Την βιωσιμότητα σε πρώτο πλάνο βάζει η ΙΚΕΑ

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Την βιωσιμότητα σε πρώτο πλάνο βάζει η ΙΚΕΑ
Στόχος η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι παράγει έως το 2030

Σε πρώτο πλάνο βάζει την βιωσιμότητα ο όμιλος της ΙΚΕΑ, επεκτείνοντας την σχετική της στρατηγική τόσο σε καταναλωτικό όσο και σε εταιρικό επίπεδο ώστε να συμβαδίζει και με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ.

Το πλάνο περιλαμβάνει μια σειρά δράσεων προς αυτή την κατεύθυνση, που υλοποιούνται τόσο στην Ελλάδα στην Κύπρο και την Βουλγαρία, μέσω του ομίλου Fourlis όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως επεσήμανε ο κ. Διονύσης Πυροβολισιάνος, Store Operations Manager ΙΚΕΑ στην Ελλάδα στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης.

Στόχος είναι το 2030 η εταιρεία να είναι θετική προς το κλίμα προχωρώντας σε μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι παράγει. Οι βάσεις για την επίτευξη του στόχου μάλιστα έχουν ήδη τεθεί σύμφωνα με τα στελέχη της ΙΚΕΑ.

Από ανακυκλώσιμα υλικά έως... φυτικά κεφτεδάκια

Αναλυτικότερα, στο πλαίσιο της στρατηγικής βιωσιμότητας, η εταιρεία προσανατολίζεται σε προΐόντα που βασίζονται σε ανανεώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά και δρομολογεί μια σειρά από ενέργειες που έχουν ως στόχο την προστασία των φυσικών πόρων και του περιβάλλοντος, όπως η αξιολόγηση περισσότερων των 9.500 προϊόντων για κυκλικές δυνατότητες.

Με στόχο την μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος ώστε να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή η ΙΚΕΑ, προχωρά και σε προϊοντικές αλλαγές με πιο αξιοσημείωτες την κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης από τα καταστήματα και τα εστιατόριά της, την προσφορά και χρήση αποκλειστικά λαμπτήρων LED, την ενθάρρυνση για μείωση σπατάλης τροφίμων στο σπίτι. Μέχρι το τέλος του έτους μάλιστα η αλυσίδα σκοπεύει να προσφέρει αποκλειστικά επαναφορτιζόμενες μπαταρίες στα καταστήματά της.

Τα παραπάνω έρχονται να συμπληρώσουν την κατάργηση του έντυπου καταλόγου που αποτελούσε το βασικό προωθητικό υλικό της για πάνω από 70 χρόνια, κίνηση με μεγάλο περιβαλλοντικό όφελος, καθώς και άλλες ενέργειες που υλοποιούνται προς αυτή την κατεύθυνση εδώ και χρόνια. Σημειωτέον ότι η εταιρεία ήδη προσφέρει στον καταναλωτή προϊόντα από βιώσιμες πηγές, χρησιμοποιώντας ξυλεία με πιστοποίηση FSC ή ανακυκλωμένη από δάση με υπεύθυνη διαχείριση αποφεύγοντας την αποψίλωση, βαμβάκι που προέρχεται αποκλειστικά από βιώσιμες πρακτικές. Την προηγούμενη χρονιά δε έκανε τη μετάβαση από περίπου 100.000 μετρικούς τόνους πρωτογενούς πολυεστέρα σε ανακυκλωμένο πολυεστέρα στα υφασμάτινα προϊόντα της.

Στρατηγικές βιωσιμότητας προωθεί και στην κατηγορία των τροφίμων που παρέχει αφού μέσω των καταστημάτων της προσφέρεται μεταξύ άλλων σολομός που προέρχεται από υπεύθυνη υδατοκαλλιέργεια κατά το πρότυπο ASC, θαλασσινά που προέρχονται από αειφόρο αλιεία πιστοποιημένη κατά το πρότυπο ΜSC, και σοκολάτες και καφές ΙΚΕΑ που προέρχονται από βιώσιμες καλλιέργειες και φέρουν την πιστοποίηση UTZ. Πρόσφατα μάλιστα η σειρά τέτοιων προϊόντων εμπλουτίστηκε και με νέα φυτικά κεφτεδάκια, τα οποία είχαν ίδια γεύση με τα παραδοσιακά κεφτεδάκια κρέατος που ήταν το σήμα κατατεθέν των χώρων εστίασης της εταιρείας.

«Για εμάς στην ΙΚΕΑ θεωρούμε ότι είναι υποχρέωσή μας η προστασία του περιβάλλοντος, η κοινωνική προσφορά και η ενθάρρυνση του κόσμου για χρήση βιώσιμων προϊόντων για μία καλύτερη ζωή στο σπίτι» ανέφερε χαρακτηριστικά η και Νατάσα Χρηστοφή, Marketing Manager ΙΚΕΑ, Ελλάδας, παρουσιάζοντας την στρατηγική του ΙΚΕΑ.

Βιωσιμότητα σε εταιρικό επίπεδο

Σε εταιρικό επίπεδο, η ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, έχει προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για μείωση σπατάλης νερού και ενέργειας στα καταστήματά της καθώς και ορθολογικής διαχείρισης απορριμμάτων. Η ΙΚΕΑ, του Ομίλου FOURLIS, ήταν από τις πρώτες εταιρείες που τοποθέτησαν ειδικούς κάδους συλλογής ανακυκλώσιμων απορριμμάτων όπως χαρτί, μπαταρίες, αλουμίνιο κτλ. Παράλληλα, παρακολουθείται συστηματικά η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, πετρελαίου και φυσικού αερίου και πραγματοποιούνται απαραίτητες παρεμβάσεις με στόχο την αποδοτικότερη διαχείρισή τους και εφαρμόζονται συγκεκριμένες πρακτικές για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, όπως η τοποθέτηση ψηφιακών αισθητήρων θερμότητας που προσαρμόζουν αυτόματα τη θέρμανση και ως εκ τούτου την κατανάλωση φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος.

Στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η λειτουργία συστημάτων παραγωγής ενέργειας (φωτοβολταϊκό σύστημα) στις στέγες των κτιρίων της με στόχο να είναι ενεργειακά αυτόνομα και σχεδιάζει να προχωρήσει σε τοποθέτηση θέσεων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πέραν του καταστήματος ΙΚΕΑ Θεσσαλονίκη που λειτουργεί ήδη.

Με στόχο τη μείωση σπατάλης τροφίμων στα εστιατόρια ΙΚΕΑ, έχει εγκατασταθεί ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης και καταγραφής των τροφίμων που απορρίπτονται και συνδυαστικά με την εκπαίδευση του προσωπικού των εστιατορίων γύρω από την υπεύθυνη διαχείριση των τροφίμων, υπολογίζεται πως η σπατάλη τροφίμων θα μειωθεί κατά 30%. Παράλληλα, τα μαγειρικά έλαια προωθούνται για ανακύκλωση, ενώ στο κατάστημα ΙΚΕΑ Αεροδρόμιο γίνεται ορθή διαχείριση οργανικών απορριμμάτων τα οποία προωθούνται για κομποστοποίηση.

«Γνωρίζοντας τη σπουδαιότητα που έχει για τη σύγχρονη εποχή ο περιορισμός της σπατάλης τροφίμων, προσπαθούμε να ευαισθητοποιήσουμε και να ενθαρρύνουμε τον καταναλωτή προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά πρώτο μας μέλημα είναι να ξεκινήσουμε από το «σπίτι» μας, τα εστιατόρια ΙΚΕΑ εκπαιδεύοντας το προσωπικό μας και χρησιμοποιώντας χρήσιμα ψηφιακά εργαλεία στις κουζίνες μας» ανέφερε σχετικά ο κ. Δημήτρης Σπυρίδης, In store IFB Manager ΙΚΕΑ, Ελλάδα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

H IKEA αυξάνει την παραγωγή της στην Τουρκία λόγω των εφοδιαστικών αλυσίδων

Fourlis: Δράσεις αποκατάστασης του περιβάλλοντος μετά τις πυρκαγιές από την IKEA

Τι κοινό έχουν τα IKEA, τα Burger King, η Adidas και η Thousand Fell

gazzetta
gazzetta reader insider insider