«Απογοητευτική» χαρακτήρισε ο CEO της Airbus την έλλειψη ευρωπαϊκής συνεργασίας σε μεγάλα αμυντικά project μετά τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Ο Guillaume Faury μιλώντας στο CNBC δήλωσε ότι ενώ υπήρχαν προϋπάρχοντα project όπως στη Γαλλία, Γερμανία και το Future Combat Air System της Ισπανίας, πάνω στο οποίο εργάζεται η Airbus, η Ευρώπη «δεν δείχνει ενότητα στην αντιμετώπιση των νέων απειλών και σε λύσεις».
«Αυτό είναι πολύ προκλητικό και είναι αρκετά απογοητευτικό να βλέπεις ότι οι απαντήσεις που έχουν δοθεί μέχρι στιγμής είναι κυρίως εθνικής και όχι πολύ ευρωπαϊκής φύσης», είπε την Τετάρτη.
«Αυτό είναι κάτι που πιστεύουμε ότι η Ευρώπη πρέπει να επανεξετάσει και να είναι πιο συνεπής, όταν πρόκειται να συνεργαστεί σε μεγάλα προγράμματα».
Ερωτηθείς εάν αυτό θα μπορούσε να σημαίνει συγχωνεύσεις και εξαγορές που δημιουργούν μεγαλύτερους αμυντικούς «παίκτες» στην Ευρώπη, ο Faury είπε: «Λοιπόν, πολλά πράγματα μπορούν να συμβούν χωρίς συγχωνεύσεις και εξαγορές και πολλά από τα προγράμματα που ήταν επιτυχημένα στο παρελθόν είχαν κυρίως χαρακτήρα συνεργασίας, μερικές φορές με κοινοπραξίες».
Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο Michael Schoellhorn, επικεφαλής άμυνας της Airbus, είπε σε μια συνέντευξη στους Financial Times ότι οι πολιτικές συζητήσεις σχετικά με τα βήματα προς τα ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα ήταν μέχρι στιγμής «συνήθεις».
Ο Schoellhorn είπε ότι η Ευρώπη παραμένει πολύ κατακερματισμένη και ότι απαιτείται μακροπρόθεσμη σαφήνεια προτού η βιομηχανία μπορέσει να επενδύσει στην «προμήθεια μεγαλύτερων οπλικών συστημάτων πέρα από αεροσκάφη και τανκς».
Τα αποτελέσματα της Airbus την Τετάρτη έδειξαν ότι τα έσοδα στο τμήμα άμυνας και διαστήματος μειώθηκαν κατά 8%, γεγονός που απέδωσε σε «καθυστερήσεις στα Διαστημικά Συστήματα και τμηματική παράδοση στα Στρατιωτικά Αεροπορικά Συστήματα».
Προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας
Γενικότερα, ωστόσο, η Airbus -η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων στον κόσμο- ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών για τα εξαμηνιαία της αποτελέσματα, με αύξηση 34% στα λειτουργικά κέρδη και 24% υψηλότερα έσοδα.
Η εταιρεία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες της εφοδιαστικής αλυσίδας και μια «προκλητική» κατάσταση με τους κινητήρες Pratt & Whitney, είπε ο Faury στο CNBC.
Οι βασικοί προμηθευτές βρίσκονται σε καλό δρόμο με προγράμματα ανάκτησης «αλλά δεν βλέπουμε ακόμη ένα περιβάλλον που θα θεωρούσα ότι θα γίνει σημαντικά καλύτερο. Αυτό είναι ακόμα ένα περίπλοκο περιβάλλον», είπε ο Faury.