«Τake away και delivery δεν σώζουν την παρτίδα για την εστίαση αλλά συγκρατούν την κατηφόρα»

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Τake away και delivery δεν σώζουν την παρτίδα για την εστίαση αλλά συγκρατούν την κατηφόρα»
Delivery και take away βοηθούν αρκετές αλυσίδες εστίασης να κρατήσουν έστω ένα μέρος του τζίρου τους, όπως σημειώνει ο Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης, Γιάννης Λιάρος.

Με τα καταστήματα εστίασης να έχουν κατεβάσει ρολά στο πλαίσιο των μέτρων κατά του κορονοϊού, οι μοναδικές υπηρεσίες τους που συνεχίζουν να λειτουργούν είναι το delivery και το take away.

Για αρκετές επιχειρήσεις οι συγκεκριμένες υπηρεσίες είναι ένας τρόπος να συνεχίζουν να λειτουργούν και να διατηρούν θέσεις εργασίας και το επόμενο διάστημα, για άλλες ωστόσο το λειτουργικό κόστος είναι μεγαλύτερο από τα κέρδη.

«Το take away και το delivery δεν σώζουν την παρτίδα αλλά συγκρατούν την κατηφόρα» τονίζει στο στο insider.gr ο Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης, Γιάννης Λιάρος.

Ο ίδιος σημειώνει πως είναι σημαντικό ότι θα συνεχίσει τελικά το take away και στις περιοχές που βρίσκονται ήδη σε lockdown, δηλαδή σε Θεσσαλονίκη και Σέρρες σημειώνοντας ότι «αντιδράσαμε πολύ γρήγορα» όσον αφορά στην πρόθεση, να μπει «φρένο».

«Και στο πρώτο lockdown, τα take away και delivery βοήθησαν κάποιες επιχειρήσεις ώστε να μείνουν «ζωντανές». Ιδιαίτερα τις αλυσίδες εστίασης που δουλεύουν παραδοσιακά με delivery και το υπόλοιπο διάστημα ενώ διαθέτουν και προϊόντα που «προσφέρονται» για μεταφορά. Όταν το 50% των εργαζομένων συνεχίζει να πηγαίνει στη δουλειά του, θα πάνε να αγοράσουν και έναν καφέ ή κάποιο σνακ. Εξάλλου και οι επιχειρήσεις πρέπει να μείνουν ζωντανές, μην ξεχνάμε ότι καλούνται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους που «τρέχουν» και να πληρώσουν στο τέλος του μήνα και το 60% του ενοικίου τους, μεταξύ άλλων» τονίζει ο κ. Λιάρας

«Δεν «ρεφάρουν» τα καταστήματα που δεν βοηθάει το προϊόν»

Από την άλλη πλευρά όπως σημειώνει ο ίδιος υπάρχουν καταστήματα εστίασης που δεν βοηθάει το προϊόν που προσφέρουν, ώστε να έχουν delivery ή take away.

«Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν «ρεφάρουν». Αυτό ισχύει κυρίως για εστιατόρια που έχουν συγκεκριμένο τύπο φαγητών που ο πελάτης προτιμά να τρώει εκείνη τη στιγμή που παρασκευάζονται» τονίζει ο κ. Λιάρος.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του lockdown του Μαρτίου αρκετές επιχειρήσεις προχώρησαν άμεσα στην επέκταση τους στο delivery ή το take away, βλέποντάς τα ως λύση για να παραμείνουν ανοιχτά. Στελέχη του κλάδου επισημαίνουν ωστόσο, ότι για αρκετούς επιχειρηματίες και ιδιαιτέρα για τα μεμονωμένα καταστήματα, αυτή τη φορά, είναι δύσκολο και κοστοβόρο να διευρύνουν τις υπηρεσίες τους και έτσι επιλέγουν να κρατήσουν κλειστά τα καταστήματα τους.

Άλλωστε ο κλάδος της εστίασης έχει πληγεί βαρύτατα όλο το προηγούμενο οκτάμηνο της πανδημίας και τα προβλήματα για τους επιχειρηματίες είναι ήδη συσσωρευμένα που σε αρκετές περιπτώσεις εκτιμούν ότι δεν αξίζει να πάρουν το συγκεκριμένο «ρίσκο».

Διαβάστε επίσης:

Βραβευμένα και πολυτελή εστιατόρια «μπαίνουν» στο delivery

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider