Ελλάδα
08-10-2021 | 07:44

Τι σχεδιάζει η Lamda Development για τη Μαρίνα Φλοίσβου

Τι σχεδιάζει η Lamda Development για τη Μαρίνα Φλοίσβου
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Tα σχέδια της μαρίνας του Φλοίσβου, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και ανεμογεννητριών, οπτικών ινών αλλά και σχολές εκπαίδευσης εργαζομένων, παρουσίασε χτες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Flisvos Marina A.E., Σταύρος Κατσικάδης.

Όπως ανέφερε ο κ. Κατσικάδης κατά την διάρκεια της παρουσίασης 3ης Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης, στόχος μέσα στα επόμενα χρόνια είναι η εγκατάσταση οπτικής ίνας σε όλη την εγκατάσταση μετατρέποντας τη μαρίνα του Φλοίσβου στην πρώτη «έξυπνη» μαρίνα της χώρας καθώς και η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων, για την οικονομική αυτάρκεια της επένδυσης και ενδεχομένως και η εγκατάσταση ανεμογεννητριών σε πλωτές δεξαμενές.

Το 2020 οι δράσεις της Μαρίνας Φλοίσβου για το περιβάλλον επικεντρώθηκαν στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των αντίστοιχων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, στη διασφάλιση της ποιότητας των υδάτων της μαρίνας, στην κατάλληλη διαχείριση των αποβλήτων και την κυκλική οικονομία και στη διαχείριση της κατανάλωσης νερού. Επιπρόσθετα, με την εφαρμογή ψηφιακής τεχνολογίας καταργήθηκε η έντυπη αδειοδότηση εισόδου οχημάτων και συνεργείων στο χερσαίο χώρο του λιμένα, επιτυγχάνοντας έτσι μείωση της κατανάλωσης χαρτιού κατά 11%. Επίσης, γίνεται διαχείριση του 100% των αποβλήτων που παράγεται στην εγκατάσταση με περιβαλλοντικά ορθό τρόπο.

Σύμφωνα με τον κ. Κατσικάδη, παρά την πανδημία το 2020 η μαρίνα εμφάνισε πληρότητας 100%, ενώ κατέχει μερίδιο που αγγίζει πλέον το 22% της εγχώριας αγοράς βάσει εσόδων, κατακτώντας την πρώτη θέση ανάμεσα στους τουριστικούς λιμένες της χώρας. 

Το 2020, ελλιμενίστηκαν στη Μαρίνα Φλοίσβου 303 μόνιμα (80% ιδιωτικά) σκάφη με σημαίες από διάφορες χώρες του κόσμου, με βασικότερες το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Μάλτα, τα νησιά Cayman και την Ελλάδα.

Κατά το 2020, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση του συνολικού αριθμού μόνιμων σκαφών κατά 7%, ενώ αντίθετα παρουσιάστηκε μείωση του συνολικού αριθμού των διερχόμενων σκαφών κατά 46%, η οποία μπορεί να αποδοθεί στον μειωμένο αριθμό των διαθέσιμων θέσεων, λόγω της αύξησης των μόνιμων σκαφών με συμβάσεις ελλιμενισμού σε ετήσια βάση. 

Να σημειωθεί ότι το 2020 η συνολική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της Μαρίνας Φλοίσβου, συμπεριλαμβανομένων των καταναλώσεων των σκαφών και των εμπορικών μισθώσεων, καθώς και των απωλειών του δικτύου, ανήλθε σε 15.126 ΜWh, εκ των οποίων στις δραστηριότητες της εταιρείας αντιστοιχούσαν οι 171 ΜWh. Η κατανάλωση που αφορούσε αποκλειστικά τις δραστηριότητες της εταιρείας παρουσίασε το 2020 συνολική μείωση 5,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Επίσης στόχος της LAMDA Flisvos Marina είναι η επέκταση των συστημάτων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων καθώς και η μετατροπή όλων των υπηρεσιακών οχημάτων της εταιρείας που κινούνται εντός της μαρίνας σε ηλεκτροκίνητα. 

Τέλος, σε συνεργασία με την μαρίνα του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό εξετάζεται η δημιουργία σχολών εκπαίδευσης εργαζομένων.  

Σε επίπεδο βιώσιμης ανάπτυξης, η μαρίνα του Φλοίσβου με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη λειτουργία της και την προστασία της βιοποικιλότητας, συμμετέχει στο πρόγραμμα LifeGate PlasticLess που στοχεύει στη μείωση των πλαστικών αποβλήτων στη θάλασσα µε τη χρήση του Seabin. Το Seabin είναι ένα καλάθι που επιπλέει στο νερό και έχει τη δυνατότητα να συλλέγει περίπου 1,5 κιλό αποβλήτων την ημέρα.

Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε περισσότερο από 500 κιλά αποβλήτων σε ένα έτος.

H LAMDA Flisvos Marina A.E. ιδρύθηκε το 2002 με σκοπό τη σχεδίαση, ανάπτυξη και αξιοποίηση των λιμενικών και χερσαίων εγκαταστάσεων του Τουριστικού Λιμένα Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο. Η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου αξίας 55 εκ. ευρώ μετέτρεψε τη μαρίνα σε έναν σύγχρονο, υψηλών προδιαγραφών τουριστικό λιμένα με δυνατότητα ελλιμενισμού 310 μεγάλων σκαφών αναψυχής (50% για θαλαμηγούς άνω των 35μ.). Η ταυτόχρονη ανάπτυξη εμπορικών χρήσεων σε έκταση 6.200 τ.μ., με εστιατόρια, καφέ, εμπορικά καταστήματα, υπηρεσίες yachting, καθώς και η ανάπλαση των 25 στρεμμάτων πρασίνου, δημιούργησαν ένα έργο ξεχωριστό στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Η μαρίνα Φλοίσβου αποτελεί το 22% της εγχώριας αγοράς.

Η Μαρίνα Φλοίσβου, έχει καταφέρει να βρίσκεται στην κορυφή µε τις καλύτερες μαρίνες παγκοσμίως, καθώς κατέχει την υψηλότερη διάκριση “5 Gold Anchors Platinum” του παγκόσμιου θεσμού Global Gold Anchor Scheme του Yacht Harbour Association (TYHA). Η μαρίνα αναδείχθηκε ως η δεύτερη mega yacht μαρίνα σε ευρωπαϊκή κλίμακα που έλαβε τη διαπίστευση Platinum, και παράλληλα η πρώτη και μοναδική μαρίνα στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο που ξεπέρασε τις πέντε Χρυσές Άγκυρες. Το 2020 η Μαρίνα Φλοίσβου έλαβε ακόμα μια πιστοποίηση, που αφορά το διεθνές πρότυπο ISO 45001:2018 για την Υγεία και Ασφάλεια, ενώ από το 2008 πιστοποιείται με τα διεθνή πρότυπα ISO 9001 και ISO 14001 από το Lloyd’s Register Group.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Lamda Development: Ρεκόρ κερδοφορίας, με 224,6 εκατ. ευρώ στο α' εξάμηνο