Η «κόντρα» των τεχνικών συμβούλων για το «χρυσό συμβόλαιο» των έργων

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η «κόντρα» των τεχνικών συμβούλων για το «χρυσό συμβόλαιο» των έργων
Το σύνολο της αγοράς συμβούλων μηχανικών φέρεται να διεκδικεί διαγωνισμό 46,5 εκατ. ευρώ του υπ. Υποδομών για την ωρίμανση έργων.

Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον φαίνεται να έχει προσελκύσει ο διαγωνισμός-μαμούθ που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αναζήτηση και πρόσληψη Τεχνικών Συμβούλων που θα «τρέξουν» τα μεγάλα έργα καθώς το σύνολο σχεδόν της αγοράς (συμβούλων μηχανικών) φέρεται να έδωσε το παρών στη διαδικασία.

Πληροφορίες κάνουν λόγο για συμμετοχή στον διαγωνισμό προετοιμασίας της νέας γενιάς έργων, ύψους 46,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), πέντε σχημάτων με τα οποία «κατεβαίνουν» τα γνωστότερα ονόματα του χώρου.

Αν και δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο Υποδομών, πληροφορίες κάνουν λόγο για συμμετοχή στον διαγωνισμό των ΣΑΛΦΩ, HΙLL-NAMA-CONCEPT-ΛΔΚ –ΤΡΕΚ-ΣΑΜΑΡΑ (κοινοπραξία), Διαδικασία-Enviroplan (κοινοπραξία), AECOM-OMEK-ΔΡΟΜΟΣ (κοινοπραξία) και Planet (σε κοινοπραξία με πολλές ακόμα εταιρείες/γραφεία όπως οι Denco, ΟΜΕΤΕ, Ευρωσύμβουλοι κ.α.)

Η δημοπράτηση του έργου είχε τίτλο: «Συμφωνία πλαίσιο για την παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου της Διοίκησης σε διαφορετικά στάδια ωρίμανσης και υλοποίησης των έργων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών». Το αντικείμενο του έργου της συμφωνίας - πλαίσιο συνίσταται στην παροχή εξειδικευμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών υποστήριξης (τεχνική και διοικητική) προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για τον σχεδιασμό, την προετοιμασία των διαγωνισμών των νέων έργων και την επίβλεψη της κατασκευής του.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταρτήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων, συνολικού ύψους άνω των 13 δις. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει πλήθος εμβληματικών projects όπως μεταξύ άλλων τις επεκτάσεις της Αττική Οδού, τον ΒΟΑΚ (Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης), την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνα, το βόρειο τμήμα του Ε65, τη νέα Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης (γνωστή και ως Flyover), παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια και αντιπλημμυρικά έργα σε όλη τη χώρα. Λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες απαιτήσεις για την ωρίμανση και υλοποίηση έργων, δεδομένης και της ανάγκης ταχείας απορρόφησης των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης της Ε.Ε. καθώς και από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027 (ΕΣΠΑ), απαιτείται η άμεση υποστήριξη των δομών του Υπουργείου σε όλα τα στάδια υλοποίηση των έργων του προαναφερόμενου προγράμματος. Η ωρίμανση και προώθηση αυτών των έργων, ειδικά αυτών που σχετίζονται με το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, δημιουργεί αυξημένες απαιτήσεις και ενώ θεωρείται κρίσιμη η επιτάχυνση των «βημάτων» και του χρόνου υλοποίησης.

Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού από τους συνολικά πέντε συμμετέχοντες το υπουργείο ΥΠΟΜΕ θα επιλέξει τελικά τρία σχήματα με τα οποία θα συνεργαστεί. Η επιλογή θα γίνει τόσο βάσει της τεχνικής επάρκειας των σχημάτων όσο και σε σχέση με την οικονομική τους προσφορά. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 48 μήνες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider