Έρευνα KPMG: Νέες καταναλωτικές συμπεριφορές και άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έρευνα KPMG: Νέες καταναλωτικές συμπεριφορές και άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα
Το Λιανικό εμπόριο θα οδηγηθεί σε νέα μονοπάτια, με γνώμονα τις τεχνολογικές ανακαλύψεις και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών μετά την πανδημία.

Η πανδημία του κορονοϊού μεταμόρφωσε το Λιανικό εμπόριο με διάφορους τρόπους, οδηγώντας στην άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επαναπροσδιορίζοντας τις συνήθειες και τις προτεραιότητες των καταναλωτών και μετασχηματίζοντας τις εφοδιαστικές αλυσίδες, σύμφωνα με τη μελέτη “The Future of Retail Sector” που πραγματοποίησε η KPMG στην Ελλάδα.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα βασικά ευρήματα της έρευνας που διερευνά τη δομή, το μέγεθος, την ανάπτυξη του κλάδου του Ελληνικού Λιανικού εμπορίου και τις χρηματοοικονομικές τάσεις, παρά τις συνέπειες της πανδημίας, την 5ετια 2015-2020, το Ελληνικό Λιανικό εμπόριο σημείωσε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) του κύκλου εργασιών ίσο με 5.6%.

Επιπλέον, το Λιανικό εμπόριο είναι ο 2ος σημαντικότερος εργοδότης για την ελληνική οικονομία, απασχολώντας περίπου το 10.6% του συνόλου του απασχολούμενου προσωπικού.

Ενώ, γίνεται σαφές πως εκτός από τους υποτομείς Παντοπωλείου (Grocery) και Ηλεκτρονικών Ειδών, οι υπόλοιποι υποτομείς Λιανικής κατέγραψαν πτώση πωλήσεων το 2020.

Ο Δημήτρης Τανός, Partner, Audit, KPMG στην Ελλάδα με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας σχολίασε «Η έρευνα υπογραμμίζει τη σημαντικότητα και τη δυναμική του Λιανικού εμπορίου στη στήριξη και στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Παρά τις συνέπειες της πανδημίας, το Λιανικό εμπόριο είναι ο 2ος σημαντικότερος εργοδότης στη χώρα μας. Ταυτόχρονα, η έρευνα υποδεικνύει την ανάγκη προσαρμογής των εταιρειών στη νέα πραγματικότητα και στις νέες συνθήκες, με κυρίαρχες τάσεις σε θέματα ESG, τεχνητής νοημοσύνης και προσέγγισης πελατών».

Οι κυρίαρχες τάσεις για τους λιανοπωλητές και τους καταναλωτές προσβλέπουν στην εστίαση σε πρωτοβουλίες ESG, στην υιοθέτηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης, στην πολυκαναλική (omnichannel) προσέγγιση πελατών, στο ενδιαφέρον για πληροφορίες για τον κύκλο ζωής του προϊόντος, στην προτίμηση σε υγιή και οικονομικά προϊόντα και τέλος, στη δοκιμή μη παραδοσιακών τρόπων αγοράς, όπως E-Commerce, Q-Commerce και Online-to-Offline Commerce.

Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα η εποχή μετά την πανδημία θα οδηγήσει το Λιανικό εμπόριο σε νέα μονοπάτια, με γνώμονα τις τεχνολογικές ανακαλύψεις και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Το Extended Reality (XR), το Blockchain και το 3D-Printing είναι μερικές μόνο από τις τεχνολογίες που οδηγούν στο μετασχηματισμό του Λιανικού εμπορίου.

Μπορείτε να βρείτε την έρευνα εδώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Έρευνα: Οι Έλληνες καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές σε ένδυση-υπόδηση και σούπερ μάρκετ

Έρευνα Skroutz: Πόσα χρήματα ξοδεύουν οι Έλληνες για online shopping

gazzetta
gazzetta reader insider insider