Τι μπορεί να ωθήσει στα ύψη το διασυνοριακό εμπόριο

Δήμητρα Μάρκου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι μπορεί να ωθήσει στα ύψη το διασυνοριακό εμπόριο

H ευκολία του καταναλωτή που περιλαμβάνει δωρεάν μεταφορικά, ασφαλή τρόπο πληρωμής, αλλά και προσφορά προϊόντων που οι καταναλωτές δεν μπορούν εύκολα να βρουν σε τοπικές αγορές αποτελούν κλειδί για να μπορέσουν οι Έλληνες επιχειρηματίες να αυξήσουν το διασυνοριακό τους εμπόριο την τρέχουσα χρονιά.

Αυτό προκύπτει από έρευνα της PayPal και της Ipsos που έγινε σ’ ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 800-2.000 (28.012 συνολικά) ενηλίκων (ηλικίας 18 ετών και άνω), οι οποίοι κάνουν χρήση συσκευών συνδεδεμένων στο διαδίκτυο σε 32 χώρες στον κόσμο συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας (Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Σουηδία, Βέλγιο, Πορτογαλία, Ρωσία, Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχία, Ελλάδα, Ισραήλ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Αίγυπτος, Νότια Αφρική, Νιγηρία, Βραζιλία, Μεξικό, Αργεντινή, Περού, Χιλή, ΗΠΑ, Καναδάς, Ινδία, Κίνα, Ιαπωνία, Ταϊλάνδη & Σιγκαπούρη).

Η έρευνα που έγινε στο διάστημα μεταξύ 30 Αυγούστου και 5 Οκτωβρίου 2016 δείχνει ότι οι Έλληνες έμποροι που ενδιαφέρονται να προσελκύσουν πελάτες εκτός συνόρων προσφέρουν δωρεάν μεταφορικά (46%), ασφαλή τρόπο πληρωμής (44%) και πώληση αγαθών που ενδέχεται να είναι δυσεύρετα σε τοπικό επίπεδο (40%).

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας οι βασικές αγορές για τους Έλληνες εμπόρους που πραγματοποιούν πωλήσεις στο εξωτερικό είναι οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία. Ενώ μια από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες για αύξηση του μεριδίου των διασυνοριακών πωλήσεων είναι οι πωλήσεις στη διάρκεια των γιορτών των Χριστουγέννων (αύξηση κατά 42%), οι εποχιακές εκπτώσεις (αύξηση κατά 40%) και το Πάσχα (14%).

Στις μέρες μας ολοένα και περισσότεροι Έλληνες έμποροι, πραγματοποιούν πωλήσεις στο εξωτερικό και επεκτείνουν τις επιχειρήσεις τους σε διεθνές επίπεδο. Με τον τρόπο αυτόν, το διασυνοριακό εμπόριο συνεχώς αυξάνεται. Μάλιστα οι διασυνοριακοί καταναλωτές (e-consumers) από όλο τον κόσμο ενδιαφέρονται ακόμα για την εύρεση ελκυστικών προσφορών κάτι το οποίο προσανατολίζει τις επιχειρήσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι ενδεικτικό ότι το 76% των ερωτηθέντων διασυνοριακών e-shoppers κατέταξε τις καλύτερες τιμές ως ένα λόγο για την πραγματοποίηση αγορών σε ιστοσελίδες ενώ και η πρόσβαση σε είδη μη διαθέσιμα στην χώρα τους ταξινομήθηκε επίσης ψηλά (65%) ως ένα κίνητρο για αγορές παγκοσμίως.

Ωστόσο τα μεταφορικά αποτελούν ένα από τα βασικότερα ζητήματα που προβληματίζουν για πολλούς διαδικτυακούς καταναλωτές. Στο ερώτημα ποια είναι τα εμπόδια που αφορούν στις αγορές από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα, οι online shoppers επιλέγουν τα μεταφορικά έξοδα αποστολής (το 35% των διαδικτυακών αγοραστών που ερωτήθηκαν διεθνώς), ανησυχούν για την πιθανότητα μη παράδοσης του προϊόντος (33%), την τυχόν καθυστέρηση στο χρόνο παράδοσης (29%) και τους προβληματίζει επίσης το ενδεχόμενο το προϊόν να μην αντιστοιχεί στην δοθείσα περιγραφή (29%).

Από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες για τις διασυνοριακές αγορές διεθνώς είναι τα είδη ένδυσης, υπόδησης και τα αξεσουάρ (το 46% των ερωτηθέντων έχει πραγματοποιήσει μια αγορά από το εξωτερικό σε αυτή την κατηγορία κατά τους τελευταίους 12 μήνες), τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (29%), οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (25%), η ψηφιακή ψυχαγωγία και τα εκπαιδευτικά αγαθά (24%), καθώς και τα παιχνίδια και χόμπι (23%).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider