Ελλάδα
02-08-2021 | 07:54

Πώς αλλάζουν τα δεδομένα στη μάχη του καφέ

Ρομίνα Νικηφόρου
Μοιράσου το
Πώς αλλάζουν τα δεδομένα στη μάχη του καφέ
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Oι νέες συνήθειες των καταναλωτών μέσα στην πανδημία φέρνουν αλλαγές στην αγορά του καφέ, η οποία τα τελευταία χρόνια ούτως ή άλλως θεωρείτο μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ανάμεσα στις εμπορεύσιμες κατηγορίες ροφημάτων.

Το κανάλι του σούπερ μάρκετ εμφάνισε εν μέσω πανδημίας διψήφια ανάπτυξη της τάξεως του 10-11%, αφού οι καταναλωτές περάσαν μεγάλο χρονικό διάστημα στο σπίτι, εργάστηκαν με τηλεργασία και το κανάλι HORECA παρέμενε κλειστό. Η «μάχη» του ανταγωνισμού μεταφέρθηκε στα ράφια του οργανωμένου λιανεμπορίου με νέους ισχυρούς «παίκτες» να κάνουν την εμφάνισή τους. Τελευταία άφιξη αυτή των Coffee Island, με την εταιρεία να ανακοινώνει την περασμένη εβδομάδα ότι ξεκινά συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, κάνοντας είσοδο με τις κατηγορίες κάψουλας, espresso, ελληνικού και φίλτρου. Η  Coffee Island που διαθέτει δίκτυο 470 καταστημάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, εξετάζει τη συνεργασία της στο μέλλον και με άλλες αλυσίδες.

Περίπου ένα χρόνο νωρίτερα, η Coca Cola 3E είχε προχωρήσει στο λανσάρισμα των προϊόντων Costa Coffee στην ελληνική αγορά. Ενδεικτικό της προτεραιότητας που δίνει ο Όμιλος στην κατηγορία του καφέ είναι οι στόχοι που είχαν τεθεί κατά την παρουσίαση του σήματος: σε βάθος διετίας να έχει διψήφιο μερίδιο αγοράς και έως το 2030, η Costa Coffee να καταστεί leader της αγοράς. Πρόσφατα, η Coca-Cola HBC προχώρησε μάλιστα στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της στην αγορά του καφέ, καθώς η θυγατρική της, CC Beverages Holdings II BV, προχώρησε σε συμφωνία για την απόκτηση του 30% της Caffè Vergnano, μιας από τις παλαιότερες εταιρείες επεξεργασίας και διανομής καφέ στην Ιταλία.  Στο πλαίσιο της συμφωνίας προβλέπεται αποκλειστική διανομή των προϊόντων της Caffe Vergnano στις αγορές όπου δραστηριοποιείται ο ελληνικός όμιλος, πλην της Ιταλίας. Αν και δεν έχουν ακόμη γίνει γνωστά πότε και πώς θα διατίθεται τα προϊόντα της ιταλικής εταιρείας, σε κάθε περίπτωση με τη συμφωνία αυτή η εταιρεία ενισχύει περαιτέρω την παρουσία της στην αγορά του καφέ.

Αλλαγές στις συνήθειες υπάρχουν και σε ό,τι αγορά τις κατηγορίες καφέ. Αν και, εν μέσω πανδημίας,  όλες οι κατηγορίες καφέ στα σούπερ μάρκετ κατέγραψαν σημαντική άνοδο, καφές φίλτρου και εσπρέσο ενίσχυσαν σημαντικά τη θέση τους, ενώ ο ελληνικός και ο στιγμιαίος παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων. Ο εσπρέσο ενισχύεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια, όπως και οι κάψουλες που είναι συμβατές με σύστημα Νespresso. Το 2020 ο εσπρέσο εμφάνισε τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες καφέ με 42%, ενώ οι πωλήσεις σε κάψουλες ανήλθαν στα 23,6 εκατ. ευρώ. 

Από την άλλη πλευρά, ραγδαία ανάπτυξη τον τελευταίο χρόνο γνώρισε και το delivery στον κλάδο του καφέ, με τους αριθμούς σε κάποιες περιοχές της χώρας να είναι ιδιαίτερα υψηλοί. Οι περισσότερες μεγάλες αλυσίδες έχουν βεβαίως παρουσία στο συγκεκριμένο κανάλι ωστόσο το ενδιαφέρον στρέφεται πλέον και στις συνεργασίες τους με ηλεκτρονικές πλατφόρμες για ταχύτερη και πιο μαζική εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ενισχύει την παρουσία της στην αγορά του καφέ η Coca-Cola HBC