Αύξηση εσόδων παρά τη στάσιμη πορεία της αγοράς ειδικά σε συγκεκριμένες κατηγορίες παρουσίασε η LG το 2024, με αρωγό και τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Για το τρέχον έτος η θυγατρική του νοτιοκορεάτικου κολοσσού στην Ελλάδα, LG Electronics Hellas, προσβλέπει και πάλι στα έργα του ΤΑ ενώ συνεχίζει να επενδύει στην premium κατηγορία συσκευών, η οποία παρουσιάζει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στην περίπτωση της χώρας μας.
Όπως αναφέρθηκε χθες σε παρουσίαση της εταιρείας για τις νέες τηλεοράσεις και συστήματα ήχου, τα συνολικά έσοδα της εν Ελλάδι θυγατρικής της LG έφθασαν πέρυσι τα 178 εκατ. δολ. αυξημένα κατά 2% έναντι του 2023. Σημαντική συνεισφορά στις προαναφερθείσες επιδόσεις είχαν τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, όπως οι διαδραστικοί πίνακες για τα σχολεία ή οι έξυπνες οθόνες στις εφορίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως ανέφεραν τα στελέχη της LG, μόνο η δράση του υπουργείου Παιδείας για τη εγκατάσταση 30.000 οθονών σε σχολικές αίθουσες απέφερε 24 εκατ. ευρώ - τρεις φορές τον τζίρο της στην κατηγορία των οθονών. Αντιστοίχως μεγάλη ήταν και η συνεισφορά του έργου για την προμήθεια 11.000 «έξυπνων» οθονών σε εφορίες σε ολόκληρη την επικράτεια.
Χάρη στα προγράμματα αυτά η εταιρεία κατάφερε να αντισταθμίσει τις απώλειες που κατέγραψε γενικά η αγορά σε άλλες κατηγορίες όπως τα ψυγεία, αφότου τελείωσαν οι μεγάλες επιδοτήσεις του 2023. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ειδικά η κατηγορία των ψυγείων, ήταν η μοναδική στην LG με αρνητικό πρόσημο, έκλεισε με απώλειες της τάξης του 37% εξαιτίας της δράσης που είχε προηγηθεί.
Οι προοπτικές για το 2025
Για το τρέχον έτος ο managing Director της εταιρείας, Άρης Κουτελός, παραμένει αισιόδοξος, παρότι οι εκτιμήσεις αποτυπώνουν στάσιμη την αγορά, τονίζοντας ότι η LG θα συνεχίσει να διεκδικεί έργα για το Δημόσιο ενώ θα προωθήσει και την κατηγορία των premium συσκευών αφήνοντας πίσω τα entry-level, ακόμη και αν αυτό μεταφραστεί σε μείωση μεριδίου στην αγορά. Οδηγός σε αυτό θα είναι και οι OLED τηλεοράσεις με προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, κατηγορία που παρουσιάζει ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης και στην οποία έχει τοποθετηθεί έγκαιρα η LG.
Άλλωστε σύμφωνα με τα στοιχεία της LG, το 33% των καταναλωτών ήδη από το 2022 δήλωνε ότι η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει την αγοραστική του συμπεριφορά. Πλέον ο στόχος είναι οι τηλεοράσεις να γίνονται όχι απλά έξυπνες αλλά να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες προβολής, περιεχομένου και ελέγχου. Όσο για την LG, παρότι σήμερα οι OLED τηλεοράσεις αποτελούν το 17% της αγοράς, το μερίδιό της LG είναι ήδη υπερδιπλάσιο. Σήμερα η LG διατηρεί μερίδιο 53% στις OLED τηλεοράσεις από άποψη τεμαχίων ενώ το μερίδιό της φτάνει στο 50% από άποψη αξίας. Η συγκεκριμένη κατηγορία μάλιστα παρουσιάζει υψηλές προοπτικές ανάπτυξης καθώς δεν έχει συγκεντρώσει ακόμα την αναμενόμενη ζήτηση. Το 2024 πωλήθηκαν στην Ελλάδα 625.000 συσκευές, συνολικής αξίας 260 εκατ.δολ. αυξημένες κατά 5% σε αξία.
Παρότι το τρέχον έτος δεν έχει ξεκινήσει δυναμικά – με τις λευκές αλλά και τις μαύρες συσκευές να παρουσιάζουν κάμψη, καθώς ο ισχυρός Δεκέμβριος του 2023 «τράβηξε» ζήτηση από το 2025, η εικόνα αναμένεται να ανατραπεί και η αγορά να σταθεροποιηθεί τους επόμενους μήνες.
Μοχλός ανάπτυξης για την συνέχεια θα αποτελέσει και η αγορά του ξενοδοχειακού εξοπλισμού, στην οποία το μερίδιο της LG ανέρχεται στο 50% καθώς και ο κλιματισμός και οι αντλίες θερμότητας. Ειδικά στην τελευταία περίπτωση η εταιρεία διαβλέπει ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης χάρη στην πράσινη μετάβαση η οποία μπορεί να εκκινήσει και νέες κρατικές επιδοτήσεις που θα ενισχύσουν την ζήτηση.