Ελλάδα
13-09-2021 | 07:56

Τι «ψάχνει» η Ελλάκτωρ στους διαγωνισμούς για τα περιφερειακά λιμάνια

Τι «ψάχνει» η Ελλάκτωρ στους διαγωνισμούς για τα περιφερειακά λιμάνια
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης του χαρτοφυλακίου έργων του, ιδίως στον τομέα Παραχωρήσεων στον οποίο ήδη κατέχει σημαντική θέση αλλά και εγείρει διεκδικήσεις για μια σειρά από σημαντικούς διαγωνισμούς, ο όμιλος Ελλάκτωρ φέρεται να «κοιτάζει» και προς την πλευρά των… λιμένων.

Στην εξαμηνιαία οικονομική έκθεση που «συνόδευσε» την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του γκρουπ για το «πρώτο μισό» του 2021, στον τομέα των Παραχωρήσεων και ιδίως στο «κομμάτι» που αναφέρεται στη συνέχεια, στις προοπτικές και στα projects που διεκδικεί ή εστιάζει η Ελλάκτωρ σημειώνεται ότι η εισηγμένη επικεντρώνεται και στην αξιοποίηση των λιμανιών, δηλαδή τους σχετικούς διαγωνισμούς που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ.

Ειδικότερα, στην οικονομική έκθεση αναφέρεται, μεταξύ άλλων διεκδικήσεων, ότι: 

«Τα υπό δημοπράτηση έργα στα οποία επικεντρώνεται η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ αφορούν στην:

Απόκτηση μετοχών που αντιστοιχούν σε πλειοψηφικό μερίδιο στο μετοχικό κεφάλαιο των εταιρειών: α) Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε., β) Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε.».

Το ζητούμενο βέβαια είναι κατά πόσο αυτό το ενδιαφέρον που δείχνει η Ελλάκτωρ για τους δύο διαγωνισμούς κρίνεται ως «ώριμο», αν δηλαδή υπάρχουν συγκεκριμένες ζυμώσεις και διεργασίες με άλλους υποψήφιους επενδυτές, αν απλά αίφνης στο γκρουπ αποφάσισαν καθυστερημένα να εντάξουν τα εν λόγω projects του ΤΑΙΠΕΔ στη λίστα με τα υπό διεκδίκηση assets χωρίς προετοιμασία κ.λπ., αν και θεωρητικά δ. Σημειώνεται ότι αυτή η αναφορά για τα λιμάνια Ηρακλείου και Ηγουμενίτσας δεν υπήρχε σε παλιότερη πρόσφατη οικονομική έκθεση.

Σε κάθε περίπτωση, σε λίγες ημέρες, ειδικότερα στις 17 Σεπτεμβρίου, είναι η καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος (πρώτη φάση του σχετικού διαγωνισμού) για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού, τουλάχιστον 67%, του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ΟΛΗ (Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου). Οπότε, θα φανεί αν τελικά η Ελλάκτωρ δώσει το παρών στη διαδικασία, προφανώς με κάποιον εταίρο, ενώ ήδη έχουν ακουστεί διάφορα εγχώρια και ξένα ονόματα/σχήματα ως πιθανοί «μνηστήρες».

Επίσης, στις αρχές του 2022 αναμένονται εξελίξεις για την Ηγουμενίτσα, αναφορικά με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, δηλαδή σε αυτήν την περίπτωση ο διαγωνισμός είναι σε πιο προχωρημένο στάδιο. Για να συμμετάσχει στις διαδικασίες ο όμιλος Ελλάκτωρ, δεδομένου ότι δεν είχε εμφανιστεί στην προηγούμενη φάση, θα πρέπει να συμπράξει εκ των υστέρων με κάποιο τρόπο με ένα από τα σχήματα που ήδη έχουν περάσει στη διαδικασία, ιδίως με κάποιο που έχει λόγο να αναζητήσει σύμμαχο και θα στραφεί προς την πλευρά και τη χρηματοδοτική ισχύ των Ολλανδών της Reggeborgh, βασικού μετόχου της Ελλάκτωρ. Για την απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας» (ΟΛΗΓ) έχουν προκριθεί η Attica A.E. Συμμετοχών, η Portek International, η Quintana, η Αιγαίον Οϊλ, η κοινοπραξία της Archirodon με την ANEK και την Trident Hellas, η κοινοπραξία Grimaldi Euromed με τις Μινωικές Γραμμές και ο ΟΛΘ. Στην αγορά ήδη λέγεται ότι ο ιταλικός όμιλος Grimaldi ενδιαφέρεται έντονα για την Ηγουμενίτσα, λόγω της γεωγραφικής της θέσης (και όχι μόνο) αλλά και της υφιστάμενης σχέσης του ιταλικού γκρουπ με το λιμάνι, όπως ενδιαφέρον φέρεται να δείχνει και ο ΟΛΘ, συμφερόντων Σαββίδη, ενδεχομένως θεωρώντας τη εν λόγω λιμάνια ως μια… φυσική (γεωγραφική και εμπορική) προέκταση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Όσον αφορά στον διαγωνισμό για το λιμάνι Ηρακλείου, η θέση του νησιού και του λιμανιού, σε συνδυασμό με τις μεγάλες υποδομές που προωθούνται στην Κρήτη (οδικά έργα, ενεργειακά projects, τουριστικές και οικιστικές επενδύσεις, η αξιοποίηση της έκτασης στις Γούρνες, το αεροδρόμιο στο Καστέλι κ.α.) έχουν μετατρέψει τη μεγαλόνησο σε επικείμενο εμπορικό, εμπορευματικό και… κάθε είδους «κόμβο» με εξαιρετική σημασία.

Αντίστοιχα, η περίπτωση του λιμένα της Ηγουμενίτσας έχει αποκτήσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς αποτελεί «πύλη εισόδου» για εμπορεύματα, οχήματα και επιβάτες στη Βορειοδυτική Ελλάδα, συνδέεται και με βασικές υποδομές (Εγνατία Οδό, σιδηροδρομικές κ.α.), κατά συνέπεια, συνδυαστικά με τυχόν μπίζνες σε κρουαζιέρα, μαρίνες κ.α., θεωρείται ένα asset με αρκετά συγκριτικά πλεονεκτήματα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.