CrediaBank είναι το όνομα της νέας τράπεζας που προκύπτει από τη συγχώνευση Attica Bank - Παγκρήτιας, όπως ανακοίνωσε η διοίκηση του ομίλου κατά την τακτική γενική συνέλευση των μετόχων.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Attica Bank (νυν CrediaBank), Ελένη Βρεττού, χαρακτήρισε ιστορική απόφαση το νέο όνομα, σημειώνοντας πως περικλείει «όσα θέλουμε να γίνουμε, με έμφαση και επίκεντρο τον άνθρωπο», κάνοντας λόγο για ένα ισχυρό τραπεζικό σχήμα που αποτελεί την 5η μεγαλύτερη τράπεζα στην Ελλάδα σε ενεργητικό. Παράλληλα, τόνισε ότι βασική προτεραιότητα της τράπεζας είναι η επιτάχυνση της λειτουργικότητας της νέας τραπεζικής δομής (ενοποίηση συστημάτων) μέχρι το φθινόπωρο και ο εξορθολογισμός του κόστους. Επιπλέον, ανέφερε πως ο στόχος για καθαρή πιστωτική επέκταση άνω του 1 δισ. ευρώ φέτος φαίνεται απόλυτα ορατός και επιτεύξιμος.
Σε ερώτηση για το πώς προήλθε το όνομα, η κα Βρεττού ανέφερε πως αποτελείται από δύο συστατικά: Credia, η αξιοπιστία και Bank η τράπεζα, σηματοδοτώντας τη στιβαρότητα και την ασφάλεια που προσφέρει η τράπεζα.
Επίσης, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων τόσο σε μέγεθος όσο και στη βάση εξυπηρέτησης πελατών, επισημαίνοντας ότι «αντιμετωπίζαμε επιφυλάξεις γύρω από το σκέλος της εξυγίανσης, εύρεσης στατηγικού επενδυτή και επιστροφής στην κερδοφορία. Πλέον, οι αμφιβολίες έχουν να κάνουν με το κατά πόσο μπορούμε να ανταγωνιστούμε αποτελεσματικά τους γίγαντες του ελληνικού τραπεζικού συστήματος. Όμως θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι καμιά από τις σημερινές μεγάλες και ισχυρές τράπεζες δεν μεγάλωσαν σε μία ημέρα. Έφτασαν στο σήμερα μετά από αλλεπάλληλες στρατηγικές κινήσεις συγχωνεύσεων ξεκινώντας και οι ίδιες από ένα μικρό μέγεθος και μια τουλάχιστον μακρά περίοδο εξυγίανσης μετά την κρίση. Και ο δικός μας στόχος είναι να μεγαλώσουμε μέσα από σίγουρα και σταθερά βήματα, χωρίς όμως να χάσουμε την ταυτότητά μας».
«Παραμένουμε σταθεροί στην επιδίωξή μας η τράπεζα να είναι ευέλικτη, σταθερή, αξιόπιστη και προσβάσιμη στον πελάτη», ανέφερε η κα Βρεττού.
Ως προς το ζήτημα του free float (9,2%) και στοχεύοντας σε υπέρβαση του 15%, η CEO ανέφερε πως θα υπάρξει συμμόρφωση μετά τη λήξη του δωδεκάμηνου lock up από την ΑΜΚ που είχε διενεργηθεί (δέσμευση να μην αλλάξει η σχέση των μετόχων) και το οποίο λήγει στις 4 Δεκέμβρη 2025. Μετά το πέρας αυτού θα υπάρξουν εξελίξεις που θα χαροποιήσουν τους μετόχους, τόνισε, κλείνοντας έμμεσα το μάτι σε placement, αν και είναι αρκετά νωρίς για τις όποιες σκέψεις διενέργειας αυτού. Το μόνο βέβαιο είναι πως θα η τράπεζα θα έχει συμμορφωθεί με το κανονιστικό πλαίσιο της αγοράς πριν το καλοκαίρι του 2026. Η διευθύνουσα σύμβουλος ξεκαθάρισε επίσης (μετά από ερώτηση μετόχου) πως δεν υπάρχει κανένα απολύτως ενδιαφέρον για την Τράπεζα Χανίων.
Επιπλέον, στάθηκε και στο κομμάτι των επιφυλάξεων και επικρίσεων που δέχθηκε η τράπεζα τα τελευταία χρόνια, αναφορικά με το στάδιο εξυγίανσης, εύρεσης στρατηγικού επενδυτή και επιστροφής στην κερδοφορία. Στόχοι που ωστόσο μετουσιώθηκαν και μετουσιώνονται από την τράπεζα με πολύ κόπο και πίστη στο όραμα που είχαν διοίκηση και μέτοχοι, σύμφωνα με την CEO.
Mια νέα Τράπεζα δίπλα στον πελάτη
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, δέκα μήνες μετά από τη νομική συγχώνευση των δύο τραπεζών, η παρουσίαση της CrediaBank σηματοδοτεί μια νέα σελίδα και την εκκίνηση της Νέας Τράπεζας, που βρίσκεται δίπλα στον πελάτη. Ευέλικτη, αξιόπιστη, δυναμική, σταθερή αλλά κυρίως προσβάσιμη και ανθρώπινη. Πρόκειται για μια ιστορική αλλαγή, όχι μόνο στην εικόνα αλλά και στη διαδρομή της Τράπεζας: Η νέα επωνυμία και το νέο σήμα της Τράπεζας είναι εμπνευσμένα από τους δεσμούς συνεργασίας της Τράπεζας με τους ανθρώπους – πελάτες, εργαζόμενους, εταίρους. Η εμπιστοσύνη, η δέσμευση, η αξιοπιστία και η ανθρωποκεντρική προσέγγιση είναι τα βασικά στοιχεία που διαμορφώνουν την ταυτότητα της CrediaBank.
Η αλλαγή της επωνυμίας είναι το πρώτο βήμα σε μια πορεία μετάβασης: Το επόμενο μεγάλο βήμα είναι η λειτουργική ενοποίηση των δύο τραπεζών, που θα ολοκληρωθεί πριν από τα τέλη του έτους, και θα προσφέρει στους πολίτες πρόσβαση σε μια βελτιωμένη και απρόσκοπτη εμπειρία εξυπηρέτησης. Παράλληλα, η εμπειρία του φυσικού καταστήματος αλλάζει ριζικά: ένα νέο concept τραπεζικής εξυπηρέτησης θα συστηθεί στο κοινό μέσα στο Φθινόπωρο, έχοντας ως επίκεντρο τις ανάγκες του πελάτη.
Στην Τακτική Γενική Συνέλευση, παρουσιάστηκε η θεαματική εξέλιξη της Τράπεζας για το 2024 και το πρώτο τρίμηνο 2025, με αιχμή την επαναλαμβανόμενη αυξανόμενη κερδοφορία και την ενισχυμένη κεφαλαιακή της βάση. Πιο συγκεκριμένα, το 2024 ήταν χρονιά ισχυρών επιδόσεων, με την Τράπεζα να καταγράφει καταθέσεις 6,1 δισ. ευρώ, καθαρή πιστωτική επέκταση 952 εκατ. ευρώ και επαναλαμβανόμενα λειτουργικά έσοδα αυξημένα κατά 96%. Η δυναμική πορεία συνεχίζεται και το 2025, με αύξηση κατά 132% στα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη το πρώτο τρίμηνο, και ενδείξεις υψηλής ρευστότητας και υγιούς ανάπτυξης, που επισφραγίζουν τη στρατηγική της τράπεζας για ενίσχυση της ποιότητας της σχέσης με τον πελάτη και προστιθέμενη αξία στην πραγματική οικονομία. Σημαντικό ορόσημο αποτέλεσε και η πρώτη ταυτόχρονη διεθνής έκδοση ομολόγων ΑΤ1 και Tier 2, τον Ιούνιο, που συγκέντρωσε πάνω από 1,2 δισ. ευρώ σε προσφορές κορυφαίων ξένων επενδυτών. Παράλληλα, αυτό το διάστημα, η Τράπεζα ενίσχυσε τις πολιτικές διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, τις διαδικασίες εταιρικής διακυβέρνησης, τις προτάσεις προϊόντων για όλους, τις υπηρεσίες της - ψηφιακές και μη - , τις δράσεις κοινωνικής προσφοράς και τη δέσμευσή της στη βιώσιμη ανάπτυξη.
Έχοντας αποδείξει ήδη την αξιοπιστία και τη δυναμική της, η Τράπεζα προχωράει με προσήλωση και αφοσίωση στους επόμενους υψηλούς στόχους της για το 2025, με γνώμονα την υγιή ανάπτυξη και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πελάτη από το ψηφιακό περιβάλλον έως το κατάστημα:
- Η ολοκλήρωση της λειτουργικής συγχώνευσης, με την ενοποίηση όλων των πληροφοριακών συστημάτων της Τράπεζας
- Η ολοκλήρωση των βασικών ενεργειών αναδιάρθρωσης με μείωση του λειτουργικού κόστους
- Η αναβάθμιση και σταδιακή ανακαίνιση των φυσικών καταστημάτων
- Η ενίσχυση του ψηφιακού αποτυπώματος, προσφέροντας νέες λειτουργικότητες
- Η χρήση αυτοματοποιήσεων και τεχνολογίας, με στόχο τη βελτίωση του χρόνου απόκρισης
- Η δημιουργία νέων καινοτόμων ανταγωνιστικών προϊόντων σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών, αποδεικνύοντας την έμπρακτη στήριξη στην πραγματική οικονομία και τις ανάγκες ιδιωτών και επιχειρήσεων.
Η νέα ταυτότητα αποτελεί ένα ακόμη ορόσημο στην υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου της Τράπεζας μετά τη νομική συγχώνευση και την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Με μια δυνατή θέση στην αγορά, η CrediaBank προχωράει μπροστά, με βήματα που θα τη φέρουν πιο κοντά στον στόχο: μια Νέα Τράπεζα δίπλα στον πελάτη.
Με αφορμή την παρουσίαση της νέας ταυτότητας και στα πλαίσια της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων, η διευθύνουσα σύμβουλος της τράπεζας, κυρία Ελένη Βρεττού, σημείωσε: «Το 2024 αποτέλεσε ένα έτος σταθμό στην ιστορία μετασχηματισμού της Τράπεζας μέσω της ολοκλήρωσης της συγχώνευσης, εξυγίανσης και ανακεφαλαιοποίησης της Τράπεζας. Η ανακοίνωση της νέας μας επωνυμίας σήμερα αποτελεί ένα κομβικό σημείο στα πλαίσια της ολικής μεταμόρφωσης, επανεκκίνησης και επανατοποθέτησης της Τράπεζας ως μια νέα εναλλακτική τραπεζική πρόταση. Η νέα επωνυμία σηματοδοτεί την πρόθεσή μας να συστηθούμε ξανά στην αγορά ως ένας νέος και πρωτοπόρος τραπεζικός οργανισμός, με ξεκάθαρο προσανατολισμό, σύγχρονα εργαλεία και πάνω από όλα, με επίκεντρο τον άνθρωπο.
Τα πρώτα αποτελέσματα του 2025 ήδη επιβεβαιώνουν την ανταπόκριση της αγοράς στη στρατηγική μας και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε συστήματα, καταστήματα, ανθρώπους και υποδομές για να προσφέρουμε ουσιαστικές λύσεις στους πελάτες μας με αμεσότητα και ευελιξία. Η CrediaBank είναι το τραπεζικό χέρι που στηρίζει τη σύγχρονη οικονομία με ανθρώπινο πρόσωπο. Αυτή είναι η δική μας αποστολή και την υλοποιούμε με σταθερά βήματα καθημερινά, χτίζοντας την τράπεζα που βρίσκεται διαρκώς δίπλα σε όλους όσοι δημιουργούν, αναπτύσσονται και επενδύουν στο μέλλον. Μια τράπεζα που τολμάει, ακούει και προχωράει μαζί με τους ανθρώπους, τις επιχειρήσεις και την κοινωνία στο μέλλον».