ΔΑΑ: Υπογράφεται το MoU των μετόχων – Τέλος του 2023 το IPO στο ΧΑ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΔΑΑ: Υπογράφεται το MoU των μετόχων – Τέλος του 2023 το IPO στο ΧΑ
Υπογράφουν το μνημόνιο συνεργασίας Υπερταμείο, ΤΑΙΠΕΔ, PSP, Κοπελούζος. «Ανοίγει ο δρόμος» για τη διάθεση ποσοστού στο Χρηματιστήριο ακόμα και εντός του έτους. Το 20% + 10%, οι προσδοκίες για έσοδα 800 εκατ. με 1 δις ευρώ. «Πετάει» ο Διεθνής αερολιμένας Αθηνών.

Για σήμερα έχει προγραμματιστεί, σύμφωνα με πληροφορίες, η υπογραφή του MoU ανάμεσα στους μετόχους του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ – «Ελ. Βενιζέλος»), κίνηση που θα βάλει σε θέση «απογείωσης» την αναμενόμενη διάθεση μετοχών 30% του ΔΑΑ και μέσω της εισαγωγής στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Κατά τις ίδιες πηγές, το IPO στο ΧΑ εκτιμάται ότι μπορεί να γίνει εντός του έτους, στα τέλη 2023, κάτι που αποτελεί και πρόθεση – επιδίωξη του ΤΑΙΠΕΔ που «τρέχει» την αποκρατικοποίηση και την όλη διαδικασία, παρά τις εκτιμήσεις που υπήρχαν από πλευρές της αγοράς για μικρή καθυστέρηση στο εγχείρημα (για το 2024). Όπως και προ δεκαημέρου είχε αναδείξει το insider.gr, στο ΤΑΙΠΕΔ θεωρούσαν «ότι απομένει βασικά η υπογραφή MoU μεταξύ μετόχων» για να ανοίξει ο δρόμος για το IPO.

Πώς θα γίνει η διαδικασία

Η υπογραφή του σχετικού μνημονίου θα γίνει ανάμεσα στους εταίρους – μετόχους της εταιρείας, δηλαδή του Υπερταμείου, της θυγατρικής ΤΑΙΠΕΔ, των Καναδών και του ομίλου Κοπελούζου. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 30% των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών- ΔΑΑ. Το υπόλοιπο ποσοστό των μετοχών κατανέμεται στο Υπερταμείο (25%), στις AviAlliance GmbH και AviAlliance Capital GmbH, που και οι δύο ελέγχονται από το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο PSP Investments (40% και το managment) και την οικογένεια Κοπελούζου (5%). Με βάση συμφωνία, το ΤΑΙΠΕΔ θα διαθέσει το 30% των μετοχών.

Η PSP θα έχει το δικαίωμα απόκτησης του 10% των μετοχών, καταβάλλοντας ένα ελεγχόμενο premium (στην προκειμένη περίπτωση το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο θα καταστεί μέτοχος πλειοψηφίας). Το υπόλοιπο 20% του ΤΑΙΠΕΔ θα διατεθεί στο Χρηματιστήριο, με παράγοντες της αγοράς να εκτιμούν ότι από την παραχώρηση του 30% μπορούν συντηρητικά να αντληθούν 800 εκατ. έως 1 δισ. ευρώ (αναλόγως, βέβαια, και των συνθηκών στις αγορές). Σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ, είναι οι Bank of America, Morgan Stanley και Deutche Bank.

Η κίνηση θα αποτελέσει μια εμβληματική περαιτέρω αποκρατικοποίηση και μάλιστα σε μια περίοδο στην οποία ο τουρισμός και ειδικότερα ο ΔΑΑ «πετάνε», με στόχο τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας, αυξάνοντας παράλληλα την επενδυτική βάση και τη βελτίωση της ρευστότητας του χρηματιστηρίου της Αθήνας. Καθώς θα αποτελέσει μια δυνατή ενίσχυση για την εγχώρια χρηματιστηριακή αγορά η οποία τα προηγούμενα χρόνια είχε «αποψιλωθεί».

Υπενθυμίζεται ότι το insider.gr από τον Μάιο του 2022 «φωτογράφιζε» το ενδεχόμενο εισαγωγής του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο έναντι της συνέχισης του παλιού διαγωνισμού που είχε «παγώσει» λόγω συνθηκών ή της εκ νέου προκήρυξης. Να θυμίσουμε ότι ανάμεσα στους αρχικούς διεκδικητές (είχαν περάσει στη β΄ φάση του διαγωνισμού) ήταν οι ADP Groupe, Avi Alliance, Vinci Airports, Ferrovial, Ardian, KKR, Global Infrastructure Partners κ.α.

Το δυνατό comeback

Ως προς το επιχειρησιακό σκέλος, με νέες αεροπορικές εταιρείες και νέους προορισμούς υποδέχεται την σεζόν του 2023 το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, σε μια χρονιά που, εκτός απροόπτου, ο τουρισμός αναμένεται να καταγράψει νέο ρεκόρ. Να θυμίσουμε ότι το 2022 αποτέλεσε την τρίτη καλύτερη χρονιά που είχε ποτέ ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, με τους διακινηθέντες επιβάτες να καταγράφονται μόλις -11,1% λιγότεροι από την χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό (2019) και τις πτήσεις να παρουσιάζουν υστέρηση της τάξης του -5,4% σε σχέση με την ίδια χρονιά. Η καλή αυτή πορεία έγινε ακόμα ισχυρότερη το πρώτο τρίμηνο του έτους με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος να διακινεί τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, 4,5 εκατ. επιβάτες, 60% περισσότερους από το 2022, και 2,4% περισσότερους σε σχέση με το 2019. Μάλιστα ανοδικά κινήθηκαν τόσο η εγχώρια, όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση, ξεπερνώντας τα επίπεδα του 2022 κατά 41,1% και 70,6% και τα αντίστοιχα του 2019, κατά 1,1% και 2,9%.

Επίσης το αεροδρόμιο έχει επενδύσει σημαντικά σε κίνητρα βιωσιμότητας και ανάπτυξης προς τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες σχεδόν στο σύνολό τους έχουν επωφεληθεί από τα κίνητρα αυτά. Ως προς την ανάπτυξη του αεροπορικού δικτύου, η Αθήνα υποδέχθηκε 7 νέους προορισμούς και εγκαινίασε 39 νέες πτήσεις το 2022. Για το 2023, έως τώρα έχουν προστεθεί 3 νέες αεροπορικές εταιρείες, 13 νέοι προορισμοί και 14 νέες προσθήκες σε ήδη υφιστάμενους προορισμούς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Νέο ΣΔΙΤ άρδευσης αξίας 100 εκατ. ευρώ στη Β. Ελλάδα

Ακίνητα: Πώς διαμορφώνονται οι τιμές οικοπέδων σε περιοχές της Αττικής – Άνοδος το 2023 αλλά και προσεχώς

Υπερταμείο: Τι έρχεται για αεροδρόμιο Καλαμάτας και 22 περιφερειακά – Οι προσφορές, το cluster, το cargo της Ν. Αγχιάλου

gazzetta
gazzetta reader insider insider