Καλή χρονιά το 2022 για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρά τις πρωτοφανείς αυξήσεις του κόστους – Τι φέρνει το 2023

Μαρίνα Φούντα
Μοιράσου το
Καλή χρονιά το 2022 για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρά τις πρωτοφανείς αυξήσεις του κόστους – Τι φέρνει το 2023
Το επενδυτικό πλάνο των 60 εκατ. ευρώ ως το 2025 και τα σχέδια για εξαγωγές. Κοντά στα επίπεδα του 2019 επιστρέφει η αγορά μπύρας το 2022, αλλά έρχονται μεγαλύτερες αυξήσεις του κόστους το 2023. Στα 686 εκατ. ευρώ η συνολική συνεισφορά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2021.

Μια καλή χρονιά για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία αναμένεται να αποδειχθεί το 2022, κόντρα στις προκλήσεις που δημιουργούν οι πληθωριστικές τάσεις και οι κατακόρυφες αυξήσεις σε επίπεδο κόστους που σημειώνονται το τελευταίο διάστημα. «Αναμένουμε μια καλή χρονιά, σε συνέχεια του 2021 όπου καταγράψαμε τα καλύτερα μεγέθη της επταετίας», αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, παρουσιάζοντας χθες το βράδυ σε εκπροσώπους του Τύπου τη μελέτη κοινωνικού και οικονομικού αποτυπώματος της εταιρείας για το 2021.

Όπως υπογράμμισε, σε μια αρκετά δύσκολη συγκυρία η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν έκανε καμία «έκπτωση» ούτε στο όραμα, ούτε στην προσφορά της, την ώρα μάλιστα που βρέθηκε, όπως το σύνολο του επιχειρείν, αντιμέτωπη με πολύ υψηλότερες τιμές τόσο σε ενέργεια, όσο και σε πρώτες ύλες, συγκριτικά με όσα ίσχυαν πριν από έναν χρόνο.

Επενδύσεις 60 εκατ. ευρώ ως το 2025

Η εταιρεία «τρέχει» επενδυτικό πλάνο ύψους 60 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2022-2025, με βασική στόχευση τη βελτιστοποίηση των ζυθοποιείων της, προάγοντας, μεταξύ άλλων, λύσεις μείωσης του ενεργειακού της αποτυπώματος, ενώ σημαντικό μερίδιο των επενδύσεών της κατευθύνεται στην τεχνολογία και δη στην ενίσχυση της αυτοματοποίησης κατά την παραγωγική της διαδικασία.

«Καταρτίσαμε» τα πλάνα μας με βάση την παραδοχή ότι η πληθωριστική κρίση δεν θα διαρκέσει πάρα πολύ», τόνισε ο κ. Δανιηλίδης.

Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές της εταιρείας, κινούνται με διψήφιο αριθμό ανάπτυξης, με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία να επικεντρώνεται κυρίως σε αγορές της Ευρώπης, παρά το γεγονός ότι η υγειονομική κρίση που τροφοδότησε η πανδημία του κορονοϊού καθυστέρησε αρκετά τα σχέδιά της.

Έρχονται μεγαλύτερες αυξήσεις κόστους το 2023

Επιχειρώντας να προβλέψει το άμεσο μέλλον ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, εξήγησε ότι το 2023 θα χαρακτηριστεί από δύο αλληλοσυγκρουόμενες επιδράσεις. «Από τη μια πλευρά έχουμε τον πληθωρισμό που πιέζει τους καταναλωτές και από την άλλη τη σημαντική ανάπτυξη που καταγράφει η ελληνική οικονομία. Αυτό λένε οι αναλυτές για το ελληνικό ΑΕΠ», σημείωσε, σπεύδοντας να επισημάνει πως είναι πολύ εύθραυστο το μέλλον για να είναι σε θέση να το προβλέψει κανείς.

Ωστόσο, ο κ. Δανιηλίδης δήλωσε βέβαιος ότι με τη νέα χρονιά θα καταγραφούν ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις του κόστους. «Η αύξηση του κόστους το 2022 ήταν σαφώς μικρότερη από ό,τι περιμένουμε το 2023, καθώς οι τιμές για τις πρώτες ύλες – μπουκάλια, αλουμίνιο κλπ – είχαν ήδη κλειστεί», σημείωσε. Ερωτηθείς για τις τιμές στο κριθάρι εξήγησε ότι δεν είναι δυνατόν να κριθούν αυτή την εποχή, καθώς είναι πάρα πολύ νωρίς να υπάρχει εικόνα για την πορεία της σοδειάς.

«Φέτος οι καταναλωτές κατάφεραν να απολαύσουν μπίρα χωρίς να επιβαρυνθούν πολύ, ενώ οι ανατιμήσεις που θα έρθουν το 2023 δεν θα είναι δραματικές σε σχέση με το 2022. Μεγάλο ζητούμενο παραμένει πώς θα κρατήσουμε τις αναγκαίες ισορροπίες ώστε να μην πιεστεί η κατανάλωση», πρόσθεσε.

Η συνεργασία με τη Bacardi

Υπενθυμίζεται εδώ ότι από την 1η Απριλίου 2021 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει αναλάβει επίσημος διανομέας των προϊόντων της Bacardi για την Ελλάδα. «Είναι μια συνεργασία για την οποία είμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Μέσα σε 1,5 χρόνο βάλαμε τη σφραγίδα μας στη διαχείριση του συγκεκριμένου portfolio, γεγονός που αναγνωρίζει και η αγορά», ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης, συμπληρώνοντας πως «τα σκληρά ποτά έχουν πράγματι μια πολύ καλή ανάπτυξη τον τελευταίο χρόνο».

Στα επίπεδα του 2019 επιστρέφει η αγορά μπύρας

Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, το 2022 θα αποδειχθεί μια καλή χρονιά για την αγορά μπύρας, προβλέποντας πως το σύνολο του κλάδου «θα είναι ευχαριστημένο».

Όπως προκύπτει άλλωστε από τις εκτιμήσεις της εταιρείας, το 2022 η αγορά μπύρας επιστρέφει στα επίπεδα του 2019, ήτοι στο τελευταίο έτος κανονικότητας πριν το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού.

«Έχουμε τον 5ο υψηλότερο ΕΦΚ στην Ευρώπη»

Για την αγορά μπύρας θα ήταν «μια ευχάριστη εξέλιξη» η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο κ. Δανιηλίδης, υπενθυμίζοντας πως η Ελλάδα έχει τον πέμπτο υψηλότερο ΕΦΚ στην Ευρώπη. «Αυτό ο καταναλωτής δεν μπορεί να το δει. Δεν το βλέπει ξεχωριστά, καθώς βλέπει μόνο μια τιμή στο ράφι», τόνισε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στην αγροτική παραγωγή της χώρας, ο ίδιος έκανε λόγο για μια πολύ σημαντική σχέση της εταιρείας με τον γεωργικό τομέα. «Την ώρα που οι τιμές των λιπασμάτων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, εμείς είμαστε κοντά στους αγρότες», υποστήριξε, ενώ επανέλαβε πως η εταιρεία αγοράζει πάνω από το 20% της παραγωγής κριθαριού της Ελλάδας μέσα από ένα πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας 15 ετών που ανανεώνεται.

Ερωτηθείς σχετικά, σε άλλο σημείο της παρουσίασης, ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε πως η εταιρεία δεν εξετάζει σε αυτή τη φάση την είσοδό της στην αγορά των hard seltzers (αλκοολούχα ποτά με λίγες θερμίδες και ανθρακούχο νερό συνήθως αρωματισμένο με διαφορετικές γεύσεις), εξηγώντας πως «αν αποφασίζαμε κάτι τέτοιο, θα το κάναμε με στόχο τις εξαγωγές και όχι την κατανάλωση στην Ελλάδα».

Στα 686 εκατ. ευρώ η συνολική συνεισφορά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2021

Όπως προκύπτει από τα ευρήματα της μελέτης κοινωνικού και οικονομικού αποτυπώματος της εταιρείας για το 2021 - η οποία είναι η τέταρτη κατά σειρά - η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανέρχεται στα 686 εκατ. ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας. Συγκριτικά με την προηγούμενη μελέτη του 2017, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αύξησε κατά 66 εκατ. ευρώ τη συνολική συνεισφορά της στο ΑΕΠ, υποστηρίζοντας το εισόδημα 68.817 συμπολιτών της. Για το 2021 η συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα εκτιμάται στα 505 εκατ. ευρώ, ποσό που αποτελεί το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους για το 2021. Παράλληλα, 26.468 θέσεις εργασίας υποστηρίζονται άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα από την εταιρεία, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Από αυτές, οι 20.505 αφορούν στον κλάδο της εστίασης. Η μελέτη των κοινωνικών και οικονομικών επιδράσεων των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εκπονήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος και καλύπτει το χρονικό διάστημα από 1/1/2021 έως 31/12/2021.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής και εμπορίας μπύρας στην Ελλάδα, με ενεργή παρουσία στη χώρα για περισσότερα από 55 χρόνια. Ιδρύθηκε το 1963 από μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών και σήμερα αποτελεί μέλος του Ομίλου HEINEKEN N.V. Παράγει στην Ελλάδα τις μπύρες Άμστελ, Άμστελ Dark, Άμστελ Radler, Άμστελ Free, Άμστελ Free Lemon, Άμστελ KARGO IPA, Heineken, ΑΛΦΑ, ΑΛΦΑ Strong, AΛΦΑ Weiss, ΑΛΦΑ Χωρίς, Fischer, ΜΑΜΟΣ (με παραχώρηση άδειας χρήσης σήματος από την οικογένεια Μάμου), ΝΥΜΦΗ και Buckler από 100% ελληνικό κριθάρι, όπως και τις δύο μάρκες μηλίτη ΜΗΛΟΚΛΕΦΤΗ και Strongbow στο εργοστάσιό της στην Πάτρα, με ελληνικές πρώτες ύλες. Παράλληλα, στο χαρτοφυλάκιό της ανήκει και το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ, ενώ εισάγει γνωστές μάρκες μπύρας μεταξύ των οποίων οι: Sol, Mc Farland, Erdinger, Murphy’s, Duvel, Lagunitas. Διαθέτει 3 μονάδες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα και δύο ιδιόκτητα βυνοποιεία σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα, καθώς και μια μονάδα εμφιάλωσης του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΙΟΛΗ στη Λαμία. Με τη βοήθεια ενός εκτεταμένου δικτύου διανομής και πώλησης παράγει και διανέμει τα προϊόντα της σε 19 χώρες και στις πέντε ηπείρους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Γαλοπούλα, μοσχάρι, τσουρέκι/βασιλόπιτα και σοκολάτα μπαίνουν στο εορταστικό καλάθι