό ανάπτυξης του λιμανιού, καθώς έδωσε ώθηση στην επανεκκίνηση της δραστηριότητας μετά την υγειονομική κρίση και άνοιξε τον δρόμο για την έλευση και άλλων εταιρειών. «Η παρουσία και η συνέπειά της υπήρξαν καθοριστικές για την ανάδειξη του Λαυρίου σε δεύτερο λιμένα αφετηρίας κρουαζιέρας στην Ελλάδα, μετά τον Πειραιά» ανέφερε και επεσήμανε ότι το 2025 οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων homeporting στο λιμάνι του Λαυρίου θα φτάσουν τις 150 από 100 πέρυσι «Η συνεργασία μας με την Celestyal αποτελεί ζωντανό παράδειγμα του τι μπορεί να πετύχει η συνέργεια δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, όταν υπάρχει κοινό όραμα και στρατηγική στόχευση» προσέθεσε.

Το φρένο του… Τραμπ και η πορεία του 2025

Σημειωτέον ότι το πλοίο, χωρητικότητας 1.360 επιβατών, απέπλευσε το Μάρτιο του 2025 για την έναρξη της σεζόν στη Μεσόγειο και θα κατευθυνθεί στον Αραβικό Κόλπο τον Δεκέμβριο για την παρθενική του εμφάνιση στην περιοχή.

Σύμφωνα με τα στελέχη της Celestyal, οι κρατήσεις τόσο για το συγκεκριμένο πλοίο όσο και για τα υπόλοιπα, μαρτυρούν ότι η χρονιά θα κινηθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα, ίσως και σε λίγο υψηλότερα από πέρυσι.

Παρότι η αρχική εικόνα των προκρατήσεων έδειχνε ιδιαίτερη δυναμική τόσο οι αμερικανικές εκλογές όσο και ο δασμολογικός πόλεμος που ξεκίνησε ο αμερικανός πρόεδρος τράβηξε προσωρινά φρένο στις κρατήσεις των αμερικανών, που αποτελούν και την βασικότερη αγορά της Celestyal, με αποτέλεσμα να χαθεί το αρχικό προβάδισμα των προκρατήσεων. Προβληματισμό δημιούργησε και το τέλος κρουαζιέρας και το χρονικό πλαίσιο στο οποίο εντέλει επιβλήθηκε.

«Εμείς είχαμε στείλει επιστολή για την επιβολή του τέλους ήδη από το Ιανουάριο. Παρόλα αυτά υπήρξε μια δυσαρέσκεια από πλευράς επιβατών για την πρόσθετη επιβάρυνση, καθώς το ποσό δεν είναι αμελητέο» επεσήμανεναν τα στελέχη της Celestyal. Όπως εξήγησαν στην περίπτωση μιας πολυήμερης κρουαζιέρας όπου στους προορισμούς περιλαμβάνεται η Μύκονος ή Σαντορίνη ο επιβάτης μπορεί να κληθεί να πληρώσει έως και 55 ευρώ επιπλέον, δηλαδή στην περίπτωση τετραμελούς οικογένειας το ποσό ανεβαίνει στα 200 και πλέον ευρώ. Μάλιστα ειδκά ο επιβάτης του homeporting που θα διαμείνει σε κάποιο ξενοδοχείο είναι αναγκασμένος να πληρώσει και το τέλος κρουαζιέρας και το τέλος διαμονής στο ξενοδοχείο.

Σύμφωνα με τον πλοίαρχο Γιώργο Κουμπενά και διευθυντή της Celestyal δε, υπάρχουν ακόμα αρκετές ασάφειες σχετικά με το τέλος, όπως το από ποια ηλικία εφαρμόζεται ή τι ισχύει για τους επιβάτες ενός έτους, για παράδειγμα. «Το κόνσεπτ του τέλους μας βρίσκει σύμφωνους, το ύψος του θα έπρεπε να ήταν λίγο πιο συμβατό ώστε να μην επηρεάσει την ανταγωνιστικότα του προορισμού» επεσήμανε ο κ. Θεοφιλίδης εξηγώντας ότι το τέλος σε συνδυσαμό με τις λοιπές επιβαρύνσεις (αυξήσεις σε ρυμουλκά, υπηρεσίες ISPS και περιβαλλοντικές απαιτήσεις ) επιδρά σημαντικά το κόστος και η Ελλάδα καθίσταται λιγότερο ανταγωνιστική σε σχέση για παράδειγμα με την Τουρκία και τις ΗΠΑ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάζονται αυτή τη στιγμή

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται «τσουχτερά» ραβασάκια σε ιδιοκτήτες οχημάτων - Πάνω από 300.000 οχήματα στη ψηφιακή «απόχη»

Unicredit: Τέσσερα σενάρια μιας «σιωπηλής» χρεοκοπίας των ΗΠΑ

ΠΑΟΚ στο προσκήνιο, λιμάνι στο παρασκήνιο

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider