Νέες ισορροπίες στον εγχώριο χάρτη του λιανεμπορίου και δη στον κλάδο των ειδών πολυτελείας, όπου απευθύνεται κυρίως στα πιο… παχυλά πορτοφόλια των καταναλωτών, δημιουργεί η «άφιξη» ολοένα και περισσότερων διεθνών brands από τον κόσμο της luxury μόδας στη χώρα μας, προσβλέποντας μάλιστα στην ώθηση που δίνει το ισχυρό τουριστικό ρεύμα.
Σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά όπως είναι τα είδη πολυτελείας, η μάχη για τα μερίδια αγοράς ολοένα και φουντώνει, ενώ όπως επιβεβαιώνουν παράγοντες του χώρου, η luxury μόδα παρουσιάζει εξαιρετικά μεγάλη δυναμική.
Κατά τις πληροφορίες, η παγκόσμια αγορά των ειδών πολυτελείας υπολογίζεται να φτάσει τα 370 δισ. ευρώ εντός της τρέχουσας χρονιάς, όταν το 2006 δεν ξεπερνούσε τα 26 δισ. ευρώ.
Το απόλυτο brand πολυτελείας εκ Τουρκίας ορμώμενο
Όπως ανακοινώθηκε τον περασμένο Μάρτιο, η τουρκική αλυσίδα Vakko, με ιστορία που ξεπερνά τα 91 χρόνια, άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Αθήνα και δη στην καρδιά του Κολωνακίου, σηματοδοτώντας την άφιξή της στην Ελλάδα.
Με ιστορία που κρατά από το 1934, πρόκειται για μια κορυφαία μάρκα πολυτελείας, γνωστή για μια ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών.
Στεγασμένο στο ιστορικό κτήριο του Κολωνακίου όπου έζησε η αείμνηστη ηθοποιός Μαρίκα Κοτοπούλη τα τελευταία χρόνια της ζωή της, στην οδό Ηρακλείτου 9, το κατάστημα Vakko Athens εκτείνεται σε πέντε επίπεδα, φιλοξενώντας τις γυναικείες και ανδρικές συλλογές prêt-à-porter, παπούτσια, τσάντες, φουλάρια και καλλυντικά. Το ισόγειο προσφέρει μια κομψή αλληλουχία χώρων, παρουσιάζοντας τη συλλογή από eau de parfums και κολόνιες, τη σειρά ειδών σπιτιού -από σερβίτσια μέχρι λευκά είδη- καθώς και τη χειροποίητη σειρά Vakko Chocolate. Οι δύο πρώτοι όροφοι είναι αφιερωμένοι στη γυναικεία μόδα και τα αξεσουάρ, ενώ ο τρίτος και ο τέταρτος όροφος φιλοξενούν τις συλλογές ένδυσης, αξεσουάρ και υποδημάτων για άνδρες.
Η Vakko ιδρύθηκε το 1934 στην Κωνσταντινούπολη από τον Vitali Hakko, έναν αληθινό οραματιστή με τολμηρό, ελεύθερο πνεύμα και σκέψη μπροστά από την εποχή του. Σήμερα, η εταιρεία αναγνωρίζεται ως κορυφαίος πολυτελής οίκος μόδας και lifestyle, συνεχίζοντας να ενστερνίζεται το όραμα του ιδρυτή υπό τη διεύθυνση του γιου του, Cem Hakko. Από τότε που ανέλαβε ο Cem Hakko έχει επεκτείνει τη μάρκα σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της φιλοξενίας.
H επιτομή της πολυτέλειας από τον όμιλο Φάις
Σε δυο στρατηγικές κινήσεις στον χώρο των luxury brands προχώρησε πρόσφατα και ο όμιλος Φάις, ένας από τους κορυφαίους ομίλους λιανικής και χονδρικής στην Ελλάδα με ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει περισσότερα από 100 διεθνή brands.
Ήδη, μέσω της εταιρείας του, Καλογήρου ΑΕ, ο όμιλος ανακοίνωσε πρόσφατα μια νέα στρατηγική συνεργασία με τον εμβληματικό γαλλικό οίκο μόδας Chloé, σηματοδοτώντας το άνοιγμα της πρώτης monobrand boutique Chloé στην Ελλάδα. Το κατάστημα αναμένεται να ανοίξει στο εμβληματικό City Link στο κέντρο της πόλης, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025, αποτελώντας μία σημαντική άφιξη στον κόσμο της πολυτελούς μόδας. Η νέα boutique θα αποτελέσει έναν χώρο αφιερωμένο στην υψηλή αισθητική, φιλοξενώντας τις συλλογές ready-to-wear, υποδημάτων και αξεσουάρ του οίκου, υπό τη δημιουργική διεύθυνση της Chemena Kamali. Με την ένταξη της Chloé στο ήδη ισχυρό portfolio του, ο Όμιλος Φάις ενισχύει περαιτέρω τη θέση του στο premium fashion segment της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
O οίκος Chloé, που ιδρύθηκε το 1952 από τη Gaby Aghion, είναι ένας κορυφαίος γαλλικός οίκος μόδας, γνωστός για τη free-spirited θηλυκότητα και την ανεπιτήδευτη κομψότητά του. Η φιλοσοφία του, εμπνευσμένη από το πρωτοποριακό όραμα της ιδρύτριας του, συνεχίζει να αντανακλάται στη σύγχρονη, γεμάτη αυτοπεποίθηση ταυτότητα της γυναίκας της Chloé.
Παράλληλα, ο όμιλος Φάις προχώρησε στη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας και με τον διεθνώς αναγνωρισμένο οίκο Jimmy Choo. Βάσει της συμφωνίας, το πρώτο φυσικό κατάστημα του Jimmy Choo στην ελληνική αγορά θα ανοίξει επίσης στο City Link στην Αθήνα, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Η εν λόγω επένδυση ευθυγραμμίζεται με την στρατηγική του ομίλου Φάις για τη διαρκή ενίσχυση του χαρτοφυλακίου εμπορικών σημάτων στον κλάδο της πολυτελούς λιανικής και την επέκταση των δραστηριοτήτων με υψηλή προστιθέμενη αξία καθώς και με το μακροπρόθεσμο πλάνο του ομίλου για την περαιτέρω ανάπτυξη του retail δικτύου του μέσω συνεργασιών με κορυφαία διεθνή brands. Παράλληλα, εδραιώνει ακόμα περισσότερο τη θέση του ομίλου Φάις στην εγχώρια και διεθνή αγορά πολυτελών ειδών, αναδεικνύοντας τον ως έναν από τους κορυφαίους retailers στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στον τομέα του premium fashion retail. Ο οίκος Jimmy Choo, μέλος του ομίλου Capri Holdings Limited, διαθέτει ένα παγκόσμιο δίκτυο άνω των 200 σημείων πώλησης και ισχυρή παρουσία σε στρατηγικές αγορές πολυτελείας διεθνώς.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι η Καλογήρου Α.Ε. αποτελεί θυγατρική εταιρεία του ομίλου Φάις και έναν από τους πλέον δυναμικούς retail operators στον χώρο της πολυτελούς μόδας στην Ελλάδα. Με ιστορία που εκτείνεται για περισσότερες από 13 δεκαετίες, η Καλογήρου Α.Ε. έχει εξελιχθεί σε μία ισχυρή εταιρική οντότητα με πολυεπίπεδη δραστηριότητα στον κλάδο του luxury retail και του fashion wholesale. Στο επιχειρηματικό της portfolio περιλαμβάνονται τα καταστήματα Kalogirou, καθώς και ένα σημαντικό δίκτυο μονοθεματικών boutiques διεθνών οίκων, όπως Ferragamo, Tod’s και Hogan. Παράλληλα, η εταιρεία αναπτύσσει δίκτυο χονδρικής για επιλεγμένα luxury fashion brands, ενισχύοντας την παρουσία της σε πολλαπλά κανάλια διανομής.