Αρχές Απριλίου οι αποφάσεις για απορρόφηση της Eagle Bulk από τη Star Bulk του Π. Παππά

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αρχές Απριλίου οι αποφάσεις για απορρόφηση της Eagle Bulk από τη Star Bulk του Π. Παππά
H συγχώνευση των δύο εταιρειών θα δημιουργήσει την μεγαλύτερη εισηγμένη στη Νέα Υόρκη εταιρεία πλοίων bulk carriers με 169 πλοία και κεφαλαιοποίηση 2,1 δισ.

Στις 5 Απριλίου θα κληθούν να αποφασίσουν οι μέτοχοι της αμερικανικής Eagle Bulk Shipping για το αν θα αποδεχθούν την πρόταση εξαγοράς της Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά. Μια κίνηση που θα οδηγήσει στη δημιουργία της μεγαλύτερης εισηγμένης στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακής εταιρείας πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (bulkers).

H Star Bulk είχε ανακοινώσει την περασμένο Δεκέμβριο την πρόταση συγχώνευσης μέσω εξαγοράς προς την Eagle Bulk σε μια συμφωνία ύψους 500 εκατ. δολαρίων που θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ομίλου που θα ελέγχει 169 bulkers με κεφαλαιοποίηση περίπου 2,1 δισ. δολαρίων.

«Το διοικητικό συμβούλιο της Eagle Bulk αποφάσισε ομόφωνα και δηλώνει ότι η συμφωνία συγχώνευσης και η ολοκλήρωση των συναλλαγών που προβλέπονται από αυτήν, συμπεριλαμβανομένης της συγχώνευσης, είναι σκόπιμες και δίκαιες προς το καλύτερο συμφέρον των μετόχων και της ίδιας της εταιρείας», ανέφερε ο πρόεδρος της Eagle Bulk, Paul Leand Jr σε επιστολή προς τους μετόχους.

Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας η οποία εγκρίθηκε ομόφωνα από τα διοικητικά συμβούλια και των δύο εταιρειών τον περασμένο Δεκέμβριο, οι μέτοχοι της Eagle θα λάβουν 2,6211 μετοχές της Star Bulk για κάθε μετοχή της Eagle που κατέχουν. Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, οι μέτοχοι της StarBulk και της Eagle θα κατέχουν περίπου το 71% και το 29% αντίστοιχα της νέας εταιρείας. Τη διοίκηση του ενοποιημένου ομίλου θα διατηρήσει ο Σταύρος Παππάς, η έδρα της εταιρίας θα παραμείνει η Αθήνα με γραφεία σε πέντε ακόμη πόλεις.

Σύμφωνα με την αρχική ανακοίνωση των δύο εταιρειών με την συγχώνευση θα δημιουργηθεί ένας όμιλος που θα είναι η μεγαλύτερη εισηγμένη στις ΗΠΑ ναυτιλιακή εταιρεία χύδην ξηρού φορτίου με συνδυασμένο στόλο 169 ιδιόκτητων πλοίων, το 97% των οποίων είναι εξοπλισμένα με συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers), που κυμαίνονται από πλοία Newcastlemax/Capesize έως Supramax/Ultramax και με παγκόσμια παρουσία στην αγορά.

Η συνδυασμένη εταιρεία αναμένεται να έχει συνδυασμένη ρευστότητα σχεδόν 420 εκατ. δολάρια, με βάση τα οικονομικά στοιχεία στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, και καθαρή μόχλευση περίπου 37%, ενώ η συναλλαγή αναμένεται να δημιουργήσει συνέργειες κόστους και εσόδων ύψους τουλάχιστον 50 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως εντός 12-18 μηνών από την ολοκλήρωση της συναλλαγής μέσω της ενσωμάτωσης των εμπορικών δραστηριοτήτων και των οικονομιών κλίμακας, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των γενικών και διοικητικών εξόδων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Μπαράζ συμφωνιών τις πρώτες εβδομάδες της χρονιάς από τους Έλληνες εφοπλιστές – Οι κινήσεις Μαρινάκη, Αλαφούζου, Τραυλού και Τσάκου

Η Minoan πάει Ηράκλειο με… στάση στη Μήλο – Σε εφαρμογή νέες τιμές στις γραμμές της Κρήτης

Στον «αέρα» οι άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές – Προς ανασχεδιασμό ο διαγωνισμός των 150 εκατ. ευρώ

gazzetta
gazzetta readerinsiderinsider