Τουρισμός: Δυναμική επανεκκίνηση της κινεζικής αγοράς, άγνωστος "Χ" η πανδημία

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τουρισμός: Δυναμική επανεκκίνηση της κινεζικής αγοράς, άγνωστος "Χ" η πανδημία
Με καλούς οιωνούς από άποψη επιβατική κίνησης ξεκίνησε η επανεκκίνηση των δρομολογίων Αθήνα - Σανγκάη - Προβληματίζει η υιοθέτηση μέτρων για την αύξηση των κρουσμάτων - Η σημασία της κινεζικής αγοράς για την Ελλάδα

Δυναμική επανεκκίνηση κάνει η κινεζική αγορά στον εγχώριο τουρισμό, τουλάχιστον το μικρό αυτό διάστημα που η χώρα έχει επανασυνδεθεί με την Άπω Ανατολή και δεν έχουν τεθεί σε εφαρμογή τα υγειονομικά μέτρα προστασίας που υιοθετούν Ελλάδα και Ευρώπη για την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων του κορονοϊού. Οι προοπτικές μάλιστα προδιαγράφονται καλές και για την συνέχεια, με την πανδημία ωστόσο να παραμένει ο άγνωστος Χ της εν λόγω εξίσωσης.

Ειδικότερα, από τον Δεκέμβριο όπου και επανασυνδέθηκε επισήμως η χώρα μας με την Κίνα, μέσω της επανέναρξης, μετά από σχεδόν τρία χρόνια, της πτήσης της Air China Σανγκάη - Αθήνα, η επιβατική κίνηση κινήθηκε υψηλότερα κατά περίπου 7% από το 2019, χρονιά ρεκόρ για τους Κινέζους επισκέπτες της Ελλάδας.

Να υπενθυμίσουμε ότι μετά και την αύξηση των κρουσμάτων της νόσου COVID-19 στην Κίνα, ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), προχώρησε τις προηγούμενες ημέρες σε συστάσεις για αρνητικό τεστ 48 ωρών και χρήση μάσκας κατά την πτήση. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει βγει η σχετική ΝΟΤΑΜ από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Παρότι μάλιστα αντίστοιχα μέτρα για τους Κινέζους ταξιδιώτες λόγω της ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων στην Κίνα έχουν ήδη εφαρμοστεί σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, η κίνηση δεν δείχνει να έχει επηρεαστεί. Εν αντιθέσει, σύμφωνα με τα στελέχη της Air China, καταγράφεται πιο ισχυρή σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια, η επιβολή μέτρων προβληματίζει τους αρμόδιους φορείς. Πέρα από τις ενστάσεις της αεροπορικής βιομηχανίας και ο Κινέζος Πρέσβης, Σιάο Τζουντσένγκ, σε χθεσινή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την επανεκκίνηση της σύνδεσης Αθήνα - Σανγκάη, ανέφερε ότι τα μέτρα που λαμβάνονται δεν βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα, αφού η μετάλλαξη που έχει προκαλέσει έξαρση των κρουσμάτων στην Κίνα υπάρχει ήδη στην Ευρώπη.

Η σημασία της κινεζικής αγοράς για την Ελλάδα

Η επανεκκίνηση της κινεζικής αγοράς θα μπορούσε να ενισχύσει αισθητά τις εγχώριες τουριστικές επιδόσεις αν σκεφτεί κανείς ότι προ πανδημίας παρουσίασε ιδιαίτερα ανοδική πορεία. Για την ακρίβεια όπως επισημάνθηκε στην χθεσινή εκδήλωση που διοργάνωσε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, από το 2013 έως το 2019 η κινεζική αγορά κατέγραψε υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης ακόμη και από το ίδιο το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι την εν λόγω εξαετία ήταν από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καταγράφοντας αύξηση 166%, όταν ο αντίστοιχος ρυθμός ανάπτυξης στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας διαμορφώθηκε στο 104%.

Το 2018 μάλιστα κατάφερε να μπει στη λίστα των 20 κορυφαίων αγορών του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ένα χρόνο αργότερα να αναρριχηθεί στη 15η θέση. Τον διπλασιασμό της δυναμικής της κινεζικής αγοράς σε διάστημα 2 ετών ενίσχυσε και η απευθείας σύνδεση της Ελλάδας με την Κίνα, που καθιερώθηκε το 2017. Αρκεί να αναφέρουμε ότι την τελευταία προπανδημική χρονιά, ο αριθμός των ταξιδιωτών από την Κίνα στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας ανήλθε σε 217.600, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 22% έναντι του 2018 ως προς τις απευθείας συνδέσεις και αντίστοιχη άνοδο κατά 21% στις συνδέσεις με ενδιάμεσο σταθμό.

Επιπλέον, η κινεζική αγορά μαζί με την αμερικανική και τη ρωσική αγορά, αποτελούν τις τρεις κορυφαίες σε επίπεδο δαπανών στα καταστήματα του αεροδρομίου. Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι η πλειονότητα των Κινέζων τουριστών (81%) ταξιδεύουν στην χώρα μας για αναψυχή και μόλις το 16% ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους και το 3% για να επισκεφτεί φίλους και συγγενείς. Οι Κινέζοι ταξιδιώτες μάλιστα κλείνουν τα εισιτήρια και τα πακέτα τους τρεις μήνες νωρίτερα από την ημερομηνία του ταξιδιού και παραμένουν κατά μέσο όρο στη χώρα μας για 11 ημέρες.

Στον αντίποδα οι Έλληνες ταξιδεύουν στην Κίνα κατά 79% για επαγγελματικούς λόγους και μόνο το 19% αυτών επιλέγουν την Άπω Ανατολή για λόγους αναψυχής με μέσο όρο διαμονής έναν μήνα.

Όλοι οι παραπάνω λόγοι είχαν εντείνει τις προσπάθειες ενίσχυσης της συνδεσιμότητας μεταξύ των δύο χωρών πριν το ξέσπασμα της πανδημίας. Εγχείρημα που διακόπηκε βέβαια ενόψει της υγειονομικής κρίσης κι επανέρχεται τώρα στο προσκήνιο, μετά και την άρση της «zero covid» πολιτικής που είχε υιοθετήσει όλο αυτό τον καιρό η Κίνα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Eurostat: Αύξηση 52% στην επιβατική κίνηση του «Ελ. Βενιζέλος» το 2021 - Στην 8η θέση πανευρωπαϊκά

ΔΑΑ: Διακινήθηκαν 22,73 εκατ. επιβάτες το 2022 - Αύξηση κατά 84,1% σε σύγκριση με το 2021

Κικίλιας: Τη δυναμική πορεία του θα συνεχίσει ο τουρισμός και το 2023

gazzetta
gazzetta reader insider insider