Ελλάδα
13-02-2021 | 20:20

«Στοίχημα» οι Οnline πωλήσεις για τις μεγάλες αλυσίδες - Οι περιπτώσεις Zara και Jumbo

Ρομίνα Νικηφόρου
Μοιράσου το
«Στοίχημα» οι Οnline πωλήσεις για τις μεγάλες αλυσίδες - Οι περιπτώσεις Zara και Jumbo

Οι αγορές μέσω e-shop αποτελούν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου τον μοναδικό τρόπο για να λειτουργήσουν τα καταστήματα στην Αττική και να μπουν έσοδα στα ταμεία τους. Κι ενώ για την πλειονότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, καθώς το 87% δεν διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα, οι μεγάλοι του λιανεμπορίου που διαθέτουν τις υποδομές, ελπίζουν να «κρατήσουν» μέρος των πελατών τους μέσω Online αγορών, όσο τα φυσικά καταστήματα παραμένουν κλειστά.

Ερωτηματικό παραμένει ωστόσο, πώς θα λειτουργήσει σ' αυτό το νέο lockdown το ηλεκτρονικό εμπόριο καθώς τον περασμένο Νοέμβριο αρκετά e-shop βγήκαν εκτός λειτουργίας, αδυνατώντας να ανταποκριθούν στον μεγάλο όγκο των παραγγελιών και με τις μεταφορικές εταιρείες να παραδίδουν με μεγάλες καθυστερήσεις τα προϊόντα. Τα δεδομένα βέβαια τότε ήταν διαφορετικά, αφού Βlack Friday και Χριστουγεννιάτικες αγοράς είχαν εκτοξεύσει τις ηλεκτρονικές παραγγελίες. Ωστόσο, το ενδεχόμενο το νέο lockdown να διαρκέσει και μετά την 28η Φεβρουαρίου, δηλαδή για ένα αρκετό μεγάλο χρονικό διάστημα, δημιουργεί προβληματισμό σχετικά με το πώς θα λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα αυτή τη φορά και εάν οι καταναλωτές θα εξυπηρετηθούν χωρίς ταλαιπωρία.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι αρκετές μεγάλες αλυσίδες είχαν αντιμετωπίσει προβλήματα και με τη μέθοδο click away και ιδιαίτερα με το click inside, όπως φάνηκε την περίοδο που εφαρμόστηκαν. Όπως σημείωναν στελέχη της αγοράς, από τη μία δυσκολεύονταν να ανταποκριθούν στο αυξημένο αριθμό πελατών που ήθελαν να κλείσουν ραντεβού για αγορές και από την άλλη, θεωρούσαν ότι το λειτουργικό κόστος ήταν μεγαλύτερο από τα προβλεπόμενα έσοδα.

Οι περιπτώσεις Ζara και Jumbo

Ενδεικτικές είναι οι περιπτώσεις με τις αλυσίδες Zara και Jumbo. Στο μεν δίκτυο των Zara και ολόκληρου του Ομίλου Ιnditex, το click inside λειτούργησε μόνο για 1,5 ημέρα καθώς αρχικά άργησε να τεθεί σε εφαρμογή και στη συνέχεια η πλατφόρμα τέθηκε εκτός λειτουργίας. Και με το click away, ωστόσο η αναμονή των καταναλωτών για ραντεβού ήταν μεγαλύτερη από μία εβδομάδας για την παραλαβή των προϊόντων. Στην περίπτωση των Jumbo και ενώ η αλυσίδα είχε «απορρίψει» τη μέθοδο του click away ήδη από τον Δεκέμβριο, ακόμη και με κλειστό το e-shop της, επί περίπου μία εβδομάδα στις αρχές Φεβρουαρίου, τα καταστήματα στις «κόκκινες» περιοχές, άνοιγαν και έκλειναν διαδοχικά μέχρι να αποφασιστεί από τη διοίκηση της εταιρείας, να μείνουν τελικά κλειστά.

Aυτή τη στιγμή πάντως με διαθέσιμες μόνο τις ηλεκτρονικές αγορές, στο e-shop των καταστημάτων Ζara, για μία παραγγελία από την Αττική στην οποία ισχύουν τα αυστηρά μέτρα, η εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης είναι 12 ημέρες μετά ενώ για τα καταστήματα Jumbo, μία εβδομάδα μετά.

Η νέα δράση e-λιανικό για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Όσον αφορά τέλος στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες την περίοδο της πανδημίας δεν κατάφεραν μέσω των ηλεκτρονικών πωλήσεων να συγκρατήσουν ένα μέρος της πτώσης του τζίρου τους, ξεκινά στις 22 Φεβρουαρίου η υποβολή αιτήσεων για τη νέα δράση «e-λιανικό», η οποία επιχορηγεί τη δημιουργία ή την αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος.

Ο προϋπολογισμός της συγκεκριμένης δράσης, σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, είναι 80 εκατ. ευρώ και επιδοτούνται δαπάνες μέχρι 5.000 ευρώ για την δημιουργία ή την αναβάθμιση e-shop των επιχειρήσεων. Αναμένεται να ωφεληθούν περισσότερες από 18.000 επιχειρήσεις ενώ δικαιούχοι της δράσης είναι μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανεμπορίου (κύριος ΚΑΔ ή ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα), διατηρούν φυσικό κατάστημα και η λειτουργία τους έχει ανασταλεί για τουλάχιστον μία ημέρα από την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020 και μετά.

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.