Autohellas: Πού θα κατευθυνθούν τα κεφάλαια του ομολόγου – Οι προοπτικές της αγοράς  

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Autohellas: Πού θα κατευθυνθούν τα κεφάλαια του ομολόγου – Οι προοπτικές της αγοράς  
Ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα η δημόσια προσφορά για το πρώτο εταιρικό ομόλογο, διαπραγματεύσιμο στο ΧΑ, του 2024.

Στην αποπληρωμή παλαιότερου δανεισμού αλλά και στην χρηματοδότηση του επενδυτικού της πλάνου που σε ορίζοντα πενταετίας θα φτάσει τα 300 εκατ. ευρώ πρόκειται να κατευθυνθούν τα κεφάλαια που θα αντλήσει η Autohellas από την έκδοση retail ομολόγου ύψους έως 200 εκατ. ευρώ την ερχόμενη εβδομάδα.

Η εισηγμένη εταιρεία δρομολογεί σημαντικές επενδύσεις για την αγορά αυτοκινήτων μηδενικών και χαμηλών ρύπων αλλά και τη δημιουργία υποδομών υποστήριξης και φόρτισης υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων στο δίκτυό της.

Πού θα πάνε τα κεφάλαια

Στην περίπτωση πλήρους κάλυψης της έκδοσης τα καθαρά κεφάλαια που θα κατευθυνθούν στην εταιρεία θα φθάσουν τα περίπου 195,4 εκατ. ευρώ, μετά από την αφαίρεση δαπανών της έκδοσης ύψους περίπου 4,6 εκατ. ευρώ.

Το ποσό αυτό, σύμφωνα με το ενημερωτικό, θα χρησιμοποιηθεί έως εξής:

• Μέσα σε έξι μήνες θα διατεθούν 100 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή υφιστάμενου τραπεζικού δανεισμού και συγκεκριμένα: Ποσό 65 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή ομολογιακού δανείου προς την Alpha Bank, επιπλέον 15 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή οφειλής σε ομολογιακό δάνειο προς την Eurobank και ακόμη 20 εκατ. ευρώ για δάνειο από την Τράπεζα Πειραιώς.

• Μέσα σε ένα χρόνο ποσό 56 εκατ. ευρώ θα διατεθεί για την ανανέωση ή αναβάθμιση του στόλου αυτοκινήτων του ομίλου

• Τα υπόλοιπα 39,4 εκατ. ευρώ θα αξιοποιηθούν ως κεφάλαιο κίνησης εντός ενός έτους από την ημερομηνία έκδοσης.

Σε περίπτωση μερικής κάλυψης του Ομολογιακού Δανείου, τα συνολικά καθαρά αντληθέντα κεφάλαια θα διατεθούν αναλογικά (pro rata) για τους παραπάνω σκοπούς.

Η συμμετοχή ιδιωτών

Σύμφωνα με το ενημερωτικό ποσοστό τουλάχιστον 30% των ομολογιών της δημόσιας προσφοράς, συνολικού ύψους 60 εκατ. ευρώ σε περίπτωση πλήρους κάλυψης θα διατεθούν σε ιδιώτες επενδυτές και το υπόλοιπο 70% θα κατανεμηθεί μεταξύ των ειδικών και των ιδιωτών επενδυτών.

Το χρονοδιάγραμμα της έκδοσης

Την Τρίτη 16 Ιανουαρίου θα ανακοινωθεί το εύρος απόδοσης, ενώ η δημόσια προσφορά θα ξεκινήσει την Τετάρτη 17 Ιανουαρίου στις 10 το πρωί και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου στις 4 το απόγευμα. Την ίδια ημέρα θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα της έκδοσης, ενώ ως ημερομηνία έναρξης της διαπραγμάτευσης των ομολογιών στο Χρηματιστήριο Αθηνών έχει οριστεί η Τετάρτη 24 Ιανουαρίου.

Οι προοπτικές της αγοράς

Στο ενημερωτικό δελτίο καταγράφονται και οι εκτιμήσεις της διοίκησης της εισηγμένης για τις τάσεις στις αγορές που δραστηριοποιείται. Ειδικότερα για τις μισθώσεις και πωλήσεις πρώην μισθωμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα αναφέρεται πως «το Β’ εξάμηνο παρουσιάζει παραδοσιακά μεγαλύτερη δυναμική, καθώς επηρεάζεται από τους σημαντικούς τουριστικούς μήνες του Γ’ τριμήνου. Η αύξηση των αφίξεων συνεχίστηκε και κατά την αντίστοιχη φετινή περίοδο, αλλά με μικρότερο ρυθμό καθώς ήδη από το B’ εξάμηνο του 2022 ο τουρισμός είχε ανακάμψει και κινηθεί ακόμα και σε υψηλότερα επίπεδα από την περίοδο πριν την πανδημία Covid-19.

Οι προοπτικές για το 2024 αναφορικά με τα μεγέθη σε επίπεδο ενοικιάσεων αυτοκινήτων καθώς και συνολικών εσόδων παραμένουν θετικές ωστόσο σε συντηρητικά επίπεδα, καθώς οι τιμές ενοικίασης θα υποστούν πίεση λόγω αφενός της ενδυνάμωσης του ανταγωνισμού και αφετέρου της αύξησης της διαθεσιμότητας αυτοκινήτων η οποία θα επηρεάσει και τις τιμές πώλησης των πρώην μισθωμένων αυτοκινήτων».

Για την εμπορία αυτοκινήτων αναφέρεται πως «κατά το Β’ εξάμηνο του 2023 βελτιώθηκε περαιτέρω η παραγωγική αλυσίδα, συμβάλλοντας (α) στην βελτίωση του μεριδίου αγοράς και (β) στην διατήρηση της κερδοφορίας, τόσο της δραστηριότητας της εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων-ανταλλακτικών όσο και της δραστηριότητας της λιανικής πώλησης αυτοκινήτων και παροχής υπηρεσιών μετά τη πώληση. Οι προοπτικές για το 2024 είναι η πλήρης εξομάλυνση της παραγωγικής και εφοδιαστικής αλυσίδας που θα οδηγήσει σε επάρκεια αυτοκινήτων και ενδυνάμωση του ανταγωνισμού».

Για την διεθνή δραστηριότητα σημειώνεται: «Ο Όμιλος δραστηριοποιείται, μέσω των θυγατρικών του, στις αγορές των Βαλκανίων και της Κύπρου, και από το Δ’ Τρίμηνο του 2022 και στην Πορτογαλία. Κατά το Α’ εξάμηνο 2023 στις αγορές αυτές, η τουριστική κίνηση ανέκαμψε φτάνοντας τα επίπεδα του 2019. Ο ρυθμός ανάκαμψης παρέμεινε το ίδιο ισχυρός και στο Β’ εξάμηνο 2023 επιστρέφοντας στα φυσιολογικά επίπεδα προ πανδημίας. Ως αποτέλεσμα, οι βραχυχρόνιες μισθώσεις που είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη ταξιδιωτική κίνηση, επηρεάστηκαν θετικά. Η προσθήκη της θυγατρικής στην Πορτογαλία, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις, επηρέασε σημαντικά στην αύξηση των μεγεθών της διεθνούς δραστηριότητας κατά το εποχικά ισχυρό Β’ εξάμηνο 2023… Οι προοπτικές για το 2024 στις θυγατρικές εκτός Ελλάδος αναφορικά με τα μεγέθη σε επίπεδο ενοικιάσεων αυτοκινήτων αλλά και πώλησης πρώην μισθωμένων αυτοκινήτων παραμένουν συντηρητικά θετικές δεδομένης της ομαλοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας και της επάρκειας αυτοκινήτων».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κλειδί οι έλεγχοι στις παραλίες – Η κεφαλαιακή δύναμη των τραπεζών – Τα νεότερα για την Εγνατία Οδό

Προθεσμία 125 ημερών για να μπει τάξη σε παραλίες και αιγιαλούς – Οι αλλαγές στις παραχωρήσεις, οι έλεγχοι και οι νέες ποινές

ΑΒΑΞ: Πώς «μάζεψε» συμβάσεις – έργα άνω των 1,7 δισ. ευρώ το 2023

gazzetta
gazzetta reader insider insider