Ραντεβού με το… μέλλον δίνει η πόλη του Πειραιά, καθώς σημαντικά έργα υλοποιούνται, με σκοπό να αλλάξουν ριζικά τις ζωές των πολιτών.

Οι Πειραιώτες βλέπουν σταδιακά να παίρνουν «σάρκα και οστά» έργα που είχαν προαναγγελθεί χρόνια πριν και αφορούν σε μεγάλες επενδύσεις, οι οποίες εκσυγχρονίζουν την πόλη, δίνοντάς της νέα πνοή.

Η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά μπήκε ήδη «στις ράγες», αφού παραδόθηκαν στην κυκλοφορία οι τρεις από τους έξι συνολικά σταθμούς, ενώ ο χρόνος μετρά πλέον αντίστροφα για την αξιοποίηση του Πύργου – συμβόλου της πόλης.

Το εφαλτήριο για τη μετάβαση του Πειραιά στην – πολλά υποσχόμενη – επόμενη ημέρα έχει ήδη δοθεί.

Μετρό: Παραδόθηκαν στην κυκλοφορία οι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια

«Όπου υπάρχει Μετρό, υπάρχει πρόοδος» ανέφερε το βράδυ της περασμένης Δευτέρας ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από το νέο σταθμό στη Νίκαια, όπου πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών της γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά, «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια». Την επόμενη ημέρα, στις 7 Ιουλίου οι τρεις σταθμοί δόθηκαν στην κυκλοφορία.

Ο σταθμός της «Αγίας Βαρβάρας» βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ελεούσας, του «Κορυδαλλού» στην πλατεία Ελευθερίας και της «Νίκαιας» στην πλατεία Αγίου Νικολάου. Οι τρεις νέοι σταθμοί θα εξυπηρετούν ημερησίως 60.000 επιβάτες, αριθμός που θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο το 2022, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση έως τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» του Πειραιά.

Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07.30-17.30) στο τμήμα Αιγάλεω - Δουκίσσης Πλακεντίας είναι 4 λεπτά, ενώ στο τμήμα Αιγάλεω - Νίκαια είναι 8 λεπτά. Το πρώτο δρομολόγιο από τον σταθμό Νίκαιας ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12.05 το βράδυ. Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.

Με την επέκταση κατά 4 χιλιόμετρα έως τη Νίκαια, η γραμμή 3 του Μετρό έχει πλέον 24 σταθμούς που θα φτάσουν τους 27 το 2022, με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».

Από την ίδια ημέρα – την περασμένη Τρίτη – τέθηκε σε ισχύ ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των δήμων Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Νίκαιας - Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, με στόχο τη διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του Μετρό.

Οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, 12 συνολικά, βασίζονται αφενός σε τροποποιήσεις γραμμών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων και αφετέρου στην ίδρυση νέας γραμμής που θα διασυνδέει τον Δήμο Πειραιά με το δίκτυο του Μετρό. Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις.

Μετρό Κορυδαλλός

Για την πρώτη φάση σχεδιάστηκαν οι εξής παρεμβάσεις:

- Δημιουργία μίας νέας γραμμής (γραμμή 900 Πειραιάς - Στ. Μετρό Νίκαια) που θα συνδέει τον δήμο Πειραιά με τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή: Πλ. Καραϊσκάκη, Ακτή Καλλιμασιώτη, Ακτή Κονδύλη, Αιτωλικού, Δερβενακίων, Τζαβέλα, Γ. Γρεβενών, Λαοδικείας, Αιγάλεω, Ακτή Κονδύλη, Ακτή Καλλιμασιώτη, πλ. Καραϊσκάκη. Η νέα γραμμή οδηγεί στην κατάργηση της γραμμής 847 Νεάπολη - Πειραιάς Β', αφού η διαδρομή της καλύπτεται από τις νέες διαδρομές των γραμμών 800 Νίκαια - Πειραιάς, 827 Πειραιάς - Γ΄ Νεκροταφείο - 'Ασπρα Χώματα και 846 Νεάπολη - Πειραιάς Α'.

-Διατήρηση της σύνδεσης του δήμου Πειραιά με τους δήμους Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Νίκαιας - Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας μέσω βασικών γραμμών που κινούνται στον άξονα βορρά - νότου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στις γραμμές που θα κινούνται επί των κύριων οδικών αξόνων (Π. Ράλλη και Γρ. Λαμπράκη), με κατεύθυνση προς τους νέους σταθμούς μετρό.

-Τροποποίηση ομάδας γραμμών, που συνδέουν σήμερα τους δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας - Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος και Αγίας Βαρβάρας με τους δήμους Πειραιά και Αθηναίων, και μετατροπή τους σε τροφοδοτικές γραμμές των νέων σταθμών μετρό, δίνοντας την δυνατότητα μετεπιβίβασης, είτε στο δίκτυο μετρό, είτε στο δίκτυο υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων για τη σύνδεση με Πειραιά και Αθήνα.

Οι λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται είναι οι γραμμές 800 (Νίκαια - Πειραιάς), 806 (Κορυδαλλός - Στ. Αιγάλεω), 809 (Σχιστό - Κορυδαλλός - Πειραιάς Α'), 820 (Κερατσίνι - Σταθμός Αιγάλεω), 827 (Πειραιάς - Γ΄ Νεκροταφείο - 'Ασπρα Χώματα), 828 (Πειραιάς - 'Ασπρα Χώματα - Γ΄ Νεκροταφείο), 837 ('Ανω Αγ. Βαρβάρα - Στ. Αγ. Μαρίνα), 846 (Νεάπολη - Πειραιάς Α'), Β18 (Ομόνοια - Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και Γ18 (Ομόνοια - Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).

Νέο μετρό

Η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά

Το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά περιλαμβάνει συνολικά έξι σταθμούς: «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», ως εξής:

Αγία Βαρβάρα: Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγία Ελεούσα)

Κορυδαλλός: Πλατεία Ελευθερίας

Νίκαια: Πλατεία Αγίου Νικολάου

Μανιάτικα: Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη

Πειραιάς: Λιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ).

Δημοτικό Θέατρο: Ηρώων Πολυτεχνείου και Βασιλέως Γεωργίου

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η ολοκλήρωση του έργου – ήτοι η παράδοση του συνόλου των έξι γραμμών της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά – δεν αναμένεται πριν το 2022. Οι σταθμοί «Μανιάτικα», «Δημοτικό Θέατρο», «Πειραιάς» θα μπορούν να λειτουργήσουν μέσα στο 2022.

Όταν το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά ολοκληρωθεί, αναμένεται να εξυπηρετεί 115 χιλιάδες πολίτες και να μειώσει την κυκλοφορία των οχημάτων κατά 23.000 σε ημερήσια βάση. Μάλιστα, βάσει των υπολογισμών, η διαδρομή λιμάνι Πειραιά – αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα πραγματοποιείται μέσα σε 55 λεπτά.

Πύργος Πειραιά

Αποκτά ξανά «ζωή» ο Πύργος του Πειραιά

Στις 6 Ιουλίου έπεσαν οι υπογραφές για την αξιοποίηση του Πύργου Πειραιά, του κτηρίου – συμβόλου της πόλης, με σκοπό να αποκτήσει ξανά ζωή, 45 και πλέον χρόνια μετά την κατασκευή του.

Η Prodea Investments, από κοινού με την Cante Holdings, ανακοίνωσαν την υπογραφή αξιοποίησης, εκμετάλλευσης και διαχείρισης του Πύργου Πειραιά από την ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού Piraeus Tower Α.Ε. (ως Παραχωρησιούχου) και του Δήμου Πειραιά.

Η σύμβαση έχει διάρκεια 99 χρόνια και το αρχικό ετήσιο αντάλλαγμα είναι 1.010.000 ευρώ. Στην Piraeus Tower Α.Ε. συμμετέχουν από κοινού η Prodea Investments σε ποσοστό 30% και η Cante Holdings σε ποσοστό 70%. Η Cante Holdings αποτελεί τον κοινό επενδυτικό φορέα του Ομίλου Dimand κατά 65% και της EBRD κατά 35%.

Ο Πύργος του Πειραιά είναι το δεύτερο ψηλότερο ακίνητο της Αττικής, ένα εμβληματικό ακίνητο 24 ορόφων επί της Ακτής Ποσειδώνος, στο κέντρο του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.

Η έναρξη της παραχώρησης σηματοδοτεί την πλήρη ανακατασκευή του Πύργου Πειραιά σε ένα σύγχρονο βιοκλιματικό κτήριο γραφείων και καταστημάτων, με 29.000 τ.μ. ανωδομής και 3.500 τ.μ. υπόγειους χώρους, έργο το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023. Ο συνολικός προϋπολογισμός της επένδυσης ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ περίπου.

Πώς θα αξιοποιηθεί ο Πύργος

Η αξιοποίηση του Πύργου προβλέπει μικτές χρήσεις γραφείων/ καταστημάτων και πρόθεση των επενδυτών έως σήμερα είναι να διαμορφωθεί το κτήριο ως εξής:

Α και Β Υπόγειο: Μηχανολογικοί χώροι και χώροι στάθμευσης

Ισόγειο: Χώρος ενημέρωσης και ανάδειξης τουριστικού προϊόντος του Πειραιά και καταστήματα

1ος και 2ος όροφος: Καταστήματα

3ος όροφος: Πολυχώρος Πολιτιστικών λειτουργιών με χώρο εστίασης

4ος – 18ος όροφος: Γραφεία

19ος και 20ος όροφος: Εστιατόριο