Ελλάδα
03-07-2021 | 09:10

Επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ σε λιμενικές υποδομές/θαλάσσια συγκοινωνία

Επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ σε λιμενικές υποδομές/θαλάσσια συγκοινωνία
live updates: Ανανεώθηκε πριν

«Για πρώτη φορά, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021-2027 καταφέραμε σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συνδέσουμε το αυτονόητο των θαλασσίων μεταφορών με τις υποδομές, ακόμη και εκτός διευρωπαϊκού δικτύου, προωθώντας αυτό που γνωρίζουμε ως θαλάσσιοι διάδρομοι. Επενδύονται πάνω από 145 εκατ. ευρώ σε λιμενικές υποδομές νησιωτικών περιοχών και ταυτόχρονα, για πρώτη φορά διασφαλίζεται ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για το εθνικό και διαπεριφερειακό δίκτυο της δημόσιας θαλάσσιας συγκοινωνίας με πάνω από 150 εκατ. ευρώ για τα πρώτα 2 χρόνια του ΕΣΠΑ 2021-2027», σημείωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών - ITC 2021.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στους άξονες της πολιτικής του υπουργείου τη σύνδεση των θαλασσίων μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας, δηλώνοντας ότι «στόχος μας είναι να  αναδείξουμε τις θαλάσσιες μεταφορές σε πρωταγωνιστή της ανάκαμψης μετά την πανδημία.

Όπως συγκεκριμένα ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης:

-          Στο πλαίσιο της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής, προχωράμε σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ στην αξιοποίηση και ανάδειξη του πολλαπλού ρόλου κρίσιμων εμπορικών λιμένων της χώρας και κυρίως του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.

-          Επικαιροποιήσαμε τις κατευθύνσεις μας στο πλαίσιο της νέας Εθνικής Στρατηγικής Μεταφορών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών, ώστε να αποτυπωθεί με σαφήνεια η προτεραιοποίηση των λιμένων και των αναγκαίων συνοδών υποδομών για την καλύτερη σύνδεση με λοιπά χερσαία οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.

-          Στο πλαίσιο της εποπτείας και παρακολούθησης υλοποίησης των masterplan ΟΛΠ και ΟΛΘ, προωθούνται τα αναγκαία έργα για την ολοκλήρωση αναγκαίων υποδομών και λειτουργιών σύνδεσης.

-          Προχωρήσαμε σε συνεργασία με συναρμόδια Υπουργεία και τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης σε απαλλοτριώσεις από την πλευρά του Υπουργείου μας με σκοπό τη δημιουργία σιδηροδρομικών προσβάσεων, ώστε να επιτευχθεί ο διαμετακομιστικός εμπορικός κόμβος στην Αλεξανδρούπολη.

«Ενισχύουμε και την γεωστρατηγική και γεωπολιτική θέση της χώρας σε ένα ιδιαίτερα ρευστό περιβάλλον, όπως αυτό της ΝΑ Μεσογείου. Ο ρόλος της πατρίδας μας οφείλει να είναι και είναι καθοριστικός», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός. Όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης, «η σημαντικότερη προτεραιότητα είναι να τεθούν ισχυρά θεμέλια για την ανάκαμψη όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας και των θαλάσσιων μεταφορών».

«Η αναβάθμιση του γεωστρατηγικού ρόλου της Ελλάδας περνά μέσα από τις συνδυασμένες μεταφορές, οι οποίες αποτελούν προτεραιότητα του υπουργείου Ναυτιλίας στο βαθμό που συνδέονται με τις λιμενικές υποδομές της χώρας και τη νησιωτική Ελλάδα», ανέφερε.

Υπογράμμισε ότι «οι άμεσες συνδέσεις των λιμένων με τον σιδηρόδρομο, αλλά και τους μεγάλους οδικούς άξονες θα δημιουργήσουν μία νέα δυναμική, που θα δώσει τη δυνατότητα σε πολλά από αυτά να αποτελέσουν ατμομηχανές ανάπτυξης που τόσο έχουμε ανάγκη μετά την πανδημία». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης, «ναυτιλία δεν υπάρχει χωρίς λιμάνια, λιμάνι δεν υπάρχει χωρίς logistics και logistics δεν υπάρχουν χωρίς υποδομές».

«Στόχος είναι να κινηθούμε σε αυτή την κατεύθυνση και για τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια, που οδεύουν προς αξιοποίηση για τη σύνδεση με το σιδηρόδρομο, όπως η περίπτωση της Αλεξανδρούπολης, είτε με κεντρικούς οδικούς άξονες όπως η Ηγουμενίτσα, ή σε συνδυασμό και με τα δύο», τόνισε ο υπουργ΄ός.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.