Εγνατία Οδός: Στην τελική ευθεία για το «άνοιγμα» των οικονομικών προσφορών

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Εγνατία Οδός: Στην τελική ευθεία για το «άνοιγμα» των οικονομικών προσφορών
Εάν δεν προκύψουν απρόοπτα και νομικές εμπλοκές, από τις επόμενες ημέρες έως τα μέσα Ιουλίου αναμένονται εξελίξεις για τον μεγάλο διαγωνισμό που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ. Ο νικητής εκ των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ-ΑΒΑΞ αναμφίβολα θα ισχυροποιήσει τη θέση του.

Μέσα στις προσεχείς ημέρες θα πρέπει να αναμένονται νεότερα από το μέτωπο του διαγωνισμού που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού.

Εάν δεν υπάρξουν ανατροπές και κάποιος «νομικός πόλεμος» (προσφυγών), από τις επόμενες ημέρες και μέχρι τα μέσα Ιουλίου εκτιμάται ότι θα «ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές» και θα μάθουμε τον νικητή του διαγωνισμού.

Μάλιστα, ο κ. Μιτζάλης, διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ, στην προ ημερών τακτική γενική συνέλευση του κατασκευαστικού γκρουπ, σημείωσε ότι είναι πιθανόν μέσα στο πρώτο 15ήμερο του Ιουλίου να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές που έχουν κατατεθεί από τα δύο σχήματα, ήτοι τις VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESIONES S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε – ΑΒΑΞ Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A., προσθέτοντας όμως ότι πρόκειται για εκτιμήσεις και όχι για μια επίσημη πληροφόρηση από πλευράς του ΤΑΙΠΕΔ.

Σε κάθε περίπτωση, μετά από μια διαδικασία ελέγχου εγγράφων, που περιλαμβάνει διάφορα στάδια, φαίνεται να μπαίνουμε στην τελική ευθεία για να αποκαλυφθεί ποιο γκρουπ έχει υποβάλει την καλύτερη οικονομική προσφορά, καθώς μέχρι τώρα δεν έχει προκύψει κάτι που να δείχνει προβλήματα σε έγγραφα, τεχνική προσφορά κ.α.

Προφανώς και έχουν κυκλοφορήσει διάφορα σενάρια στην επιχειρηματική και χρηματιστηριακή «πιάτσα» για τον πιθανό νικητή, το πιθανό ύψος των προσφορών ή για το ποια κοινοπραξία είναι σε θέση να δώσει περισσότερα, για το κατά πόσο είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο η κατάληξη του διαγωνισμού να οδηγήσει σε περαιτέρω ζυμώσεις και συνέργειες στις τάξεις ομίλων του κλάδου, για το αν προσεχώς μπορεί να «παίξει» ενδεχόμενο διεύρυνσης της νικήτριας κοινοπραξίας με άλλα γκρουπ που συμμετείχαν στη διαδικασία και άλλα ανάλογα. Ωστόσο, όπως αναφέρουν ακόμα και οι ίδιοι οι εμπλεκόμενοι, «ας αφήσουμε καλύτερα να μάθουμε τις επίσημες ανακοινώσεις και βλέπουμε για τα υπόλοιπα…».

Σε κάθε περίπτωση πάντως, όποιο σχήμα κερδίσει τον διαγωνισμό αναμφίβολα θα ισχυροποιήσει τη θέση του στον κλάδο, είτε πρόκειται για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (που θα «φύγει» μπροστά από τον ανταγωνισμό), είτε για την ΑΒΑΞ (που επιχειρεί δυνατό come back στα έργα) είτε για τη Μυτιληναίος που διεκδικεί περισσότερη διείσδυση σε μεγάλους κατασκευαστικούς διαγωνισμούς, πόσω μάλλον είσοδο σε συμβάσεις παραχώρησης. Και αναμφίβολα, η σύμβαση της Εγνατίας Οδού θεωρείται ως «φιλέτο».

Να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχει και μία ακόμα παράμετρος που μπορεί να επιφέρει μια πρόσθετη διεργασία στη διαδικασία ανάδειξης του νικητή. Η οποία σχετίζεται με την δυνατότητα του ΤΑΙΠΕΔ να ζητήσει από τον πλειοδότη βελτιωμένη προσφορά εφόσον η διαφορά από την άλλη οικονομική προσφορά είναι μικρότερη από 15%. Πρόκειται για τακτική που είχε εφαρμοστεί σε πλήθος διαγωνισμών ιδιωτικοποιήσεων μέχρι σήμερα και όπως αναφέρεται από πλευράς των κοινοπραξιών «δεν αποκλείεται να λάβει εφαρμογή και στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού αν είμαστε κοντά στα οικονομικά». Κατά συνέπεια, αν οι οικονομικές προσφορές των δύο κοινοπραξιών αποκλίνουν κατά ποσοστό λιγότερο του 15%, μπορεί να ζητηθεί νέος γύρος… «μπινταρίσματος» και όποιος δώσει τα περισσότερα θα κερδίσει και το συμβόλαιο.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας)μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider