120 δόσεις: Ανοίγουν οι πλατφόρμες υποβολής αιτήσεων για ρύθμιση χρεών προς εφορία και ταμεία

Αγγελική Μαρίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
120 δόσεις: Ανοίγουν οι πλατφόρμες υποβολής αιτήσεων για ρύθμιση χρεών προς εφορία και ταμεία
Εντός της ημέρας ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την ένταξη στη νέα ρύθµιση των 120 δόσεων για χρέη προς την εφορία, ενώ το αργότερο έως την Τετάρτη 22 Μαΐου ανοίγει η αντίστοιχη για τα χρέη προς τα πρώην ασφαλιστικά ταμεία.

Εντός της ημέρας ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την ένταξη στη νέα ρύθµιση των 120 δόσεων για χρέη προς την εφορία, ενώ το αργότερο έως την Τετάρτη 22 Μαΐου ανοίγει η αντίστοιχη για τα χρέη προς τα πρώην ασφαλιστικά ταμεία.

Για την ρύθμιση φορολογικών χρεών η σχετική πλατφόρμα θα παραμείνει ανοικτή έως τις 28 Ιουνίου (δίχως να αποκλείεται ολιγοήμερη παράταση), ενώ για τα ασφαλιστικά χρέη η πλατφόρμα του ΕΦΚΑ και του ΕΤΕΑΕΠ θα δέχεται αιτήσεις από ενδιαφερόμενους έως τις 30 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με όλα όσα έχουν γίνει γνωστά, στη ρύθμιση των 120 δόσεων μπορούν να ενταχθούν βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τα Ελεγκτικά Κέντρα, την Επιχειρησιακή Μονάδα Είσπραξης, τις ΔΟΥ, τα πρώην ασφαλιστικά ταμεία κύριας και επικουρικής ασφάλισης αλλά και τα τελωνεία οι οποίες έχουν βεβαιωθεί και έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως και τις 31-12-2018.

Η διαδικασία για την ρύθμιση με τον ΕΦΚΑ

Οι ενδιαφερόμενοι (ασφαλισμένοι και εργοδότες) που επιθυμούν να ενταχθούν στην ευνοική ρύθμιση του υπουργείου Εργασίας θα πρέπει να ακολουθήσουν την εξής διαδικασία υποβολής της αίτησής τους:

- Στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ (www.efka. gov.gr) θα προστεθεί η επιλογή «Ρύθµιση οφειλών βάσει του νόµου...» και στις τρεις υπάρχουσες κατηγορίες «Ασφαλισµένοι», «Εργοδότες», «Συνταξιούχοι». Από την εν λόγω επιλογή θα εισέρχονται όλοι στο «µενού» της νέας ρύθµισης.

- Αφού ο οφειλέτης πατήσει το κουµπί «Ενηµερώθηκα», θα εµφανίζεται η σελίδα για την πιστοποίηση του χρήστη, βάσει των κωδικών Taxisnet, και θα ακολουθεί η σχετική επιβεβαίωση µε το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ.

- Στη συνέχεια θα εµφανίζονται εξειδικευµένο ενηµερωτικό για τους όρους της ρύθµισης, στοιχεία ταυτότητας του οφειλέτη από το µητρώο, καθώς και η διεύθυνση, το τηλέφωνο και το email του ασφαλισµένου ή εργοδότη ή συνταξιούχου. Σε αυτό το βήµα ο χρήστης θα µπορεί να επικαιροποιεί στοιχεία επικοινωνίας, αλλά όχι ΑΜΚΑ και ΑΦΜ.

- Αφού ο οφειλέτης πατήσει «Αποδοχή των όρων της ρύθµισης», θα ακολουθήσουν ορισµένα ερωτήµατα, όπως αν έχει αναστολή οφειλών, αν έχει ενταχθεί στον νόµο 3869/2010 (νόµος Κατσέλη) ή αν έχει υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης.

Αν εµπίπτει σε µία από αυτές τις τρεις περιπτώσεις, η εφαρµογή δεν θα προχωρά, διότι θα απαιτείται ενηµέρωση από το περιφερειακό κατάστηµα του ΕΦΚΑ (π.χ. ως πότε έχει αναστολή κ.λπ.). Εφόσον ο οφειλέτης δεν ανήκει σε µία από τις τρεις αυτές κατηγορίες, η διαδικασία θα προχωρά και ο χρήστης θα πατά «Επιβεβαίωση».

- Στη συνέχεια θα επιλέγει πρώην Ταµείο (ΟΑΕΕ, ΟΓΑ κ.λπ.) και θα πατά την επιλογή «Αίτηµα ενηµέρωσης». Εφόσον είναι ασφαλισµένος του ΟΑΕΕ ή του ΟΓΑ, αυτόµατα θα του εµφανίζονται το ποσό της παλαιάς οφειλής έως και το 2016, διαιρεµένο σε «Κεφάλαιο», «Προσαυξήσεις» και «Τέλη καθυστέρησης», καθώς και οι µήνες ασφάλισης που αντιστοιχούν στην οφειλή.

Στην ίδια οθόνη οι ασφαλισµένοι του ΟΑΕΕ θα βλέπουν αυτόµατα και το ποσό της νέας οφειλής τους, είτε µε επανυπολογισµό για τα χρόνια που αντιστοιχούν στη 15ετία 2002-2016, είτε χωρίς επανυπολογισµό. Και στις δύο περιπτώσεις θα εφαρµόζεται «κούρεµα» προσαυξήσεων 85%.

- Ακολουθεί η επιλογή «Θέλετε επανυπολογισµό;», στην οποία ο ασφαλισµένος ΟΑΕΕ απαντά µε «ναι» ή «όχι». Οι αγρότες του ΟΓΑ θα βλέπουν αυτόµατα το «κούρεµα» προσαυξήσεων 100%. Αν ο οφειλέτης είναι σε άλλο φορέα (π.χ. ΕΤΑΑ, ΕΤΑΠ – ΜΜΕ), µετά το «αίτηµα ενηµέρωσης», θα εµφανίζεται µήνυµα για αναµονή στοιχείων και ενηµέρωση µε νέο µήνυµα, µόλις είναι τα στοιχεία διαθέσιµα.

- Για τα χρέη του 2017 και του 2018 θα υπάρχει ξεχωριστή επιλογή, την οποία όλοι οι οφειλέτες θα επιλέγουν, εφόσον έχουν χρέη την εν λόγω διετίας, και αυτόµατα θα εµφανίζεται η σχετική ενηµέρωση από την ΗΔΙΚΑ.

- Ακολουθεί η επιλογή αν ο οφειλέτης θέλει να προχωρήσει στη ρύθµιση µε όσα στοιχεία είναι διαθέσιµα ή να σταµατήσει αποθηκεύοντας όσα έχει κάνει. Αν επιλέξει να προχωρήσει, θα επιβεβαιώνει την οριστική υποβολή, θα πατά «Τέλος αίτησης» και θα παίρνει αριθµό πρωτοκόλλου, διαβιβάζοντας ταυτόχρονα το αίτηµα στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ).

Εντός τριών ηµερών ο οφειλέτης θα πρέπει να πιστοποιηθεί –αν δεν είναι ήδη πιστοποιηµένος– στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΚΕΑΟ. Η διαδικασία θα συνεχίζεται από εκεί µε τους κωδικούς Τaxisnet.

- Αφού ο χρήστης πιστοποιηθεί στο ΚΕΑΟ και το Κέντρο βεβαιώσει τη νέα οφειλή του από τον ΕΦΚΑ, ο ασφαλισµένος θα εισέρχεται ξανά στο www.efka.gov.gr, και ειδικότερα στην πλατφόρµα του ΚΕΑΟ, και θα ρυθµίζει τη νέα οφειλή του, επιλέγοντας τις δόσεις που επιθυµεί (έως 120), µε µοναδικό κριτήριο το ελάχιστο ποσό των 50 ευρώ (30 ευρώ για τους αγρότες) ανά δόση. Οι εργοδότες θα έχουν δικαίωµα να επιλέξουν εφάπαξ αποπληρωµή.

- Εφόσον ο οφειλέτης επιλέξει το πλήθος των δόσεων και συµφωνήσει µε τα δεδοµένα της ρύθµισης, θα επιβεβαιώνει την ένταξή του πατώντας το αντίστοιχο κουµπί. Η ρύθµιση θα έχει ολοκληρωθεί.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider