Τράπεζες: 1 στις 4 επιχειρήσεις έχει καταρτίσει σχέδιο για να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης

Νένα Μαλλιάρα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τράπεζες: 1 στις 4 επιχειρήσεις έχει καταρτίσει σχέδιο για να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης
Οι 6 στις 10 επιχειρήσεις εκτιμούν ότι θα επιστρέψουν στα επίπεδα του 2019 μέσα στους επόμενους 12 μήνες, 3 στις 10 το έχουν ήδη καταφέρει. Τι δείχνει έρευνα της Grant Thornton. Οι επιχειρήσεις χρειάζονται βιώσιμες στρατηγικές, λένε οι τράπεζες.

Με βιώσιμα στρατηγικά πλάνα θα πρέπει να συνοδεύσουν οι επιχειρήσεις την αισιοδοξία τους για την μετά πανδημική περίοδο, καθώς για τη μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης που προσφέρει το Ταμείο Ανάκαμψης, μόνο 1 στις 4 επιχειρήσεις έχει καταρτίσει συγκεκριμένο σχέδιο.

Οι 7 στις 10 επιχειρήσεις πιστεύουν ότι η συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης θα είναι σημαντική για την ελληνική οικονομία. Ωστόσο, οι 4 στις 10 επιχειρήσεις πιστεύουν ότι θα ωφεληθούν και οι ίδιες από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ στην ίδια αναλογία – 4 στις 10 – οι επιχειρήσεις εκτιμούν ότι είναι πιθανό να κάνουν χρήση του ΤΑΑ.

Τα παραπάνω αποτελούν διαπιστώσεις έρευνας της Grant Thornton που παρουσιάστηκε χθες στα Growth Awards, τα οποία συνδιοργανώνουν για 5η συνεχή χρονιά η Eurobank και η Grant Thornton, βραβεύοντας τις επιχειρήσεις που πρωτοπορούν και διακρίνονται στον τομέα τους.

Η έρευνα της Grant Thornton καταδεικνύει την αισιοδοξία των επιχειρήσεων για τις προοπτικές του επόμενου 12μήνου. Οι 6 στις 10 επιχειρήσεις εκτιμούν ότι θα επιστρέψουν στα επίπεδα του 2019 μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ενώ 3 στις 10 έχουν ήδη επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα. Στο ίδιο διάστημα, οι 8 στις 10 αναμένουν αύξηση του τζίρου τους, οι 7 στις 10 αύξηση της κερδοφορίας τους και από όσες επιχειρήσεις είναι εξαγωγικές, οι 7 στις 10 αναμένουν και αύξηση των εξαγωγών.

Αξιολογώντας τα μέτρα που πρέπει να λάβει η κυβέρνηση για την ανάκαμψη από την πανδημία, οι 8 στις 10 επιχειρήσεις θεωρούν πολύ σημαντικά τα κίνητρα για την αύξηση της απασχόλησης και 7 στις 10 το να ενισχυθούν οι επενδύσεις σε έργα υποδομών. Στο ίδιο ποσοστό (7 στις 10) θεωρούν πολύ σημαντική τη στήριξη πληττόμενων κλάδων, 6 στις 10 την ενίσχυση της εγχώριας κατανάλωσης, επίσης 6 στις 10 το να υπάρξουν σχέδια μακροχρόνιας ενίσχυσης με κεφάλαια των πληττόμενων επιχειρήσεων και 5 στις 10 να υπάρξει σχέδιο μακροχρόνιας αναβολής ή και διαγραφής οικονομικών υποχρεώσεων.

Όσον αφορά στην πρόθεση των επιχειρήσεων να πραγματοποιήσουν επενδύσεις, οι 4 στις 10 θα πραγματοποιήσουν επενδύσεις σε κτίρια/γη, οι 5 στις 10 σε εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό, οι 4 στις 10 σε έρευνα και ανάπτυξη και οι 6 στις 10 σε τεχνολογία και ψηφιακό μετασχηματισμό.

Για 9 στις 10 επιχειρήσεις, η στρατηγική ανάπτυξης θα αφορά στη βελτιστοποίηση εσωτερικών/λειτουργικών διαδικασιών και ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι 8 στις 10 θα επικεντρωθούν στην προσπάθεια μείωσης του κόστους, οι 7 στις 10 θα αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους σε αγορές στο εσωτερικό και επίσης 7 στις 10 θα επικεντρωθούν σε πρακτικές marketing και βελτίωσης της αποτελεσματικότητας του προσωπικού πωλήσεων. Μόλις 2 στις 10 επιχειρήσεις έχουν στη στρατηγική τους την προοπτική συγχώνευσης/εξαγοράς/νέων στρατηγικών συμμαχιών ή από κοινού δράσης με άλλες επιχειρήσεις και επίσης 2 στις 10 σχεδιάζουν αλλαγές στη διοικητική ομάδα (διευθυντές/διοικητικό συμβούλιο).

Οι 6 στις 10 επιχειρήσεις σχεδιάζουν να αναπτύξουν ή να λανσάρουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες , ενώ 5 στις 10 να επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους σε αγορές στο εξωτερικό.

Οι τράπεζες διαπιστώνουν ότι η εμπειρία των ελληνικών επιχειρήσεων από την δεκαετή κρίση τις «σκληραγώγησε» και αύξησε την ψυχραιμία τους στην κρίση της πανδημίας. Σημειώνεται ότι πριν 12 μήνες – δηλαδή στον «πυρήνα» της πανδημικής κρίσης – τα επίπεδα αισιοδοξίας των ελληνικών επιχειρήσεων ήταν υψηλότερα από των ευρωπαϊκών.

Το θετικό που άφησε πίσω της η μακρόχρονη κρίση για τις ελληνικές επιχειρήσεις, περιέγραψε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, Φωκίων Καραβίας. Όπως είπε, μέσα από τη μεγάλη, δεκαετή δοκιμασία, οι ελληνικές επιχειρήσεις που άντεξαν, προσαρμόστηκαν και αρκετές (αυτό συχνά παραβλέπεται) επεκτάθηκαν και αναπτύχθηκαν, έχουν διαμορφώσει χαρακτηριστικά που τους επιτρέπουν σήμερα, στην αναπτυξιακή φάση, να κοιτάξουν πολύ ψηλά. Έχουν μάθει σε βάθος τον κλάδο τους, τις αγορές, τους πελάτες τους. Έχουν κατανοήσει πώς πρέπει να κινείται μια επιχείρηση σε κάθε φάση του οικονομικού κύκλου. Έχουν χτίσει βαθιές σχέσεις εμπιστοσύνης με τους προμηθευτές τους, με τους πελάτες τους, με τους πιστωτές και με τους ίδιους τους εργαζομένους τους. Επομένως, διαθέτουν πλέον, όλες τις προδιαγραφές για να επιδιώξουν την περαιτέρω ανάπτυξη των εργασιών τους, στην Ελλάδα αλλά και στις διεθνείς αγορές, χωρίς να έχουν το βαρίδι του ρίσκου χώρας και της δυσπιστίας που συνόδευε για μακρά περίοδο τις συναλλαγές με την Ελλάδα.

Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, η συγκρατημένη διάθεση των επιχειρήσεων να επενδύσουν και η εσωστρεφής στρατηγική τους για την ανάπτυξη, όπως καταδεικνύεται από την έρευνα της Grant Thornton, δεν συμβαδίζουν με τα επίπεδα αισιοδοξίας που δείχνουν οι επιχειρήσεις για το μέλλον. Αυτό αποδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις κινούνται μάλλον με προσδοκίες και με τη διαίσθηση παρά με στρατηγική.

Γι' αυτό και όπως επισημάνθηκε χθες στα Growth Awards, για να διακριθούν στο νέο περιβάλλον, οι ελληνικές επιχειρήσεις χρειάζονται βιώσιμες στρατηγικές, προκειμένου οι αισιόδοξες εκτιμήσεις τους για την πορεία τη δική τους και της οικονομίας να μην αποτελούν αποτέλεσμα μόνο προσδοκιών και διαίσθησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Φ. Καραβίας: Οι ορίζοντες είναι ανοιχτοί για τις επιχειρήσεις που άντεξαν στην πολυετή κρίση

gazzetta
gazzetta reader insider insider