Θετικό ήταν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το ισοζύγιο εγγραφών – διαγραφών επιχειρήσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

«Η βιοτεχνία συνεχίζει να αναπτύσσεται παρά την κρίση, όμως προκύπτουν καθημερινά εμπόδια που οδηγούν ακόμη και στο οριστικό κλείσιμο βιώσιμων επιχειρήσεων», τόνισε ο πρόεδρος του Β.Ε.Α Παύλος Ραβάνης κατά τη συνάντηση με εκπροσώπους των Μέσων Ενημέρωσης το μεσημέρι της Τετάρτης.

Σύμφωνα με τον κ. Ραβάνη, η εικόνα του Μητρώου του Επιμελητηρίου, ήταν για το έτος 2019 και πάλι θετική, καθώς τα απολογιστικά στοιχεία δείχνουν αύξηση των εγγραφών.

Συγκεκριμένα, τα στοιχεία του Γ.Ε.ΜΗ δείχνουν θετικό ισοζύγιο εγγραφών-διαγραφών για την επιχειρηματικότητα, με τις συστάσεις μάλιστα του 2019, να είναι σχεδόν διπλάσιες των διαγραφών.

«Το σύνολο των Μελών μας, παραμένει σταθερό το 2019, σε 35.000 επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, οι εγγραφές το 2019 ανήλθαν σε 1.107, ενώ το 2017 και το 2018 ήταν 1.068. Στον αντίποδα,  οι διαγραφές το 2019 ήταν 760, στα ίδια επίπεδα με του 2018, ενώ το 2017, ήταν 830» τόνισε ο κ. Ραβάνης.

Η ακτινογραφία των νέων επιχειρήσεων στο Β.Ε.Α.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, έπειτα από μια οκταετία όπου η κρίση έπληξε τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, την τελευταία τριετία οι εγγραφές των επιχειρήσεων, είναι σταθερά περισσότερες από τις διαγραφές.

Συγκεκριμένα, η συντριπτική πλειοψηφία είναι οι Ατομικές, σε ποσοστό 71% και ακολουθούν οι Ομόρρυθμες και Ετερόρρυθμες, σε ποσοστό 17%, οι Α.Ε. σε 5%, ενώ οι ΙΚΕ σε ποσοστό 4% και οι Ε.Π.Ε 3%
-           Στις Ατομικές: πολυπληθέστερος είναι ο κλάδος Ηλεκτρολόγων, ακολουθεί ο κλάδος των αυτοκινήτων και οι υδραυλικοί.
-           Στις Α.Ε.  ο κλάδος γραφικών τεχνών, του επίπλου και του γυναικείου ενδύματος.
-           Στις Ε.Π.Ε: ο κλάδος γραφικών τεχνών, ο κλάδος αυτοκινήτου και του γυναικείου ενδύματος.
-           Στις Ι.Κ.Ε: ο κλάδος Ηλεκτρολόγων, ο κλάδος των αυτοκινήτων και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (φωτοβολταϊκά)
-           Στις Ε.Ε: η αρτοποιία,  ο κλάδος των αυτοκινήτων και τα κομμωτήρια.
-           Στις Ο.Ε: ο κλάδος αυτοκινήτου, η αρτοποιία και τα ξυλουργεία.
 

Νέα Ηλεκτρονική Υπηρεσία στο Β.Ε.Α


Όπως τόνισε ο Πρόεδρος του Β.Ε.Α, η διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας και η ελάφρυνση των επιχειρηματιών από τα διοικητικά βάρη, συνδέεται άμεσα με την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών. Συγκεκριμένα:

Μέσω του «e-chamber», παρέχεται ένα σύνολο βασικών υπηρεσιών του Μητρώου του Επιμελητηρίου, άμεσα, αυτόματα, αξιόπιστα. 

Ο επιχειρηματίας με ένα «κλικ» θα μπορεί από την έδρα της επιχείρησής του:

  • Να ζητά και να λαμβάνει ηλεκτρονικά, τα πιστοποιητικά εγγραφής, διαγραφής, ιστορικότητας μέλους, ψηφιακά υπογεγραμμένα, με ισχύ σε κάθε δημόσια Αρχή,
  • Να ενημερώνεται για τις συνδρομές του, να πληρώνει αυτοματοποιημένα και να λαμβάνει απόδειξη
  • Να τροποποιεί ο ίδιος στοιχεία επικοινωνίας του
  • Να ενημερώνεται προσωπικά, με e-mail, από τις υπηρεσίες του Β.Ε.Α.
  • Άμεσα, δρομολογείται και θα υλοποιηθεί, η ηλεκτρονική προεγγραφή και εγγραφή και για τα φυσικά πρόσωπα (ατομικές επιχειρήσεις).

Παράλληλα ο πρόεδρος του ΒΕΑ αναφέρθηκε σε στο σχέδιο όπως είπε του δήμου Αλίμου, κάνοντας λόγο για πιθανή απομάκρυνση εκατοντάδων επιχειρήσεων - μελών του επιμελητηρίου.

Όπως εξήγησε ο κ. Ραβάνης, σε πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αλίμου, προτάθηκε η τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, η οποία μπορεί να καταλήξει σε απομάκρυνση από την περιοχή, διαφόρων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, όπως συνεργεία, πλυντήρια αυτοκινήτων, βενζινάδικα, ΚΤΕΟ, κ.λπ. Λαμβάνοντας υπόψη, τόνισε ο κ. Ραβάνης, την επιλεκτική αναφορά κάποιων δραστηριοτήτων στον σχεδιασμό του Δήμου, καθώς και τα αρνητικά αποτελέσματα από την ανάλογη εμπειρία μας με την απομάκρυνση των επιχειρήσεων από το Μεταξουργείο, προκειμένου να συμβάλλουμε  στην αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων για εκατοντάδες επιχειρήσεις - μέλη μας στην περιοχή, προχωρήσαμε στις παρακάτω δράσεις:


α) Ζητήσαμε άμεση επικοινωνία του Προέδρου του Επιμελητηρίου με τον Δήμαρχο Αλίμου, αποστέλλοντας επιστολή προς το Δήμο, με την οποία ζητάμε ακριβή ενημέρωση, για τις προθέσεις του Δήμου, για το είδος, το μέγεθος και τον βαθμό όχλησης των επιχειρήσεων που αφορά η σκοπούμενη τροποποίηση και την γνωστοποίηση της μελέτης επιπτώσεων, καθώς και τη διοργάνωση ανοιχτής συζήτησης, με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, για το θέμα.
β) Σχεδιάζουμε τη συζήτηση του θέματος στο Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο  και την επικοινωνία με τα μέλη μας, προκειμένου να ενημερωθούν για το θέμα και να μας υποβάλλουν τυχόν προτάσεις τους και
ε) Διερευνούμε τη δυνατότητα διεξαγωγής έρευνας,  σχετικά με τις απόψεις των κατοίκων του Δήμου για την συγκεκριμένη απόφαση.                                  

Ο κ. Ραβάνης επανέλαβε επίσης το πάγιο αίτημα για σύσταση Ατομικών Επιχειρήσεων μέσω της αυτοματοποιημένης διαδικασίας της ηλεκτρονικής ΥμΣ (ηλεκτρονική Υπηρεσία Μιας Στάσης) και τόνισε την ανάγκη επέκτασης της συγκεκριμένης διαδικασίας σύστασης επιχειρήσεων.

Αναφορικά με τις επόμενες άμεσες δράσεις του Επιμελητηρίου υπέρ των Μελών του, επεσήμανε μεταξύ άλλων:

  • τη δωρεάν επιμόρφωση των ειδικοτήτων του κλάδου αυτοκινήτων και ηλεκτρολόγων εγκαταστατών, ενόψει των νέων τεχνολογικών εξελίξεων που έχουν προκύψει στον τομέα της Ηλεκτροκίνησης και τη συμμετοχή του Β.Ε.Α. στη νομοθετική πρωτοβουλία των αρμοδίων Υπουργείων
  • την πρωτοβουλία για την απόκτηση του Σήματος ελληνικού προϊόντος, στους σημαντικούς κλάδους Παιγνιδιών, Πλεκτών και Αργυροχρυσοχοΐας. Ήδη, ξεκίνησε η εσωτερική διαβούλευση στην Επιτροπή Ελληνικού Σήματος του Υπουργείου, για τον Κανονισμό του Παιγνιδιού.
  • την παρέμβαση στο Υπ. Οικονομικών και την Ένωση ελληνικών Τραπεζών, για τη θεσμοθέτηση του ακατάσχετου λογαριασμού επιχειρήσεων και τη διευκόλυνση όσων έχουν ήδη προχωρήσει σε τμηματική εξόφληση, καθώς και για την ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος χιλιάδων ατομικών επιχειρήσεων Μελών του Β.Ε.Α., που είναι ο διαχωρισμός Α.Φ.Μ. της ατομικής επιχείρησης, από το Α.Φ.Μ. του φυσικού προσώπου και που εφόσον υλοποιηθεί, θα αποτελέσει ένα σοβαρό αναπτυξιακό κίνητρο των μικρομεσαίων 
  • τη δημιουργία της δομής «Σχεδιάζω-Παράγω-Εξάγω-Καινοτομώ», σαν σταθερό μηχανισμό προώθησης και προβολής προϊόντων.