Παράταση στην καθολική εφαρμογή των νέων κανονισμών ρυμούλκησης πλοίων

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Παράταση στην καθολική εφαρμογή των νέων κανονισμών ρυμούλκησης πλοίων
Πρόσθετη ασφάλεια και εξοικονόμηση κόστους φέρνει στους πλοιοκτήτες ο νέος κανονισμός ρυμούλκησης πλοίων.

Έμφαση στην ασφάλεια και σημαντικές υπεραξίες για τα λιμάνια όλης της χώρας αναμένεται να προσφέρει ο νέος Κανονισμός ασφαλούς ρυμούλκησης πλοίων, που προβλέπεται στο Προεδρικό Διάταγμα 83/2022 και ο οποίος μέχρι στιγμής έχει εκδοθεί μόνο από τον ΟΛΘ. Παρά την εξασφάλιση συνθηκών ασφάλειας στις ρυμουλκήσεις των πλοίων στα ελληνικά λιμάνια και τις οικονομίες κλίμακος που δημιουργεί βέβαια, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, δόθηκε παράταση στο ισχύον καθεστώς, μέχρι και το τέλος Ιουνίου.

Όπως αναφέρει το σχετικό άρθρο 114 (Παράγραφος 7) του νόμου «Οργανωτικές και διαδικαστικές διατάξεις για την ανάπτυξη, παρεμβάσεις για την ενίσχυση της δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης και άλλες επείγουσες διατάξεις» ο οποίος ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα στη Βουλή, «η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 16 του π.δ. 83/2022 (Α΄ 333), περί μεταβατικών διατάξεων για ρυμουλκά πλοία, παρατείνεται και τα υπάρχοντα ρυμουλκά πλοία τα οποία, κατά τη δημοσίευση του παρόντος διατάγματος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτελούν ρυμουλκικές εργασίες κάθε είδους, συνεχίζουν την δραστηριοποίησή τους αυτή μέχρι να συμμορφωθούν πλήρως με τις υποχρεωτικές διατάξεις του ΜΕΡΟΥΣ Α΄ και του ΜΕΡΟΥΣ Γ΄ του Κανονισμού όχι αργότερα από την 30.6.2024. Κατ’ εξαίρεση, οι διατάξεις της περ. (α) της παρ. 4 του άρθρου 11 ισχύουν μέχρι τη συμπλήρωση τριών (3) ετών από τη δημοσίευση του παρόντος διατάγματος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως». Να θυμίσουμε ότι η αρχική πρόβλεψη ήταν η συμμόρφωση να έχει ολοκληρωθεί μέχρι και το τέλος του τρέχοντος έτους.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι ασχέτως της παράτασης, ήδη, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, έχει προχωρήσει πρώτος στην έκδοση του σχετικού Κανονισμού και αναμένει τα πρώτα αποτελέσματα από τα υψηλά στάνταρ ασφαλείας που καθιερώνει ο νέος κανονισμός.

Ενδεικτικό παράδειγμα των ωφελειών που προκύπτουν δίνει μελέτη μέλους της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, την οποία αναφέρει ο Πρόεδρος της Ένωσης, κ. Παύλος Ξηραδάκης. Βάσει της εν λόγω μελέτης μια εταιρεία η οποία διαθέτει πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που καταπλέουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης χρησιμοποίησε, από 1/1 μέχρι και 9/12/2023, 664 ρυμουλκά σε εφαρμογή του Ειδικού Κανονισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης αριθμ. 69, ενώ αν ίσχυε ο Κανονισμός της ΟΛΘ Α.Ε θα χρησιμοποιούσε 562, δηλ. 102 λιγότερα ρυμουλκά. «Τι σημαίνει αυτό; Ασφάλεια και οικονομίες κλίμακας, αφού με τον νέο Κανονισμό καλύπτονται αφενός οι απαιτήσεις της ελάχιστης ελκτικής δύναμης με την χρήση ισχυρών και σύγχρονων ρυμουλκών και αφετέρου μειώνεται σημαντικά ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός ρυμουλκών, άρα και το κόστος ρυμούλκησης αν λάβουμε υπόψη ότι οι χρήστες του λιμένα πληρώνουν βάσει του αριθμού των ρυμουλκών που χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση ενός πλοίου».

Για όλους τους παραπάνω λόγους και ειδικά μετά τα τόσα περιστατικά ατυχημάτων με ρυμουλκά και τα θανατηφόρα δυστυχήματα που έχουν συμβεί «είναι αδιανόητο να εντοπίζονται ακόμη φωνές ανησυχίας για την εφαρμογή του νέου κανονισμού από φορείς που εμπλέκονται στην παροχή ρυμουλκικών υπηρεσιών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης» επισημαίνει η Ένωση, υποστηρίζοντας ότι πάγια θέση της «είναι η υποστήριξη κάθε μέσου και κάθε εργαλείου που συνδράμει στην εξασφάλιση συνθηκών ασφάλειας στις ρυμουλκήσεις των πλοίων στα ελληνικά λιμάνια». «Είναι αδιανόητο ο τρόπος που επιλέγουν ορισμένοι να υπηρετήσουν οικονομικά συμφέροντα σε βάρος της ασφάλειας των πλοίων και των πληρωμάτων τους, σε βάρος της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων» αναφέρεται σχετικά.

«Νομίζω ότι το πραγματικό ερώτημα αφορά στην πραγματική διάθεση των εταιρειών των ρυμουλκών να συμμορφωθούν και να επενδύσουν στο νέο περιβάλλον ασφάλειας στις ρυμουλκήσεις» προσθέτει δε, δια του προέδρου της, κ. Ξηραδάκη. Ο ίδιος μάλιστα εκφράζει την πεποίθηση ότι «το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και οι φορείς διαχείρισης των λιμανιών της χώρας μας, που έχουν πλέον την ευθύνη εφαρμογής του π.δ. 83/2022, δεν θα υποχωρήσουν σε μικροσυντεχνιακές σκοπιμότητες και συμφέροντα άλλων, πλέον, εποχών».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υπ. Ναυτιλίας: Δεν έχει εκδοθεί οδηγία για την Ερυθρά Θάλασσα

Ναυτιλία: To HS4U project φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει τους «πλωτούς» υγειονομικούς κινδύνους

Ναυτιλία: To στοίχημα των Greeks στο LNG – Τι «βλέπει» η Dynagas

gazzetta
gazzetta reader insider insider