Πώς τα Online σούπερ μάρκετ «γλίτωσαν» τα ρεκόρ καθυστερήσεων στο δεύτερο lockdown

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς τα Online σούπερ μάρκετ «γλίτωσαν» τα ρεκόρ καθυστερήσεων στο δεύτερο lockdown
Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιτάχυναν εν μέσω πανδημίας τις επενδύσεις στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, οι οποίες εκτιμάται ότι στο τέλος του έτους θα φτάσουν τα 8 εκατ. ευρώ.

Έως και έναν μήνα έφτανε η αναμονή στις παραδόσεις των παραγγελιών στα Οnline σούπερ μάρκετ, την περίοδο του πρώτου lockdown. Οι Έλληνες καταναλωτές είχαν αρχίσει, λόγω των νέων συνθηκών της πανδημίας, ουσιαστικά να «ανακαλύπτουν» ξαφνικά το ηλεκτρονικό κανάλι για τις καθημερινές αγορές τους, με αποτέλεσμα τα σούπερ μάρκετ να βρεθούν απροετοίμαστα για την απρόσμενη έκρηξη των παραγγελιών στα Οnline καταστήματά τους.

Περίπου 9 μήνες μετά, στο δεύτερο lockdown πια, οι παραδόσεις των ηλεκτρονικών παραγγελιών των μεγάλων αλυσίδων, φτάνουν στα σπίτια των καταναλωτών εάν όχι την επόμενη μέρα, λίγες μέρες αργότερα.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι αν και η αντίδραση των καταναλωτών είναι περισσότερο ήπια σε σχέση με το πρώτο κύμα της πανδημίας όσον αφορά στα φυσικά καταστήματα σούπερ μάρκετ, στο Οnline κανάλι ωστόσο, οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης διατηρούνται καθώς αρκετοί συνέχιζαν τις ηλεκτρονικές αγορές ακόμη και το διάστημα που είχαν αρθεί τα περιοριστικά μέτρα.

Σύμφωνα με την Convert Group, τα Οnline σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα το τρίτο τρίμηνο του έτους (Ιούλιος -Σεπτέμβριος) κατέγραψαν ρυθμό ανάπτυξης 183% στην αξία των αγορών σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Ο κλάδος μάλιστα, συνέχισε να αναπτύσσεται σε ρυθμό αντίστοιχο σχεδόν με εκείνον του δεύτερου τριμήνου του έτους, δηλαδή την περίοδο του πρώτου lockdown.

Συνεργασίες και επενδύσεις 4,7 εκατ. ευρώ στα ηλεκτρονικά καταστήματα

«Την περίοδο της πανδημίας «τρέξαμε» μπροστά περίπου 5-6 χρόνια, όσον αφορά στο Online κανάλι των σούπερ μάρκετ» σημείωνε χαρακτηριστικά τους προηγούμενους μήνες, στέλεχος του κλάδου, στο insider.gr.

Oι μεγάλες αλυσίδες άλλωστε, προσπάθησαν να προσαρμοστούν γρήγορα στην πρωτοφανή έκρηξη των ηλεκτρονικών παραγγελιών, εξαιτίας της οποίας είχαν «μπλοκάρει» στο πρώτο κύμα της πανδημίας τα συστήματά τους, προχωρώντας σε συνεργασίες με ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εταιρείες κούριερ αλλά και σε επενδύσεις στα ψηφιακά τους καταστήματα.

Η αλυσίδα Σκλαβενίτης για παράδειγμα, προχώρησε σε συνεργασία με την πλατφόρμα efood κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, ενώ πριν από περίπου 10 μέρες έθεσε σε λειτουργία και το sklavenitis.gr. Σημειώνεται πως η ηλεκτρονική παρουσία της αλυσίδας είχε ξεκινήσει στις αρχές του έτους με την εξαγορά της πλατφόρμας caremarker.gr. H ΑΒ Βασιλόπουλος εγκαινίασε μέσα στην πανδημία τη συνεργασία της με την εταιρεία SPEEDEX και πρόσφατα ξεκίνησε συνεργασία με την πλατφόρμα delivery.gr. Τα My market επίσης εν μέσω πανδημίας προχώρησαν σε συνεργασία με τις εταιρείες SPEEDEX και UBER. Οι αλυσίδες Μασούτης και Κρητικός τέλος, ξεκίνησαν το φθινόπωρο συνεργασία με την πλατφόρμα box.gr.

Από την αρχή της πανδημίας έως τον Σεπτέμβριο του 2020 οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, εκτιμάται ότι δαπάνησαν 4,7 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία και ανάπτυξη των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων ενώ έως το τέλος του 2020 το ποσό αναμένεται να φτάσει ακόμη και τα 8 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία.

Ο κλάδος των Οnline σούπερ μάρκετ είναι από τους κερδισμένους της χρονιάς που φεύγει και σύμφωνα με την Convert Group θα κλείσει το 2020 με συνολικές πωλήσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ, όταν το 2019, είχαν φτάσει τα 46,7 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

«Γκάζι» για τις επενδύσεις στα Οnline σούπερ μάρκετ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider